2026-02-19, 13:03
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalSwedes
Varför? Han har ju gjort allt rätt,

Haha, touché!
Citera
2026-02-19, 13:06
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hittade den nu.

https://www.tv4play.se/korthet/0aa870e623e7c1de8e41

Från Västerhaninge och orkar inte ta sig till studion? Kan förstå om man är kameraskygg eller så, men hon visar ju ändå upp sig.

Edit: Tja, bilen var ju trasig
Citera
2026-02-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Ja fyfan att bo med en psykopat på den öde föråldrade slitna fula läskiga gården.

jag fick Bobby-vibbar när jag såg bilderna

(hemska fallet Bobby. RIP)

Jag tänkte också, fy fan för att bli våldtageb och slagen av honom. Äckliga parasit på samhället!
Citera
2026-02-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Från Västerhaninge och orkar inte ta sig till studion? Kan förstå om man är kameraskygg eller så, men hon visar ju ändå upp sig.

Edit: Tja, bilen var ju trasig

Det var ju Februari 2021 och full pandemi så....
Citera
2026-02-19, 14:12
Medlem
Dagboksblad B 2770-25

https://gofile.io/d/8bBHWz
Citera
2026-02-19, 15:09
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Det här är en vanlig helt felaktig spaning många gör som aldrig varit i Kramfors! Nu menar jag inte att du inte har rätt att tycka sådär eller att det inte är så många upplever det, men Kramfors är på grund av sin historia som sågverksbygd och ganska ny som stad (staden har inte funnits längre än 1947) en rätt speciell konstruktion. Jag kan inte komma på någon annan kommun som har samma struktur som Kramfors.

Hoppar du av tåget i Kramfors ser du en "stad" som mest ser ut som en stockholmsförort. Tar du bilen i bara fem minuter längs valfri väg ut ur stan så hamnar du i bullerby-samhälle efter bullerby-samhälle och det är bländande jävla vackert och underbart att vistas där. Det beror på att Kramfors är som ett nätverk av små samhällen (och många än idag inte identifierar sig som en del av kramfors, man säger bara "jag bor i xxx" istället för "jag bor i Kramfors", om man nu inte bor i själva centralorten. När bygden var välmående förr i tiden hade alla små samhällen all egen samhällsservice. Frånö som ligger ett stenkast från Kramfors hade under sina glansdagar biograf, mataffärer (i plural), tandläkare, skolor och allt möjligt. Och det är inte det enda samhället som var så. Alla byarna växte fram kring ett sågverk, som ett efter ett la ner och nu är det små byar utan service kvar. Man åker till Kramfors för ärenden, annars är min bild att många vistas ute i byarna.
Det är så många som fått en helt felaktig bild av Kramfors genom att bara ha besökt centralorten för den är, som du skriver, vansinnigt tråkig. Finns mataffärer, några butiker och ett systembolag, en bio och ett bibliotek ungefär. Men använder man fantasin kan man verkligen se framför sig vilken härlig plats många av samhällena runtomkring i kommunen måste ha varit att växa upp i

Jag har faktiskt haft förmånen att få besöka er stad. Köper det du skriver till viss del, sen måste du erkänna att "Kramfors" lockar förbannat mycket slödder till sig.
Citera
2026-02-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Jag har faktiskt haft förmånen att få besöka er stad. Köper det du skriver till viss del, sen måste du erkänna att "Kramfors" lockar förbannat mycket slödder till sig.

Ja, herregud. Dels är det som någon skrev ovan om social dumpning från rikare kommuner, sen alla behandlingshem vars klienter blir kvar och sen är det ju en fattig kommun. Med problematik som fattiga kommuner har över hela landet. Det är starka kontraster. Man säljer världsarvet, livsstilen, friluftslivet, koka kaffe över eld, den storslagna naturen osv till turisterna och bakom Skuleskogens skuggor ligger resten av Ådalen som en sur filt man ogärna berättar om. Det är lite som två verkligheter. Den för turisterna och den för oss andra.
Det är förvisso en helt annan diskussion som jag skulle kunna tjattra på i evigheter om, så vi går inte för mycket OT. Men summa summarum: Jo, slödder finns det gott om. Kanske inte mer än på andra ställen men på små orter syns det ju väldigt mycket mer.

Jag tänkte fråga om filen som länkades nu, dagboksanteckningar från tingsrätten - jag är dålig på att läsa sådana dokument, vad säger de, vad är intressant att notera ur dem?
Senast redigerad av wot 2026-02-19 kl. 15:19.
Citera
2026-02-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Ja, herregud. Dels är det som någon skrev ovan om social dumpning från rikare kommuner, sen alla behandlingshem vars klienter blir kvar och sen är det ju en fattig kommun. Med problematik som fattiga kommuner har över hela landet. Det är starka kontraster. Man säljer världsarvet, livsstilen, friluftslivet, koka kaffe över eld, den storslagna naturen osv till turisterna och bakom Skuleskogens skuggor ligger resten av Ådalen som en sur filt man ogärna berättar om. Det är lite som två verkligheter. Den för turisterna och den för oss andra.
Det är förvisso en helt annan diskussion som jag skulle kunna tjattra på i evigheter om, så vi går inte för mycket OT. Men summa summarum: Jo, slödder finns det gott om. Kanske inte mer än på andra ställen men på små orter syns det ju väldigt mycket mer.

Jag tänkte fråga om filen som länkades nu, dagboksanteckningar från tingsrätten - jag är dålig på att läsa sådana dokument, vad säger de, vad är intressant att notera ur dem?
Precis som du skriver angående små orter så syns det på ett helt annat sätt. Jag har haft förmånen genom en fd jobbkollega att studera småorterna i Västmanland, Sala, Norberg etcetera och beskrivningen på Kramfors känns likadan. Men tillbaka till Tomas som är trådens gubbe. Jag undrar om han är medveten om hur känd/ökänd han har blivit! Med sin ansiktstatuering så kommer det att bli tufft för honom, när han kommer ut. Tror jag iallafall.
Citera
2026-02-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avandare8809
Dagboksblad B 2770-25

https://gofile.io/d/8bBHWz

Det verkar finnas två målsäganden? M är den ena men vem är den andra?
Citera
2026-02-19, 18:26
Medlem
Citat:
Trots dokumenterat våldskapital – ansågs lämplig som familjehem

Den kopplerimisstänkte mannen är tidigare dömd för misshandel, har bakgrund i Hells Angels, mångmiljonskulder och en dokumenterad drog- och alkoholproblematik.

Ändå fattade Söderhamns kommun beslut om att familjehemsplacera en tonårspojke hos honom.
SVT Västernorrland
Citera
2026-02-19, 19:08
Avslutad
Tittade igenom WT-slöddrets Instagram-konto. Självklart en massa israeliska flaggor...
Citera
2026-02-19, 19:20
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p

Stort tack för detta, guld! 👍
Varsågod. Bilderna är från 2020 och framåt. Artiklarna är det jag har hittat om honom hittills. Det finns säkert mer material, men orkade inte gräva mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in