Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Om du är oärlig om omfattningen av hur mycket din arbetsförmåga påverkas och din förmåga att utföra dina arbetssysslor, tex genom att undanhålla att det finns andra sysslor du kan utföra istället, så är det mygel.
Varför tjötar du en massa om sjukpenning?
Det är nånting helt annat än sjukersättning (tidigare sjukpension) med helt andra regler.
Nej, ni har så mycket kvar o lära, jag har berättat om mina sjukpensionär kompisar som gått från pensionär till arbetare o tillbaka till procent sjuka.
Jag berätta om mig själv, antingen måste jag har världens bästa o förstående läkare eller så ställer jag rätt frågor?
Berättar jag vill inte vara sjuk, jag vill jobba men detta hindrar mig, kan ni hjälpa mig? Uppriktigt vill jag inte vara heltidssjukskriven, jag vill inte heller jobba heltid.
Dvs jag väljer själv, genom detta kommer jag hamnar på procent sjukskrivning som mina vänner, och det är även mitt mål.
Bara för jag börja få lite ålderskrämpor utgör inte jag vill sluta jobba, jag vill inte sluta leva, jag kunna tjäna pengar även om jag inte jobbar heltid, dvs systemet hjälper mig med detta, Jag har redan låga levnadskostnader som en läkare fråga om, blir du sjukskriven kommer det påverka dig ekonomiskt? jag berätta jag har betalat boende osv, jag behöver inte tjäna stora belopp mer.
Dessa anda sysslor inkluderar i dessa som jag kan utföra, dvs dessa hänger ihop tills jag köpt hem alla maskiner som behövs o en lokal, dvs det är varför jag ska bygga ett sista litet hus, få hem verksamheten o köpa upp resterande maskinpark, därefter kan jag styra över dessa arbetsuppgifter jag inte kan utföra. för att nå dit krävs sjukpenning i kombination med lön o a-kassa 1 år.
Genom att jag är sjuk får jag hoppa över låg perioden som sammanställer a-kassan o lyfter även den med två välbetalad perioder i samma underlag för a-kassa, dvs allt går att planera.