2026-02-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Kollade lite på hans instagram och han verkar kärleksbomba rätt hårt med fasaden utåt. Prisar henne en massa utåt och säljer henne i nästa ögonblick.

Vanligt att människor med grövre våldsproblematik uppträder skiftande i våldsamma relationer.

Vi lever i en värld där allt fler kvinnor vågar gå offentligt med vad de utsatts för. Än me rlär det bli i framtiden.

Är det verkligen frivilligt för de flesta kvinnor i relationer där männen plötsligt vill att de ska vara med andra män osv? Eller är det ett sätt för våldsmän att flytta gränserna?
Det du beskriver är en psykopat, som han troligen är. En psykopat bryter ner dig och precis när du är nära att kollapsa helt, i detta fallet lämna honom, så kommer uppbyggnaden igen och du lindas kring has finger. Har sett exakt samma sak i en tjejkompis förhållande. Vi i kompisgänget försökte i flera år att få henne att lämna honom. Men med fingertoppskänsla så såg han detta och då var hon världens mest underbara kvinna och det skrev han på alla sociala medier. Då kunde hon ju inte lämna honom eftersom han såg till att hon var sedd och satt på piedestal. Sen började allt om igen och så var det gång på gång. Till slut lyckades vi få henne att lämna honom.
Allt detta är typiskt hur en psykopat jobbar.
Citera
2026-02-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Då borde man kanske trolla dem? 😊

Fast nog kan det även vara L!nn som är golddiggern. För han skrev väl att han varit ihop med en sådan i just så lång tid som de var ihop?

Lustigt om han valde att mantalsskriva sig på Ekerö och att L!nn stod kvar på Väddöasressen. Kollar man hans Insta är han ju där hela tiden och jobbar/chillar. Och verkar bo i en husbil.
Förutsätter inte det att det finns något att vinna på en relation om det ska definieras som en golddigger? Vi pratar om en arbetslös, skuldsatt impotent gammal gubbe, har svårt att se att en kvinna får ut mycket pengar av honom
Citera
2026-02-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kramfors är känt att vara en jävla håla.
Finns väl en hel del anledningar till att byn kallas Pulcercity.

Kuriosa:
Vald till Sveriges tråkigaste ”stad” X antal år i följd.

Det här är en vanlig helt felaktig spaning många gör som aldrig varit i Kramfors! Nu menar jag inte att du inte har rätt att tycka sådär eller att det inte är så många upplever det, men Kramfors är på grund av sin historia som sågverksbygd och ganska ny som stad (staden har inte funnits längre än 1947) en rätt speciell konstruktion. Jag kan inte komma på någon annan kommun som har samma struktur som Kramfors.

Hoppar du av tåget i Kramfors ser du en "stad" som mest ser ut som en stockholmsförort. Tar du bilen i bara fem minuter längs valfri väg ut ur stan så hamnar du i bullerby-samhälle efter bullerby-samhälle och det är bländande jävla vackert och underbart att vistas där. Det beror på att Kramfors är som ett nätverk av små samhällen (och många än idag inte identifierar sig som en del av kramfors, man säger bara "jag bor i xxx" istället för "jag bor i Kramfors", om man nu inte bor i själva centralorten. När bygden var välmående förr i tiden hade alla små samhällen all egen samhällsservice. Frånö som ligger ett stenkast från Kramfors hade under sina glansdagar biograf, mataffärer (i plural), tandläkare, skolor och allt möjligt. Och det är inte det enda samhället som var så. Alla byarna växte fram kring ett sågverk, som ett efter ett la ner och nu är det små byar utan service kvar. Man åker till Kramfors för ärenden, annars är min bild att många vistas ute i byarna.
Det är så många som fått en helt felaktig bild av Kramfors genom att bara ha besökt centralorten för den är, som du skriver, vansinnigt tråkig. Finns mataffärer, några butiker och ett systembolag, en bio och ett bibliotek ungefär. Men använder man fantasin kan man verkligen se framför sig vilken härlig plats många av samhällena runtomkring i kommunen måste ha varit att växa upp i
Citera
2026-02-18, 22:57
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif
Det du beskriver är en psykopat, som han troligen är. En psykopat bryter ner dig och precis när du är nära att kollapsa helt, i detta fallet lämna honom, så kommer uppbyggnaden igen och du lindas kring has finger. Har sett exakt samma sak i en tjejkompis förhållande. Vi i kompisgänget försökte i flera år att få henne att lämna honom. Men med fingertoppskänsla så såg han detta och då var hon världens mest underbara kvinna och det skrev han på alla sociala medier. Då kunde hon ju inte lämna honom eftersom han såg till att hon var sedd och satt på piedestal. Sen började allt om igen och så var det gång på gång. Till slut lyckades vi få henne att lämna honom.
Ja du har rätt. Det är det de kallar traumaband/traumabond, numera. Sociala medier har även ökat förståelsen för hur olika förövare arbetar.

Det var rätt grisigt att läsa hur någon som säljer sin fru, prisat henne för att inte vara "en gold digger" medan han jämförde henne med exet. Det säger en hel del om hir han arbetat med att under sitt liv söka reda på offer utan självkänsla som ger mer ön vad de får och samtidigt kallar sig förövaren för offer. Hon är så dålig, men du är bra. Du är bättre än henne. Du bryr dig om mig på riktigt osv.

Imtresant är att män som själva tar allt de kommer över olovligt, alltid projicerar det mot kvinnor som de som egentligen är ute efter pengar. Samma typer som också då har sådana hemska personligheter att de måste dölja vilka de är och istället använda sig av smicker och presenter (kärleksbombning) för att överhuvudtaget få någon. Problemet ligger mer i felen på deras personliga val än något annat. Svårt att ta en djupt skuldsatt person för "pengarna" att någon öever över sina tillgångar är något annat.

Väljer man att ge bort saker, middagar osv, är det inte som om folk är skyldig en något. Att utgå ifrån att andra bara utnyttjar en, säger mer om personen som påstår det än något annat. I det här fallet ser vi hur någon som endast är ute efter att exploatera sina partners, projicerar sina egna fel på dem. För jag tror knappast att han var bättre mot exfrun. Eller andra kvinnor genom åren.

Det här är nog en man med väldigt många bakom sig som råkat illa ut för honom sexuellt. Tror knappast att någon i medelåldern börjar sin brottsbana (syftar på sexuellt våld nu) när det är känt att majoriteten psykopater snarare lugnar ner sig vid högre åldrar.
Citera
2026-02-19, 00:24
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Det här är en vanlig helt felaktig spaning många gör som aldrig varit i Kramfors! Nu menar jag inte att du inte har rätt att tycka sådär eller att det inte är så många upplever det, men Kramfors är på grund av sin historia som sågverksbygd och ganska ny som stad (staden har inte funnits längre än 1947) en rätt speciell konstruktion. Jag kan inte komma på någon annan kommun som har samma struktur som Kramfors.

Hoppar du av tåget i Kramfors ser du en "stad" som mest ser ut som en stockholmsförort. Tar du bilen i bara fem minuter längs valfri väg ut ur stan så hamnar du i bullerby-samhälle efter bullerby-samhälle och det är bländande jävla vackert och underbart att vistas där. Det beror på att Kramfors är som ett nätverk av små samhällen (och många än idag inte identifierar sig som en del av kramfors, man säger bara "jag bor i xxx" istället för "jag bor i Kramfors", om man nu inte bor i själva centralorten. När bygden var välmående förr i tiden hade alla små samhällen all egen samhällsservice. Frånö som ligger ett stenkast från Kramfors hade under sina glansdagar biograf, mataffärer (i plural), tandläkare, skolor och allt möjligt. Och det är inte det enda samhället som var så. Alla byarna växte fram kring ett sågverk, som ett efter ett la ner och nu är det små byar utan service kvar. Man åker till Kramfors för ärenden, annars är min bild att många vistas ute i byarna.
Det är så många som fått en helt felaktig bild av Kramfors genom att bara ha besökt centralorten för den är, som du skriver, vansinnigt tråkig. Finns mataffärer, några butiker och ett systembolag, en bio och ett bibliotek ungefär. Men använder man fantasin kan man verkligen se framför sig vilken härlig plats många av samhällena runtomkring i kommunen måste ha varit att växa upp i

Mjo tacka vet jag Nyland som egentligen var huvudort (Bollsta är det inte mycket kvar av)
Men det har varit mycket runt omkring Kramfors, mycket mer än i själva ”centralorten”
Finns några lokala pundhuvven, men flertalet är inflyttade förmågor.
Ja, de flesta har varit på nått av behandlingshemmen eller rehabcentrena och blev kvar.
Citera
2026-02-19, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanbif

Min tanke också, narcissistiska drag, duktig på navigera, dupera (baserat på inlägg 233 där framkommer att MGM även bedrivit familjehem)

.
Citera
2026-02-19, 06:46
Medlem
De bor/bodde i byn Grämesta längs Ångermanälven några km utanför Kramfors. I grannbyn Lunde utspelades Ådalen 31. Haval och Victor de almeida bodde i närheten på ett behandlingshem på Svanö. Kramfors pulvercity är en riktig håla men då till stor del av socialdumpning. De bodde ett stenkast från en lågstadieskola.
Citera
2026-02-19, 09:38
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Förutsätter inte det att det finns något att vinna på en relation om det ska definieras som en golddigger? Vi pratar om en arbetslös, skuldsatt impotent gammal gubbe, har svårt att se att en kvinna får ut mycket pengar av honom

Man får väl anta att detta hände när han drev ett framgångsrikt företag med många anställda (enligt honom själv) och inte i förrgår. Då var han sannolikt både stadd vid kassa (vit eller svart) och frisk. Somatiskt frisk alltså.
Citera
2026-02-19, 09:51
Medlem
OriginalSwedess avatar
Hur ser prisbilden ut för sånt här?
Citera
2026-02-19, 10:18
Avslutad
Undrar om HA kommer tvinga honom att radera sina tatueringar nu?
Citera
2026-02-19, 11:10
Medlem
OriginalSwedess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Undrar om HA kommer tvinga honom att radera sina tatueringar nu?

Varför? Han har ju gjort allt rätt,
Citera
2026-02-19, 11:40
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wot

Bara det att det låter som en glesbygdsort i Värmland, som exempelvis Filipstad, gör många med mig skeptisk. Att Kramfors sen inte ligger i Värmland gör en ännu mer förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in