2026-02-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Polen har obligatorisk kemisk kastrering som straff.

Nja, som en del av en villkorlig dom efter ett fängelsestraff. Jag syftade på de som ville att kastrering ÄR straffet. Viss skillnad men du har rätt i att det finns.
Citera
2026-02-19, 13:41
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Ny dokumentär i tre delar på SVT.

Stolta pedofiler - och väldigt vanliga män. En liten grupp poliser försöker spåra upp och stoppa männen som vill se barn utsättas för övergrepp på nätet. I över ett års tid har Uppdrag gransknings Diamant Salihu följt polisernas arbete från insidan.

Vad tänker ni när ni sett dokumentären?
Jag blev illamående och bedrövad. Det poliserna gör är så oerhört viktigt men det måste kännas tröstlöst när många av gärningsmännen släpps fria i väntan på rättegång och att väldigt många får oerhört lama straff trots våldtäkter, mängder med riktigt grovt övergreppsmaterial mm.

Varför är inte brott mot barn mer prioriterat än det är? Varför dömer tingsrätten tilll ett straff medan hovrätten sänker straffet till ett minimum?

De här barnen får ärr för livet, vissa av dem blir själva förövare där de egenupplevda övergreppen är en kraftgt bidragande orsak. Men vårt rättsväsende bortom poliserna som griper gärningsmännen och utreder fallen verkar inte bry sig nämnvärt. Det är som om att de här brotten inte räknas.

Brott mot enskilda personer är helt enkelt inte så viktiga såvida vi inte pratar om utsatta kändisar, politiker etc..Då är det plötsligt viktigt att få gärningsmännem bakom lås och bom.
Citera
2026-02-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Kvinnor och erat tjejtyckande.

Ni fattar inte hur våldsamma, kriminella eller sjuka män fungerar. När fan ska ni lära er det?

Hela era liv så säger ni att ni inte förstår hur vissa män tänker, fungerar, vad som är fel på de osv osv. Men ändå ska ni ha massa lösningar. Det där kanske funkar på er! Men ni borde hålla er jävligt långt borta från män som drivs av sina drifter.

Det är därför ni aldrig kommer ett endaste steg närmare att lösa våld mot kvinnor ex. Men ni kör på i samma hjulspår istället för att inse att ni inte fattar.

Det är ju liksom lite lätt att säga att fler ska söka hjälp. Fler söker inte hjälp pga att de inte vill. Hur fan kan du inte förstå det? Men visst. Vi löser våld mot kvinnor genom att fler ska söka hjälp. För det vore ju himla bra. Det har ju verkligen fungerat tidigare 👌

Du läser inte vad jag skriver "att man ska arbeta på flera plan".

Du låter ju inte direkt som en person som värnar om kvinnor direkt, med tanke på hur nedlåtande du uttrycker dig.
Citera
2026-02-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
...GARANTERAT!
Iom att det inte sitter en peddostämpel i pannan på dom.

Nä man vill ju gärna att dom ser ut som farbror Bosse. Å det gör dom ju inte. Så nu tänker man lite sjuka tankar om var och varannan. Vad är det som gått snett m folk?? Gå igång på små barn. Hur är det bara möjligt??
Citera
2026-02-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
De kallar sig stolta pedofiler, ja, folk är stolta över att vara perversa idag. Kommer väl knappast som en förvåning. Den dödssynden är för fan statsideologi rent av.

Ja jädra missfoster
Citera
2026-02-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Både polisen och dumpen kör med att pedofiler ska kontakta preventell och liknande. Tror dom på allvar att samtals-terapi kan bota pedofili? Att sitta och se ledsna ut och hålla med en psykolog under en viss tid, och *hokus pokus* så är dom inget hot mot barn längre?

Jag tror ju på terapi. Man kan kanske ändra sitt tänk o lägga fokus på tex vuxna istället. Många har oxå varit utsatta själva o kanske kan det hjälpa m terapi i kombination med kemisk kastrering.
Citera
2026-02-19, 14:08
Medlem
Tuors avatar
Man kan inte "bota" detta beteende med ajabaja och annat trams då dessa personer är genetiskt programmerade på det här sättet.

De allra flesta pedofiler är alltså pedofiler innan de ens är födda.

Så, det finns egentligen bara två alternativ:

1. Avliva dem.

2. Kastrering samt förstärka effekten ytterligare genom att medicinera sönder dem. Man förvandlar dem till skattebetalande robotar helt enkelt.
Senast redigerad av Tuor 2026-02-19 kl. 14:12.
Citera
2026-02-19, 14:10
Medlem
Mikaelias avatar
Vidrigt dokument men samtidigt jävligt viktigt. Dessa äckliga as ska kastreras. Vem är den såkallade mediemannen?
Citera
2026-02-19, 14:10
Medlem
Fy fan vilka vidriga och störda, äckliga monster vi har i landet.

Jag klarar inte av att se programmen.

Jag mår fysiskt illa.
Citera
2026-02-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Sjukt hur norge ser realtiden när folk laddar ner barnporr från hela världen, plingar hela tiden på skärmen.
Känns ganska självklart ändå? Poliser jobbar tillsammans och skapar en databas över kända filnamn och vanligt förekommande delar av filnamn. Därefter är det bara för nationella bredbandsleverantörer att ha ett program som kontrollerar filnamn över nätverket och skickar pling till polisen vid träff.

Borde i förlängningen leda till ökad kryptering och randomiserade namn på filer. Men vid det laget har du avsevärt försvårat handlingen och om trösklar höjs så minskar spridningen.

På allvar - pedofiler i zoom-rum som streamar barnporr. Spyfärdig blir man men hur i helvete reagerar inte Zoom och bredbandsleverantörer? Åklagaren vill inte driva fallet utan nöjer sig med att sparka ner lite dörrar och ta ett par stycken. 290 är fortfarande på fri fot... spädbarn, 2-åringar,
Citera
2026-02-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Fy fan vilka vidriga och störda, äckliga monster vi har i landet.

Jag klarar inte av att se programmen.

Jag mår fysiskt illa.
Första programmet där jag blir spyfärdig på riktigt. Medicinsk kastrering verkar vara på tapeten. Alternativt sådana pedofil-städer som finns i USA där de sitter på livstid. Stackars barn... hur fan har det kunnat gå så här långt
Citera
2026-02-19, 14:22
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Finns det individer som är bortom räddning?
Absolut.
Är det bättre att samhället slutar erbjuda all form av rehabiliteringsstöd pga enstaka psykopater.

Ja, vem bry sig vad som händer med dessa as Förhoppningsvis tar en stor andel sina egna liv när familj och andra närstående får veta vilka perversioner de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in