2026-02-18, 18:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Huruvida ryssvännen är avlönad eller inte spelar kanske ingen större roll. Men det är uppenbart för alla vilka dessa personer är och de tillför inte forumet något värde överhuvudtaget.

Problemet kvarstår oavsett.
Citera
2026-02-18, 18:23
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tror du något sker utan statens inblandning/godkännande i Kina, Nordkorea, Iran eller Ryssland?

https://www.statista.com/chart/31805/countries-responsible-for-the-largest-share-of-cyber-incidents/?srsltid=AfmBOoq_iDUHPrMwh_aDAXkEuZ4pHtzomnIZDyGcv yhe8yYxyKoW7vPa
Tja, det tror ju Karlung med, och honom litar du ju på. Såg du inte DI-klippet som länkats i tråden.
Citera
2026-02-18, 18:25
Avslutad
Citat:
Exakt, hade man slängt ut de tidigare så fanns det ingen idé för FSB att stänga ner Flashback.
En säkerhetsventil för FSB att släcka ner när tillräckligt med byxor har blivit neddragna.
Sluta hallucinera. Det är väl själva f*n att ni obotliga stövelslickare så förtvivlat måste försöka uppfinna den ena ologiska bortförklaringen efter den andra för att inte behöva acceptera att våra ledare kanske inte är så snövita som vi intalat oss själva.
Citera
2026-02-18, 18:26
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Huruvida de är avlönade eller ej är ointressant.

Det har avslöjats flera ryska troll, men det finns ingen regel som hindrar dem.

Nu var det inte jag som tog upp dom avlönade, men okej, då pratar vi om oavlönade Ryssympatisörer istället.

Om dom inte har betalt är det alltså inte agenter, då är det sympatisörer, dvs man har en politisk preferens.
Skall Flashback alltså sortera ut en specifik politisk grupp nu?

Som sagt.
Ni har inte tänkt igenom det här.
Citera
2026-02-18, 18:26
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Flera ryska troll har avslöjats på sistone.

Klart inte ryssen gillar det.
Fast även om ni har ”avslöjat” oss är vi ju kvar. Så den teorin håller inte.
Citera
2026-02-18, 18:29
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Upprepar...
Jag når inte flashback.org över Starlink.
Bara när jag använder Telia når jag flashback.org

Någon mer som har detta problem?
Har de blockerat Starlink för att minimera överbelastningsattacken och trafiken?

MagI
--------------------------
Tror starlink är blockerat, kollad admins inlägg i tråden.
Citera
2026-02-18, 18:47
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Det handlar inte om en specifik grupp.

Det finns regler även på flashback.

Det finns till exempel en regel: 0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

Om jag skriver att Trump har mördat 14000 personer om och om och om och om igen år ut och år in, så skulle man kunna påstå att jag bryter mot den regeln.

Att hävda yttrandefrihet funkar inte, eller vad tycker du?

Man kan även diskutera andra regler.
Yttrandefrihet innebär inte att man måste ha rätt, det är du själv ett levande exempel på.

Om vi återgår till ämnet så är det få som tror att de åsikter som yttras på forumet orsaken till attacken. De har ju hackat banker, myndigheter mm. tidigare och verkar mest vilja skapa oreda och oro.
Citera
2026-02-18, 19:12
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad du verkar glad att flashback drabbas av hackerattacker, jag är inte glad över det. Så, vad har du för bevis att Ryssland ligger bakom? Top tre är väl USA, Kina och Ryssland och sen har vi spridda grupper runt om i världen med stora botnät. Man kan som enskild köpa dessa tjänster hos mindre nogräknade (även ryska botnät). Du kan inget om detta heller utan sprutar bara ur dig ditt vanliga rysshat?

Nej, jag tror inte stormakter som USA, Kina och Ryssland bryr sig om Flashback. Antingen är det hackers som tycker det är spännande eller testar för att senare utöva utpressning. Eller också är det inhemska organisationer som vill säkerställa att de kan tysta yttrandefriheten på Flashback vid behov.
Citera
2026-02-18, 19:15
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Alltid det argumentet att "våra politiker då"? Tror att det finns myndigheter i Sverige som är tacksamma för att Flashback finns, lättare att kartlägga alla subversiva element (för de som befinner sig i Sverige).

Det finns det, jag tror polisen till exempel har nytta av Flashback. Men det finns nog andra myndigheter också som inte vill att makthavarnas narrativ ifrågasätts och som vill kontrollera att de kan tysta Flashback vid behov.
Citera
2026-02-18, 20:40
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland pysslar också med geopolitik precis som USA och Kina men i dina öga är allt Rysslands fel även om du får masgsjuka och skiter på dig, russofobi och paranoja. Flashback är en av få ställen svenskar kan diskutera allt möjligt och tror du verkligen Ryssland bryr sig? Tror du våra makthavare bryr sig som vi ha kontroll över agendan och informationen bryr sig mer? Du behöver inte svara för jag bryr mig inte om ditt svar utan fundera bara ett litet tag!

Vi har ju bevisligen sett vad Ryssland är kapabla till, gå in i ett grannland för att de också har nazister, satanister.
Så att stoppa svensk russofobi (gud vilket löjligt ord 🙄 ) kan mycket väl vara ett skäl till en harmlös cyberattack på ett svenskt diskussionsforum.
Citera
2026-02-18, 20:41
Avstängd
Citat:
Bra, ställ dig nu upp och hälsa över ditt bås till Moretex.

Om det nu är Pro-ryska NoName som ligger bakom då måste väl ligga i Rysslands intresse att släcka ner Flashback?
Varför måste vi gå över ån efter vatten?
Det är inte omöjligt att det Ryssar som ligger bakom men vad vinner dom på det? Vem tror du drabbas om databasen med användare knäckts? Finns det kreditkort att stjäla? Vem är största vinnaren på att agera mot Flasback förutom någon som blivit bannlyst och vill hämnas? Finns krav någonstans? Du går alltid över ån efter vatten och det är alltid Ryssland fel.
Citera
2026-02-18, 20:44
Medlem
Varför skulle Ryssland vilja sänka det enda forumet i Sverige som inte är hjärntvättat mot Ryssland? Det är desamma som fyllde Sverige med miljoner negrer och blattar som försöker stoppa flaschback, som det alltid varit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in