Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Som kristen är allt jag läser här att sådana som har den attityden tror dom är bättre än gud. Hur jävla verklighetsfrånvänt arrogant och sjuk måste man inte vara för att tro att man är bättre än gud.
Gud, som vet hur många hårstrån du har på ditt huvud. Som vet varje gång en fågel dör. Som skrev naturlagarna och koden i ditt DNA. Som medvetet blev brutalt torterad till döds för att rädda dig.
Vem tror du att du är egentligen.
Jag säger bara att jag har bättre moral, vilket ju är tämligen självklart. Jag har inte gjort ett enda massmord till exempel.
Att gud är bättre på att trolla än vad jag är är ju en helt annan grej.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Det här är ett ämne som du inte vet det minsta om, utan du bara slänger ur dig antaganden om något som du inte ens hade hört talas om innan du läste vad jag skrev om det. Det här är ett vetenskapligt forskningsområde och det finns experter som lagt många år på det och som skrivit böcker som menar att dessa upplevelser bevisar livet efter döden.
Nej. Allt jag skrev var fullständigt sant och det är inte svårt att kontrollera. Nära-döden-upplevelser händer när folk är på väg att dö och därmed har syrebrist i hjärnan. Det är inte det minsta konstigt. Det är inte heller det minsta konstigt att folk med syrebrist i hjärnan hallucinerar.
Och det är inte heller det minsta konstigt att muslimer ser bevis på Islam och så vidare, eller tror du seriöst att Hinduer helt plötsligt får ett bevis för kristendomen? Du får väldigt gärna visa på den studien i så fall.
Och nej. Eller nja. Vilken idiot som helst kan ju såklart kalla sig för expert. Men ingen vetenskapsman har gjort det, vilket ju är självklart eftersom det borde vara uppenbart för alla att en dröm inte kan bevisa något.
Jag vet däremot att vetenskapsmän har påvisat (inte bevisat) att det är bullshit. Det har gjorts försök där man har lagt saker i operationssalar som "anden" till den som har nära-döden-upplevelser borde se, men trots att dom påstår att dom såg sig själva på operationsbordet så såg dom inte dom sakerna som lagts dit för att kontrollera att dom talade sanning.
Att du vill att saker ska vara sanna gör inte att dom är det.