Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Att du inte förstår att en familjerelation är annorlunda än en kärleksrelation är ditt problem.
Varför ska jag behöva förklara det?
Samhället baseras på familjen som en grundläggande byggsten. Den byggstenen ska skyddas.
Samhället av idag har misslyckats på den punkten när mödrar tvingades ut i arbetslivet, och vi ser hur illa det har påverkat uppfostrandet av barn. Allt det om gott uppförande och att respektera äldre m.m. som man tidigare lärde sig i hemmet har försvunnit. Så, ja, att skydda familjen är något som är viktigt för samhället. Vi skulle bara ha tänkt på det lite tidigare.
Förstår du nu?
Nej, jag förstår fortfarande inte. Jag ställer en direkt fråga, förväntar mig ett direkt svar utan analoger.
Mord är fel för att den som mördas inte vill bli mördad. Rån är fel för att den rånade blir traumatiserad och förlorar ägodelar.
Direkt och enkelt, ditt svar är för vagt och indirekt för att räknas. Ditt svar fungerar även exakt lika bra mot homoförhållanden, "kärnfamiljen bör skyddas" t.ex.
Vad är skillnaden? Men jag vet inte om jag orkar hålla på med det här längre, du verkar inte kunna erkänna att du inte har ett svar. Istället ger du bara politikersvar. Hade du skrivit "det känns fel" så hade det varit ett bra svar, men dit vill du inte sträcka dig.