Citat:
Ursprungligen postat av
F3ttan
Jag har faktiskt haft förmånen att få besöka er stad. Köper det du skriver till viss del, sen måste du erkänna att "Kramfors" lockar förbannat mycket slödder till sig.
Ja, herregud. Dels är det som någon skrev ovan om social dumpning från rikare kommuner, sen alla behandlingshem vars klienter blir kvar och sen är det ju en fattig kommun. Med problematik som fattiga kommuner har över hela landet. Det är starka kontraster. Man säljer världsarvet, livsstilen, friluftslivet, koka kaffe över eld, den storslagna naturen osv till turisterna och bakom Skuleskogens skuggor ligger resten av Ådalen som en sur filt man ogärna berättar om. Det är lite som två verkligheter. Den för turisterna och den för oss andra.
Det är förvisso en helt annan diskussion som jag skulle kunna tjattra på i evigheter om, så vi går inte för mycket OT. Men summa summarum: Jo, slödder finns det gott om. Kanske inte mer än på andra ställen men på små orter syns det ju väldigt mycket mer.
Jag tänkte fråga om filen som länkades nu, dagboksanteckningar från tingsrätten - jag är dålig på att läsa sådana dokument, vad säger de, vad är intressant att notera ur dem?