Citat:
Ursprungligen postat av
Rassa
Det är Magic Trackpad med USB-C? Det är nog tyvärr kört, såvida du inte använder tex. OpenCore Legacy Patcher för att installera macOS 15 eller senare. Inte helt säkert att det funkar ändå. En Magic Trackpad 2 med Lightning lär fungera fullt ut, försök få tag i en sådan istället.
Det känns riktigt skumt att det inte går att hitta Trackpaden i menyerna, trots att den är ansluten med en USB-C.
Min gamla Trackpad gick ju även att svepa vänster med två fingrar, och då gå tillbaka till förra sidan. Och högerklicka genom att sätta i två fingrar. Och framför allt, scrolla upp och ned genom att dra två fingrar upp och ned.
Nu får jag scrolla genom att trycka ner piltangenterna eller flytta pekaren till vänsterlisten, och sedan dra sidan upp och ner. Extremt osmidigt och tidsödande, i jämförelse med tidigare funktioner jag hade i min gamla styrplatta.
Jag kan tyvärr inte byta den här plattan, med tanke på att förpackningen är bruten och enheten är tagen i bruk. Hoppas verkligen att få ordning på det hela. Tack för ditt svar.