2026-02-19, 19:46
Avstängd
Jag nominerar två.

30 minuter på SVT. Programmet är aldrig 30 minuter långt prick.

Här är ditt kylskåp. Enligt informationen skall man laga mat på det som finns i kylskåpet vilket aldrig sker. de använder sig även av kranvatten och skafferivaror. Och även ibland av det som finns i frysen.
Citera
2026-02-19, 19:53
Medlem
Tittar inte så väldigt mycket på svensk tv.

Men som du nämnt, Här är ditt kylskåp. Då pratar vi då om det nya och inte det som kom på 90-talet(tror jag det var). Är så uppenbart att kylskåpet har fyllts på i förväg. Tar bort spänningen och kreativiteten.

Till viss del även Sveriges mästerkock. Gillar programmet väldigt mycket, men det är en del fusk som sker bakom kulisserna. Visserligen är det vanligt förekommande för att skapa mer spänning.
Citera
2026-02-19, 20:06
Medlem
Man-At-Armss avatar
"Parlamentet" med sina färdigskrivna skämt som skildrades som spontana.
Citera
2026-02-19, 20:20
Medlem
Studio S om Videovåld 1980

Finns en bra youtube som förklarar varför,
https://youtu.be/H6Kg0hMCTJg?si=saqelpX_87Nw6APC
Citera
2026-02-19, 21:25
Medlem
Uppdrag granskning, Kalla fakta et c.

Menar inte att de jämt är ute i ogjort väder men med tanke på svansföringen och genomslaget är det erbarmerligt oärligt.
Citera
2026-02-19, 21:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Tittar inte så väldigt mycket på svensk tv.

Men som du nämnt, Här är ditt kylskåp. Då pratar vi då om det nya och inte det som kom på 90-talet(tror jag det var). Är så uppenbart att kylskåpet har fyllts på i förväg. Tar bort spänningen och kreativiteten.

Till viss del även Sveriges mästerkock. Gillar programmet väldigt mycket, men det är en del fusk som sker bakom kulisserna. Visserligen är det vanligt förekommande för att skapa mer spänning.

Vad för fusk sker bakom kulisserna i Sveriges mästerkock?
Citera
2026-02-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Vad för fusk sker bakom kulisserna i Sveriges mästerkock?
Deltagarna får reda på vad utmaningen går ut på, och kan googla efter recept.

Det överdrivs hur goda rätter deltagarna gör. Det är inte bara juryn som avgör vilka som går vidare.

https://www.expressen.se/noje/sa-luras-tittarna-bluffen-i-sveriges-masterkock-i-tv4/

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/leif-mannerstrom-sveriges-masterkock-ar-riggat/
Citera
2026-02-19, 22:59
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Jag nominerar två.

30 minuter på SVT. Programmet är aldrig 30 minuter långt prick.

Här är ditt kylskåp. Enligt informationen skall man laga mat på det som finns i kylskåpet vilket aldrig sker. de använder sig även av kranvatten och skafferivaror. Och även ibland av det som finns i frysen.

"Förrädarna" skulle jag säga. Där är ju hela konceptet att ljuga så bra som möjligt.
Citera
2026-02-20, 04:49
Medlem
WetCigarettes avatar
Alla program där de säger god kväll. Jag har sällan en god kväll.
Citera
2026-02-20, 05:18
Medlem
Kalla Fakta, TV4, har jag slutat titta på helt och hållet för det är inget annat än en historieberättelse utan slut eller verklighetsförankring. De tramsar runt med påstående utan bevis, det är en partsinlaga och inte journalistik.
Citera
2026-02-20, 06:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Jag nominerar två.

Tror att titeln hade blivit mindre slagkraftig om man kallat programmet ”Här är ditt kylskåp, skafferi, frys, jordkällare, trädgårdsland och vattenkran” så man kallar programmet det kortare namnet ”Här är ditt kylskåp”

Tittade för många år sen på programmet när det var Jan Boris Möller som hade det och tyckte det var lite kul. Den nya tappningen har jag bara sett en gång och känns mer som ett Jills veranda eller så mycke bättre när kändisar ska sitta och prata om mat i livet istället för andra ämnen.
Har lite svårt för programledaren/kocken också vad han nu heter.
Citera
2026-02-20, 08:32
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
"Förrädarna" skulle jag säga. Där är ju hela konceptet att ljuga så bra som möjligt.

Helgmålsringning bygger ju också på en lögn rakt igenom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in