Citat:
Ursprungligen postat av
Majan00
Jag tror nog att personen i fråga hellre hade jobbat som foodora-bud om hon hade kunnat o klarat det, så alla som håller på o jämföra sig med dem kan lägga av med det? fullt friska som väljer att inte jobba pga att dom är lata o hellre vill gå på bidrag finns knappt? skulle tippa på att det är 1% av alla som ljuger om sitt handikapp. Denna Regering vill gärna framföra hur många som går på bidrag och är abetslösa frivilligt för att dom inte VILL jobba? det är sjukt få som gör sånt? dom finns säkert men alla jag vet om som är fullt friska VILL jobba, ha ett socialt liv, utföra nått vettigt med sin tid? inte sjutton vill dom ligga hemma o jäsa istället för 17000 i månaden när dom kan få ut 30-40k på ett vanligt jobb? Less på dessa typer av kommentarer o Less på att Regeringen väljer o hänga ut dessa människor som kämpat i åratal för att få rätt hjälp o en någorlunda vettig ekonomisk situation utan att bli straffade för det?
Häger egentligen inte på om att ljuga eller inte, man kan försätta sig i en situation som orsaka sjukdomen, ex sluta motioner/träna, äta onormalt mycket o onyttigt, dricka alkohol, utöva skadliga sporter/intressen osv.
Dvs man orsakar skada på sig själv genom att inte motioner osv.
Exakt detta jag råka ut för, tog timeout, sluta träna allt, sluta med jag blev sjuk, dvs jag skapa min egna sjukdom genom dålig karaktär som många fler människor gör.
Vägen tillbaka kräver däremot en extrem karaktär o disciplin o vilja, bara börja motionera/träna, gå över till hälsoriktig mat, begränsa alkohol, nikotin osv kräver en vilja av stål, mycket få klarar av denna omställning. Varav jag får vara sjukskriven för att klara av denna enorma omställning på heltid, har motions cykel framför tv, har skivstänger o vikter, bänk för benböj, bänkpress ben press osv, jag kan träna hela kroppen, Dvs jag bestämmer själv hur sjuk eller frisk jag vill vara eller frisk.
Många har detta val, men många väljer inte o ta valet, gå ner i vikt, träna osv.
Bara för man skiter i hur man lever ska inte ge någon mer rätt till sjukpenning/ersättning än för någon annan.