2026-02-18, 18:53
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Besök en kaninfarm. Ganska gulligt. Sedan äter man upp dem.

I Sydamerika äter de upp marsvin "havsgrisar", hur gott som helst smakar kyckling.

Men du vill skydda just hermeliner.

Världen är så stor och okänd. För den som har ögonen stängda.

Det hade varit toppen om vi börjat föda upp köttraser av marsvin här också. Vad jag läst ska de vara ganska okomplicerade att sköta om, enklare än kaniner och med likvärdigt eller bättre foderutnyttjande. Fin päls också!
Citera
2026-02-18, 19:10
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Så du äter kött men det är OK att grisar och kor står inlåsta hela vintern? Men just minkar får inte låsas in? OK. Avundsjuka. Det är pälsen du ogillar, inte inlåsta djur. Kallas även Hycklare.

Ingen av dem borde låsas in i små utrymmen.
Citera
2026-02-18, 21:25
Avstängd
Citat:
"Självutnämnd" är ditt namn.

woke-personer har ofta svårt att diskutera sakfrågor och går istället igång känslomässigt. Berätta om det passar in på dig.

Nej det passar inte in på mig. Däremot passar termen psykiskt sjuk in på dig som ser "woke" överallt. Sök hjälp.
Citera
2026-02-19, 10:01
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Besök en kaninfarm. Ganska gulligt. Sedan äter man upp dem.

I Sydamerika äter de upp marsvin "havsgrisar", hur gott som helst smakar kyckling.

Men du vill skydda just hermeliner.

Världen är så stor och okänd. För den som har ögonen stängda.
Det är inte gulligt. man äter inte kaninen som blir päls nej. Din kunskap är lika med noll. Jag vet att dom äter marsvin. I kina och Vietnamn äter dom hundar, katter och fladdermöss det tycker dom är gott.
Citera
2026-02-19, 10:03
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är inte gulligt. man äter inte kaninen som blir päls nej. Din kunskap är lika med noll. Jag vet att dom äter marsvin. I kina och Vietnamn äter dom hundar, katter och fladdermöss det tycker dom är gott.
Som den andra inläggaren skrev, självklart äter man upp kaninköttet efter att man tagit pälsen. Här en typisk gårdsbutik, googla Kaninkött och hitta 100 till.
https://www.gardsnara.se/kott_chark_och_fagel/kott/kanin
Citera
2026-02-19, 10:07
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
"woke-personer har ofta svårt att diskutera sakfrågor och går istället igång känslomässigt. Berätta om det passar in på dig."

Nej det passar inte in på mig. Däremot passar termen psykiskt sjuk in på dig som ser "woke" överallt. Sök hjälp.
Jag tror du skriver i affekt?
Citera
2026-02-19, 10:13
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Ingen av dem borde låsas in i små utrymmen.
"Borde" är ett ord som saknar mening. Det "borde" inte finnas några fattiga eller sjuka i Sverige.
Citera
2026-02-19, 10:14
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Det hade varit toppen om vi börjat föda upp köttraser av marsvin här också. Vad jag läst ska de vara ganska okomplicerade att sköta om, enklare än kaniner och med likvärdigt eller bättre foderutnyttjande. Fin päls också!
Man vet att ett land lämnat woke-bältet när man kan köpa marsvinskött på ICA.
Citera
2026-02-19, 21:48
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
"Borde" är ett ord som saknar mening. Det "borde" inte finnas några fattiga eller sjuka i Sverige.

Man BORDE sträva åt rätt håll istället för fel..
Citera
2026-02-21, 20:48
Medlem
Citat:
Att sladda runt på gamla däck med 1mm kvar är äkta 1960-tal. En 60tals-man byter förresten vinterdäck själv i garaget med ett fälgkors. En woke-person vill inte ens skita ner sig.
Jävla wokefasoner, klart man ska slippa vinterdäck!8
Citera
2026-02-22, 04:11
Medlem
Citat:
Man vet att ett land lämnat woke-bältet när man kan köpa marsvinskött på ICA.
Hund och kattkött på Ica är ännu mindre woke. Men det kommer väl aldrig att ske tyvärr.
Citera
2026-02-23, 10:59
Medlem
brianmolkos avatar
Hoppas 9*- talet kommer tillbaka i bilder osv, och ägande, och inga trådar i krim om mediokra personer skapas i krim osv ..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in