2026-02-18, 17:23
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Nej, kärnan är att muslimerna knullar oss bokstavligen och vi ickemuslimska män traumatiseras av det.

Då flyr ateisterna som Smeso så tydligt visar in i intellektuella bevisfrågor om det obevisbara. Det gör de för att Gudstjänster, det vill säga samlingar av människor i bön och dyrkan gör att de ser tecken på andras sexuella känslohistorier som exponerar känslor av svartsjuka som de inte förmår att förhålla sig till.
Jag är rädd för att skriva om sådant. Det känns farligt. Jag avstår denna diskussion.
Citera
2026-02-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag är rädd för att skriva om sådant. Det känns farligt. Jag avstår denna diskussion.
Gillar ditt ärliga svar. Tror att det är din uppriktiga bön och dyrkan som gör att du inte drar standardvarianten, typ:

"Ah, men duurrå. Jag får knulla hur mycket som helst, måste vara något fel på dig!"
Citera
2026-02-18, 17:55
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nu vinklar du det till att det ska behöva orsaka faktisk skada för att vara fel.
Du säger "Incest känns fel, så därför ser vi det som fel."

Poängen är att det är fel i och med att det förstör en skyddad relation (familjerelationen).
Inom juridik och sociologi (som är vetenskapliga fält) analyserar man hela tiden systemfel. Om vi tillåter handlingar som eroderar grundläggande sociala skyddsnät, så skapar vi ett sämre samhälle. Det är en rationell, sekulär analys.

Men att det skulle vara ett problem att förstöra en familjerelation verkar ni troende tydligen inte kunna förstå.

Var har du fått tanken att min "vetenskapliga" moral som jag advokerar för skulle förbjuda direkt skada, men inte indirekt skada? Indirekt skada är fortfarande skada, eller hur?
Varför är det moraliskt fel att förstöra en familjerelation då?
Om du då svarar "för att den ska vara skyddad", varför är det så då?
Försök ta detta till sin logiska slutsats och om du kan gissa mina följdfrågor och gå till botten med vad det egentliga felet är så skulle jag vara tacksam och det skulle spara lite tid.

Också, tekniskt sett skulle man kunna kalla onyttig mat för ett systemfel. Även alkohol, cigaretter m.m.
Ska de också vara förbjudna?
Citat:
Men att det skulle vara ett problem att förstöra en familjerelation verkar ni troende tydligen inte kunna förstå.
Jag förstår att det är ett problem, det är du som inte verkar kunna förklara varför det är det. Det låter mest som svamlande och bortförklaringar. Om du verkligen hade ett svar skulle du inte behöva en hel sida till det, det skulle räcka med 1 mening.

Låt mig påminna dig om att jag tror inte du svarade på denna: (FB) Varför är ateister så känslostyrda?
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-02-18 kl. 18:02.
Citera
2026-02-18, 18:16
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Okej, så förklara kunde du inte.
Om du visste med 100% säkerhet att kristendom var sant, skulle du vara kristen?
Citera
2026-02-18, 18:20
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
då har du bara pratat med fel personer, jag som tidigare varit kristen hela mitt liv, nu ateist älskar att prata med kristna och typ debatera, jag vill att de ska hitta något fel i det jag säger för i slutet av dagen vill alla bara få svar. Dem blev då bara arga då för att du hade rätt och är så bara personligt... inte så attraktivt!
Vad var anledningen till att du blev kristen och vad var anledningen till att du slutade vara kristen?
Citera
2026-02-18, 18:24
Medlem
Ballerinan-15s avatar
Citat:
Vad var anledningen till att du blev kristen och vad var anledningen till att du slutade vara kristen?
ärligt så är hela min familj väääldigt religösa, så det lixom bara blev att jag också trodde på Gud sen jag var liten. Men det var bara helt enkelt att jag slutade tro, jag höll inte med om vissa grejer som stog i bibeln och man måste ju tro och hålla med om allt som Gud säger om man är kristen...
Citera
2026-02-18, 18:24
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Inte ens en "ateist" (eller uttalat motståndare) till den Islamska tron vågar du bemöta ? Men det går bra att gnälla på "ateister" av just DEN tron du värdesätter som högst i din kulturella bakgrund. Pfff . Vilka jäkla mesar ni är. Säg som det är istället för att låtsas vara storsint , fjant. Hycklare och fegis.
Citera
2026-02-18, 18:50
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
ärligt så är hela min familj väääldigt religösa, så det lixom bara blev att jag också trodde på Gud sen jag var liten. Men det var bara helt enkelt att jag slutade tro, jag höll inte med om vissa grejer som stog i bibeln och man måste ju tro och hålla med om allt som Gud säger om man är kristen...
Ungefär vad jag gissade.
Citera
2026-02-18, 18:55
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Inte ens en "ateist" (eller uttalat motståndare) till den Islamska tron vågar du bemöta ? Men det går bra att gnälla på "ateister" av just DEN tron du värdesätter som högst i din kulturella bakgrund. Pfff . Vilka jäkla mesar ni är. Säg som det är istället för att låtsas vara storsint , fjant. Hycklare och fegis.
Mesar är ateister, när dom undantrycker sanningen för sin egen bekvämlighet. Du får gärna ta upp ämnet själv, men jag håller mig utanför.
Citera
2026-02-18, 19:01
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Finns ingen "kulturell bakgrund" till kristendom riktigt heller, kolla på denna karta: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Percent_of_Christians_by_Country%E2%80%93Pew_Resea rch_2011.svg

Jag föredrar att diskutera varför kristendom är sant, att skriva om andra religioner kan lätt tolkas som respektlöst.
Citera
2026-02-18, 19:29
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Finns ingen "kulturell bakgrund" till kristendom riktigt heller, kolla på denna karta: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Percent_of_Christians_by_Country%E2%80%93Pew_Resea rch_2011.svg

Jag föredrar att diskutera varför kristendom är sant, att skriva om andra religioner kan lätt tolkas som respektlöst.

Det är av inget intresse ifall " Kristendomen är sann " Vilket är en slapp metafysisk diskussion utan mål

Intresserat av att veta varför det (för kristna) är känsligt att diskutera Islam som är en Anti-Kristen stockkonservativ , patriarkalisk väst-hatande shariaförespråkare, och INTE ENS ta upp diskussionen på allvar, då det är ISLAM som härjat mest i gamla områden som befolkats av gamla Kristna områden i mellanöstern som blivit förföljda och dödade , inte minst de senaste 15 åren då ISIS härjat som bäst.

En Religion och kyrka som kallar sig kristen , ser sig själva som en ekumeunisk kraft för fred , men törs inte ens belysa att kristna överallt i MENA i Islamska nationer är förföljda , bespottade och diskriminerade, samt dödade.
Intrycket man får av välfärdskristna som tillber sin fina gud i Europa och får tuppjuck av åhhhh SANNINGEN och hela heligheten , är beroende av att man tystar ner sitt ansvar att försvara och gå upp i stabsläge för sina "bröder och systrar" som är förföljda och mördade ?

Nej då. Dom där " Kristna" vi har i Europa tror fortfarande på att Islam är fredens religion och som man ska hålla sig väl med.

Ni är ungefär lika nyttiga som Greta Thunberg i klimatdebatten. Synliga , populära. Men med NOLL agens . Bara snack ingen verkstad. Bara otroligt fegt , undergiven och som gjort för att användas som dörrmattor för viljor starkare än era.

Ni är HELT odugliga . Duger inte till någonting . Dels mycket därför att jag blev ateist. Kristendomen är ett historiskt museum inte en levande tro som har agens i dagens diskurs. Det kan ni inte. Ni törs inte , ni får inte. Ni har lärt er att ni är för FINA för det. Ni har blivit för bekväma och trivs bäst med att meditera över världens olyckor utan att ens reflektera det minsta.
Ni har BLIVIT EN SEKT, en utdöende sekt, för det finns inget engememang , bara en massa dösnack
Senast redigerad av Upplyften 2026-02-18 kl. 19:33.
Citera
2026-02-18, 19:31
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det är av inget intresse ifall " Kristendomen är sann " Vilket är en slapp metafysisk diskussion utan mål

Intresserat av att veta varför det (för kristna) är känsligt att diskutera Islam som är en Anti-Kristen stockkonservativ , patriarkalisk väst-hatande shariaförespråkare, och INTE ENS ta upp diskussionen på allvar, då det är ISLAM som härjat mest i gamla områden som befolkats av gamla Kristna områden i mellanöstern som blivit förföljda och dödade , inte minst de senaste 15 åren då ISIS härjat som bäst.

En Religion och kyrka som kallar sig kristen , ser sig själva som en ekumeunisk kraft för fred , men törs inte ens belysa att kristna överallt i MENA i Islamska nationer är förföljda , bespottade och diskriminerade, samt dödade.
Intrycket man får av välfärdskristna som tillber sin fina gud i Europa och får tuppjuck av åhhhh SANNINGEN och hela heligheten , är beroende av att man tystar ner sitt ansvar att försvara och gå upp i stabsläge för sina "bröder och systrar" som är förföljda och mördade ?

Nej då. Dom där " Kristna" vi har i Europa tror fortfarande på att Islam är fredens religion och som man ska hålla sig väl med.

Ni är ungefär lika nyttiga som Greta Thunberg i klimatdebatten. Synliga , populära. Men med NOLL agens . Bara snack ingen verkstad. Bara otroligt fegt , undergiven och som gjort för att användas som dörrmattor för viljor starkare än era.

Ni är HELT odugliga . Duger inte till någonting . Dels mycket därför att jag blev ateist. Kristendomen är ett historiskt museum inte en levande tro som har agens i dagens diskurs. Det kan ni inte. Ni törs inte , ni får inte. Ni har lärt er att ni är för FINA för det. Ni har blivit för bekväma och trivs bäst med att meditera över världens olyckor utan att ens reflektera det minsta.
Ni har BLIVIT EN SEKT
Kanske är det därför jag inte vågar skriva om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in