2026-02-19, 16:46
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja det var en tiondel av svenska folket som röstade vilket ungefär motsvarar de enheter/människor som röstade och de hade tio röster var. Om det enligt dig endast är hans fans som röstat så bör ju MZ ha enormt många fans som uppenbarligen är väldigt lojala också. Det är ju bara att gratulera honom till det.

Om det är en minoritet eller en majoritet som är kvar när MZ är åter på scen igen kan ju ingen veta det återstår nog att se. Men som skrivits tidigare han har fortfarande ca 550 000 lyssningar per månad på Spotify trots att han inte har haft några framträdanden förutom det i Amsterdam sedan våren 2025. Detta är t.o.m. mer än vad många aktiva artister har. Men det verkar som du har bestämt dig för att vad MZ än gör eller vad siffror säger så är allt ett misslyckande.

Sluta nu, nu har du fel igen! Jag har aldrig sagt att han är misslyckad men däremot har jag har förklarat många gånger att det är ni som jag stör mig på, inte honom. Ni som skriver osanningar här hela tiden för att få honom att framstå som ett populärt helgon trots allting som hänt. Eller som det var i början på den här soppan att ni klankade ned på hans exfru med era misogyna osanningar. Det är sådant jag går igång på.
Citera
2026-02-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forrestking
Hej Måns!
Du verkar ha stort behov av att hävda hur framgångsrik du är. Men vet du, även om du är framgångsrik får man inte bete sig hur som helst. Var bara snäll och ödmjuk ska du se att det blir bättre!

Ledsen att göra dig besviken. Nej jag är inte Måns. Det är ju nästan skrattretande så fort någon presenterar fakta och officiell statistik som inte passar ert hat narrativ, så måste man vara artisten själv? Detta är väl snarare ett bevis på att ni saknar argument och därför kommer du nu dragandes med detta slentrianmässiga argument att jag är Måns!
Citera
2026-02-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Måns Petter Albert har väl aldrig kunnat sjunga så där ligger nog största problemet och inte vilken manager han har. Lägg sen till aggressionsproblem (med mera) på det så fattar en treåring att Mums inte heller är ngn lätt individ att samarbeta med. Nej det är nog mkt bättre att Mums trampar druvor än att han försöker sej på en artistkarriär!
Hans management PR & Beyond med Helene Wigren i spetsen har gjort ett otroligt dåligt jobb efter avslöjandet om drogerna. Han hade kunnat stilla drevet med ett enda besök i morgonsoffan på Tv4 och lite talespunkter från sitt PR-team. Men nu har det gått för lång tid, alla förstår att tystnaden inte beror på självrannsakan och drogterapi. Allt tyder på motsatsen.

Hans management har kastat sin klient under bussen.
Citera
2026-02-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Sluta nu, nu har du fel igen! Jag har aldrig sagt att han är misslyckad men däremot har jag har förklarat många gånger att det är ni som jag stör mig på, inte honom. Ni som skriver osanningar här hela tiden för att få honom att framstå som ett populärt helgon trots allting som hänt. Eller som det var i början på den här soppan att ni klankade ned på hans exfru med era misogyna osanningar. Det är sådant jag går igång på.

Det där var ju en intressant helomvändning att du nu säger att du aldrig sagt att MZ är misslyckad, hela din argumentation har ju hittills gått ut på att förminska honom både vad gäller röstsiffror och annat.

Att dela med sig av officiell statistik och fakta från Spotify och Melodifestivalen har väl inget med att göra någon till helgon, det handlar mer om att hålla sig till fakta och inte hålla på med osanningar.

Om du stör dig på hans popularitet trots allt som hänt så är det nog verkligheten du har problem med inte skribenterna på denna sida.

Att dra upp misogyna osanningar nu framstår bara som ett desperat försök att byta spår. Då dina argument runt hans popularitet och karriär inte höll.
Citera
2026-02-19, 17:28
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Det där var ju en intressant helomvändning att du nu säger att du aldrig sagt att MZ är misslyckad, hela din argumentation har ju hittills gått ut på att förminska honom både vad gäller röstsiffror och annat.

Du har ju verkligen svårt att förstå så jag tar det en gång till:

Hela din argumentation har hittills gått ut på att bara överdriva, med hjälp av lögner, allting runt honom får att få honom att se bättre ut än vad han är i dagsläget. Det är DET jag kommenterar på varje gång! Det enda jag förminskar är dina osanningar, inget annat.
Citera
2026-02-19, 18:15
Medlem
Citat:
Du har ju verkligen svårt att förstå så jag tar det en gång till:

Hela din argumentation har hittills gått ut på att bara överdriva, med hjälp av lögner, allting runt honom får att få honom att se bättre ut än vad han är i dagsläget. Det är DET jag kommenterar på varje gång! Det enda jag förminskar är dina osanningar, inget annat.

Du får gärna återkomma till mig med vilka lögner du menar mer exakt. Är hans 3.2 miljoner röster i Mello 2025 en lögn? Eller är hans 550 000 lyssningar på Spotify en överdrift? Detta är offentlig statistik.

Att SVT och TV4 valde att sända MZ julshower och annat (repriser) i julas är ju endast det jag skriver han är ett varumärke som folk fortfarande vill se han drar tittare helt enkelt annars hade de ju valt att sätta någon annan i TV-rutan. TV-husen är ju inga välgörenhetsorganisationer precis.

Du verkar blanda ihop ”fakta du inte gillar” med lögner. Att jag och många med mig argumenterar till hans försvar är för att han fått och får oförtjänt mycket skit och det handlar inte på något sätt om att göra honom till ett helgon. Det handlar mer om att vara en schysst medmänniska i en svår tid. Att vara en motvikt till allt det hat du och dina vänner här i tråden så desperat har velat sprida.
Om verkligheten råkar se bra ut för honom så är det inte jag som ljuger det är du som har svårt att acceptera det.
Citera
2026-02-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var väl du som skrev att Zara har sina framgångar tack vare en ”amerikans miljardapparat” bakom ryggen. Då är väl slutsatsen att MånsPetter har en billig apparat från Temu?

Nu förstår ju jag att du vill vara lite hånfull med dina Temu-liknelser. Men att MZ under ett år då han tagit en paus ändå utklassar många andra aktiva artister på Spotify visar bara på hur extremt starkt hans varumärke är. Det är inget man köper billigt, det är något man bygger upp under 20 år som folkkär artist
Citera
2026-02-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Måns Petter Albert har väl aldrig kunnat sjunga så där ligger nog största problemet och inte vilken manager han har. Lägg sen till aggressionsproblem (med mera) på det så fattar en treåring att Mums inte heller är ngn lätt individ att samarbeta med. Nej det är nog mkt bättre att Mums trampar druvor än att han försöker sej på en artistkarriär!

Ja vad säger man när argumenten tryter då kan det bara bli värre.

Så du påstår att MZ som levererat på toppnivå i 20 år ”inte kan sjunga” det säger nog mer om din objektivitet än hans röst Ni kan uppenbarligen inte hantera att han fortfarande är populär och streamar bättre än era egna favoriter (ev) TROTS att han tar en paus.

Om det nu är som du säger att han är svår och talanglös hur kommer det sig då att han år efter år är en av Sveriges bäst betalda och mest bokade underhållare?

Verkligheten verkar vara en svår nöt för er att knäcka!
Citera
2026-02-19, 19:49
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Du får gärna återkomma till mig med vilka lögner du menar mer exakt. Är hans 3.2 miljoner röster i Mello 2025 en lögn? Eller är hans 550 000 lyssningar på Spotify en överdrift? Detta är offentlig statistik.

Att SVT och TV4 valde att sända MZ julshower och annat (repriser) i julas är ju endast det jag skriver han är ett varumärke som folk fortfarande vill se han drar tittare helt enkelt annars hade de ju valt att sätta någon annan i TV-rutan. TV-husen är ju inga välgörenhetsorganisationer precis.

Du verkar blanda ihop ”fakta du inte gillar” med lögner. Att jag och många med mig argumenterar till hans försvar är för att han fått och får oförtjänt mycket skit och det handlar inte på något sätt om att göra honom till ett helgon. Det handlar mer om att vara en schysst medmänniska i en svår tid. Att vara en motvikt till allt det hat du och dina vänner här i tråden så desperat har velat sprida.
Om verkligheten råkar se bra ut för honom så är det inte jag som ljuger det är du som har svårt att acceptera det.

Nu är vi där igen... Inget av det du säger stämmer. Här ska du få lite fakta som du inte gillar.
För det första. Jag har inte sagt ett ord om hans streams för de säger mig ingenting och därför har kommenterar jag dem inte heller.
För det andra. hans 3,2 miljoner röster är inte lögn, men det var inte DET du skrev! Se här:

"Ursprungligen postat av subtleoak
En fråga, är det de 3,2 miljoner människorna som röstade på MZ i Mellofinalen 2025 som är den så kallade minoriteten?"

För det tredje så har det redan konstaterats att det enda som sändes var en julshow med Carola och den sändes varken i SVT eller Fyran utan den gömdes undan i TV7! Just för att tv-husen inte är några välgörenhetsorganisationer hamnade han på en C-kanal istället och anledningen till att den ens sändes borde rimligtvis vara för att det är Carola som är med. Hon är ju Julen för många.

För det fjärde. Du kan inte kalla lögner och osanningar för" fakta jag inte gillar" när det bevisligen inte är fakta.

Se, här har du några lögner som jag fick ihop av enbart ditt senaste inlägg.
Citera
2026-02-19, 20:43
Medlem
Citat:
Nu är vi där igen... Inget av det du säger stämmer. Här ska du få lite fakta som du inte gillar.
För det första. Jag har inte sagt ett ord om hans streams för de säger mig ingenting och därför har kommenterar jag dem inte heller.
För det andra. hans 3,2 miljoner röster är inte lögn, men det var inte DET du skrev! Se här:

"Ursprungligen postat av subtleoak
En fråga, är det de 3,2 miljoner människorna som röstade på MZ i Mellofinalen 2025 som är den så kallade minoriteten?"

För det tredje så har det redan konstaterats att det enda som sändes var en julshow med Carola och den sändes varken i SVT eller Fyran utan den gömdes undan i TV7! Just för att tv-husen inte är några välgörenhetsorganisationer hamnade han på en C-kanal istället och anledningen till att den ens sändes borde rimligtvis vara för att det är Carola som är med. Hon är ju Julen för många.

För det fjärde. Du kan inte kalla lögner och osanningar för" fakta jag inte gillar" när det bevisligen inte är fakta.

Se, här har du några lögner som jag fick ihop av enbart ditt senaste inlägg.

Ok så du väljer att hänga upp hela din argumentation på en felskrivning från min sida som jag redan har bett om ursäkt för. Det visar ju mer på att du saknar motargument i sakfrågan

Oavsett om man räknar enheter eller röster så är 3.2 miljoner röster en historisk siffra som andra artister bara kan drömma om. MZ har ett enormt stöd hos svenska folket så är det bara.

Nej MZ gömdes inte undan de la MZ och Carolas julshow där för att de drar folk till kanalen vilket också genererar annonspengar. Hade han varit bränd som du verkar tycka så hade de inte visat honom alls. Då hade de kunnat ta en julshow med endast Carola om de hade velat. Men TV4 är ju smarta genom att lägga en julshow med två av Sveriges folkkäraste artister så vet de att det kommer att dra ännu mer folk.

Du skriker om lögner, men när man skalar bort ditt ordmärkande så står bara fakta kvar som du verkar ha förtvivlat svårt att förstå.
Citera
2026-02-19, 20:56
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ok så du väljer att hänga upp hela din argumentation på en felskrivning från min sida som jag redan har bett om ursäkt för. Det visar ju mer på att du saknar motargument i sakfrågan

Oavsett om man räknar enheter eller röster så är 3.2 miljoner röster en historisk siffra som andra artister bara kan drömma om. MZ har ett enormt stöd hos svenska folket så är det bara.

Du skriker om lögner, men när man skalar bort ditt ordmärkande så står bara fakta kvar som du verkar ha förtvivlat svårt att förstå.

Suck... Jag bygger verkligen inte hela min argumentation på en felskrivning, den var som sagt en av alla dina tokigheter. Jag länge sakligt redovisat för en mängd felaktigheter som jag bygger min argumentation på i den här tråden.
Jag vet inte vilken värld du lever i men fakta kan du inte hålla dig till iaf. Sedan att beskriva honom som en av Sveriges mest folkkära artister julen 2025 är lika världsfrånvänt som att fortfarande hålla fast vid de där 3.2 miljoner rösterna från förra mello, när vi nu är inne i 2026 och efter skandalerna 2025, som ett argument för att han fortfarande skulle vara folkkär. Förstår du inte hur tokigt det låter?
Senast redigerad av cyberhawk 2026-02-19 kl. 20:58.
Citera
2026-02-19, 21:11
Medlem
Citat:
Nu förstår ju jag att du vill vara lite hånfull med dina Temu-liknelser. Men att MZ under ett år då han tagit en paus ändå utklassar många andra aktiva artister på Spotify visar bara på hur extremt starkt hans varumärke är. Det är inget man köper billigt, det är något man bygger upp under 20 år som folkkär artist
Här kan du se statistik och historik på lyssnarsiffrorna. Klicka på ”See details” och reflektera över vad du ser. Återkom sedan om du vill fortsätta diskutera styrkan på varumärket. MånsPetter är lika folkkär som lutfisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in