2026-02-19, 15:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag tror som Trumps förra director av national intelligence, Dan coats, att Trump utpressas till att bomba länder.

Mycket troligt ja, det finns nog väldigt mycket filmat material som Epstein ordnade just i det syftet och Epstein hade tydliga kopplingar till Israel, och Trump gör precis som Netanyahu vill. Om jag har förstått det rätt.
Citera
2026-02-19, 16:30
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Mycket troligt ja, det finns nog väldigt mycket filmat material som Epstein ordnade just i det syftet och Epstein hade tydliga kopplingar till Israel, och Trump gör precis som Netanyahu vill. Om jag har förstått det rätt.
Exakt min tanke. Att möjligheten ens existerar är ganska otroligt att tänka på med. Vad det nu är som Bibi har hängandes över Trump vore förstås intressant att veta, men ännu mer intressant är kanske att detta är hans sista chans att krossa Iran. Därför lär han nog göra som Iran och kasta hela sin vikt bakom attacken. Om det så kräver att utpressa Trump är väl chansen stor att det också sker.
Citera
2026-02-19, 16:55
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag tror som Trumps förra director av national intelligence, Dan coats, att Trump utpressas till att bomba länder.

Det ligger i hans egna personliga intressen att bomba skiten ur andra länder. Han har väl ägarintresse i vapenindustrin.
Citera
2026-02-19, 17:02
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Det ligger i hans egna personliga intressen att bomba skiten ur andra länder. Han har väl ägarintresse i vapenindustrin.
Att bli utpressad och samtidigt tjäna grova pengar är nog en deal som han kan leva med.
Citera
2026-02-19, 17:17
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
På tisdag ska Donny hålla sitt tal State of the Union i kongressen. En del demokrater i kongressen kommer bojkotta det :

https://thehill.com/homenews/5744455-democrats-boycott-trump-speech/, idag

Jag vet inte om det är klokt att bojkotta som de tänker göra.
De flesta sådana här tal har egentligen bara varit sammanfattningar av vad som gjorts och vad som ska göras. Sällan några extrema nyheter. Så lite urvattnat har det varit men också en tradition som upprätthållits.

I år är det dock mer aktuellt än på länge eftersom det kommer vara en indikator på hur Trump mår fysiskt. Han har åldrats betänkligt det senaste året. 2024 höll han ett State of the Union på 1 timme och 40 minuter.

Jag tror inte, baserat på hur han sett ut på sistone, mäktar med att tala så länge i år. Hans tal och uttal är betydligt mer sluddrigt nu än när han tillträdde. Vi ser honom oftast sitta bakom ett skrivbord, hans intensiva golfande som filmades varje vecka verkar ha trappats ner betydligt och det är mest oskarpa foton.
Citera
2026-02-19, 17:57
Medlem
Reimers avatar
Fina opinionssiffror för Trump igen, blir bra inför mellanårsvalet.

Citat:
🚨 BREAKING: An overwhelming poll just dropped finding President Trump's approval rating GREATER than his 2024 victory margin at +4 nationwide — 50% approve, 46% disapprove, per @InsiderPolling

Wow! EXPERTS LOSE AGAIN.

The attacks failed, Trump is full-steam into 2026 🇺🇸

https://x.com/EricLDaugh/status/2024486986250109375
Citera
2026-02-19, 18:20
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fina opinionssiffror för Trump igen, blir bra inför mellanårsvalet.

https://x.com/EricLDaugh/status/2024486986250109375
Att använda EricLDaugh och InsiderAdvantage (opinionsinstitutet) som källa är som att fråga LO om de tycker att moderaterna är dåliga.
Citera
2026-02-19, 18:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
De flesta sådana här tal har egentligen bara varit sammanfattningar av vad som gjorts och vad som ska göras. Sällan några extrema nyheter. Så lite urvattnat har det varit men också en tradition som upprätthållits.

I år är det dock mer aktuellt än på länge eftersom det kommer vara en indikator på hur Trump mår fysiskt. Han har åldrats betänkligt det senaste året. 2024 höll han ett State of the Union på 1 timme och 40 minuter.

Jag tror inte, baserat på hur han sett ut på sistone, mäktar med att tala så länge i år. Hans tal och uttal är betydligt mer sluddrigt nu än när han tillträdde. Vi ser honom oftast sitta bakom ett skrivbord, hans intensiva golfande som filmades varje vecka verkar ha trappats ner betydligt och det är mest oskarpa foton.
Ja det ska bli intressant att se vad Donny kan visa upp på tisdag. De lär väl pumpa upp honom med droger.

(Du menar förmodligen 2020 när han höll sitt sista State of the Union under hans första presidentperiod.)
Citera
2026-02-19, 18:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Har folket börjat vakna nu?
Verkar bara bli sämre och sämre siffror
Kanske, trenden pekar på att det det går långsamt nedåt för trump
Citera
2026-02-19, 18:55
Medlem
develis avatar
Fox News-korrespondent Griffin:
”Det är lite surrealistiskt att se president Trump som ordförande i Fredsstyrelsen samtidigt som han förbereder sig för krig”.
Citera
2026-02-19, 20:24
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fox News-korrespondent Griffin:
”Det är lite surrealistiskt att se president Trump som ordförande i Fredsstyrelsen samtidigt som han förbereder sig för krig”.

Måste hänga med i Trumps 5D schack!

Bored of Peace
Citera
2026-02-19, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Måste hänga med i Trumps 5D schack!

Bored of Peace
😂
mer överensstämmande.