Citat:
Ursprungligen postat av
Dotard
Rasmus Dahlin loggar 19 minuter mot USA..... 19 MINUTER!!!! Sveriges största stjärna i den viktigaste matchen på 12 år... Jämför med jänkarnas motsvarighet Quinn Hughes som spelade 27.30. Sam Hallam borde skämmas ögonen ur sig.
Philip Broberg spelade 25 minuter för övrigt....
Tydligen blev Dahlin slew footad och skadad av en amerikan. Men ingen utvisning.
https://hockeysverige.se/os/tre-kronor-slut-pa-os-forlust-mot-usa-tommy-salo/
Citat:
Det som händer i slutet av matchen är inte snyggt då Rasmus Dahlin utgick efter att en amerikansk spelare fällt honom med en ”slew foot”. Jag tror det var totalt två utvisningar var under hela matchen. I det här fallet med Dahlin tror jag att domarna helt enkelt var fega och inte vågade ta ut deras spelare med så kort tid kvar.
Att försvinna i kvartsfinalen i OS är förstås ett misslyckande. Med mycket stor sannolikhet hade det trots plattmatchen mot Finland blivit spel om medaljerna om bara Lucas Raymond förmått ha lite impulskontroll:
Citat:
Hade de inte släppt in det där 5–3-målet mot slovakerna skulle man ha fått Tyskland i kvarten i stället för USA, vilket hade varit lite lättare och antagligen inneburit att man redan varit i semifinal. Jag tycker att man indirekt kan säga att det var målet mot Slovakien som låg bakom att Tre Kronor inte kom längre än till kvartsfinal.
Det finns ingen genväg till det perfekta skådeskägget. Som jag skrev i matchtråden i går kväll:
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nylander har ett svårartat söndergullat skägg. Skäggstråna är så mjuka och väldoftande av det dyraste och mest exklusiva balsam och what not att de vibrerar av överarbetning och inte förmår bilda ett riktigt övertygande stäpp-eller skogsskägg. Det är ett kväst inomhusskägg, ett lounge-eller budoarskägg.
Nu vill jag att Nylander snabbt borstar och kammar skägget med en borste och en kam som kostar mer än två vidsträckta lantbruksfastigheter i Sörmland, vaxar och parfymerar skägget med obeskrivliga lyxprodukter, och sedan snabbt lirkar in puckjäveln på ett sofistikerat och nonchalant sätt.
Sverige borde ha kunnat utmana betydligt mer med intensiv skridskoåkning och tempo i uppspelen, och genom att helt enkelt gå på mål, kosta vad det kosta vill. Det hade kunnat tvinga amerikanerna att ta utvisningar.
Jag saknade aggressivitet framför båda målen från Tre Kronors spelare i denna avgörande match. Framför den egna målvakten måste man kunna kriga, vara extremt obekväm och tämligen elak. Framför motståndarens målvakt måste man vara beredd att böka, störa, skymma, ge och ta stryk, käfta, gurgla. Men till och med när Sverige försökte jaga kvittering var det dött som ett kyrkkaffe för uppgivna åldringsänkor i båset.
Inga skott på mål av Nylander eller Forsberg:
https://www.flashscore.com/match/hockey/sweden-vBLjQRXp/usa-GYgp4SO3/summary/player-stats/away/?mid=AP5hCOh3
Mot slutet av matchen kunde man få intrycket att Forsberg hade felslipade skridskor, han ramlade i tid och otid.