2026-02-16, 14:51
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ja usch och fy, och jag hör att det är extra viktigt för dig att sprida den åsikten om svenskar i alla trådar oavsett vilket delforum du befinner dig i. That's a dead giveaway.
Det är icke desto mindre sant. Det är bara att titta i kommentarsfält och på sociala medier där svenskar finns. Svenska delen av Reddit. Flashback. Facebook. Samma talking points överallt. Samma tjat. Samma konspirationsteorier. Den medelålders svensken är massproducerad i en fabrik från samma gjutformar. Det finns absolut ingen förmåga till reflektion och närminnet är kort. Hände det för mer än sex månader sedan har folk glömt. Ta fartkamerorna som Ryssland påstods stjäla. Drönarna. ”Attackerna” mot ställverk som visade sig vara pundare som ville kunna skjuta upp ifred. Nordstream som visade sig vara en ukrainare. Strömavbrottet på Gotland som visade sig vara ett tekniskt fel. Kabelbrotten i Östersjön. Det finns många exempel på när ni Svenssonzombies dregglande har sluddrat fram ”öööööööh, det är Puuuutler” och sedan visar det sig bero på allt annat än vad ni påstår.

Svenska folket är dumma i huvudet och det vore en välgärning med vidöppna gränser och obligatoriskt bortgifte av era döttrar till subsahariska negrer för att så snabbt som möjligt blanda bort den kvävande svenskheten.
Senast redigerad av Galejan 2026-02-16 kl. 14:53.
Citera
2026-02-16, 16:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Vad har det med saken att göra. Internet slog sönder samhället där du bara hade statlig propaganda som digital media

Därför att det var väldigt mycket annorlunda åsikter och livsstilar som spreds så.

Jag kan förstå att man inte vet hur mycket sådant det fanns om man inte var född på den tiden.
Citera
2026-02-16, 17:23
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Är det inte så att när Flashback ligger nere så får det direkta konsekvenser på yttrandefriheten, det fria ordet

Nej, det gör det inte.

men också på den svenska demokratin som inte lever utan flashback och andra nätforum.

Demokratin lever.

Det är ytterst bärande för den svenska demokratin att det finns forum,mötesplaster med högt i tak där man kan diskutera mera fritt utan att straffas eller tystas utav påhittade sociala regler, gummiparagrafer.

Nej, så är det inte.

Vilka är skapat av giriga oligarker som äger medielandskapet i Sverige men även utomlands och på sikt så därmed kontrollerar de också våra politiker för att politikerna är tvungna att sälja ut sig till dessa medie-, bankoligarker för att få chansen vinna nästa val och därmed styra landet och därmed säkra sin karriär och levebröd.

Nej, så är det inte.

Denna överbelastningsattack är väl igen slump tänker jag? Är det den svenska djupa staten som vill krossa den öppna frihetliga demokratin i Sverige som ligger bakom och testa dess bandbredd, försvar?

Försvar? Nej, så är det inte.

Till ex partierna S v (a)mp gynnas av dessa men jag också se mig att borgarna säljer sitt skitål billigt till subversiva krafter numera...

Nej, det så är det inte. Varför skulle de sälja stjärt för detta att attackera flashback? Skärp dig för helvete.

Lägg dessutom till SD i den häxbrygden där högsta ledningen med "Jompa" samt "Chefsideologen" sålt ut sig för mammon.

Nej, det så är det inte.
Mammon är nåt annat och de du namnger vet ingen vilka du ens syftar på.

Dessa har alltså sålt sitt daimkryss till lägst bjudande oligark som Bonniers för att få styra i en skendemokrati, vilket Vilhelm Moberg definierar en demokratur som...

Nej, det så är det inte.

Vilket vi levt defacto sedan 1968 då vänsterns långa marsch genom institutionerna påbörjades och masscensuren påbörjades samt utfrysningen av skarpa samt rationella röster.

Nej, det så är det inte.

Eller är det rent av Bonniers som betalat ryska hackare för att angripa FB för att sedan så att de smidigt kan skylla det på en Ryssland i en av deras otaliga tabloider samt krossa det fria ordet på FB. och därmed demokratin i Sverige, två flugor i en smäll? En såkallad vinn vinn situation.

Nej, det så är det inte.

Qui Bono av att massinvandring, globalism, judisk makt, Nato-kritik, massvaccin kritik samt folkbytet tystas ner och begravs? Svara på den frågan kompetenta flashbackare?

Nej.

Är det ljuskygga krafter som opererar inom Sveriges gränser som testar flashbacks försvarsförmåga vid en överbelastningsattack (DDos)!?

Nej, det så är det inte. Det är flashback, ett forum, för helvete.

Jag vill minnas att vi har sett det tidigare vid en incident vid Gotland, när Gotland testades. Just Gotlands attacken har jag inte färsk i minnet då får någon annan hjälpa mig på traven, det var klart att det Gotländska nätet testades såsom nu... Det var väldigt skumt när det hände.

Nej, det så är det inte. Du erkänner själv att du är dement inuti din alzheimers när du skriver så.

Håll käften tack. Är det så? Ja, så är det faktiskt.
Citera
2026-02-16, 19:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Hur kan folk ens tro att Ryssland är intresserade av vårat forum hahahahahah
Det otroliga drällandet av troll som uppenbarligen har samma manus för hur de skall lägga upp sina diskussioner i alla trådar som handlar om Ryssland, är en liten indikator på att de åtminstone har ett inte helt obetydligt intresse för forumet.
Citera
2026-02-16, 19:36
Medlem
Citat:
Det otroliga drällandet av troll som uppenbarligen har samma manus för hur de skall lägga upp sina diskussioner i alla trådar som handlar om Ryssland, är en liten indikator på att de åtminstone har ett inte helt obetydligt intresse för forumet.

Japp snarare borde svenska staten vara otroligt angelägna av att ta del av alla användare, som många snart läser här hellre än tidningen.
Citera
2026-02-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Japp snarare borde svenska staten vara otroligt angelägna av att ta del av alla användare, som många snart läser här hellre än tidningen.
Fast det dröjer med tanke på att 1% av de som hänger på nätet läser här en gång i veckan. 99% kvar att locka över. Ett digert jobb för en fallen låga.
Citera
2026-02-16, 20:40
Medlem
Citat:
Det är nog så torftigt att alla som försvarar Ryssland eller som inte håller med Rysshatarna bara kallas troll. De är med stor sannolikhet helt vanliga kortskallade flashbackare.
Citera
2026-02-16, 21:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Det är nog så torftigt att alla som försvarar Ryssland eller som inte håller med Rysshatarna bara kallas troll.
Nej, det är en markant skillnad i modus operandi mellan de vanliga idioterna och de manusstyrda.
Citera
2026-02-17, 00:44
Avstängd
Det är inte den svenska demokratin som hotas. Svensk demokrati är redan hotad utav kvalitetssäkringen och alla trötta politiker som förstör våra liv med sina uttråkade ansikten. Åt helvete.
Citera
2026-02-17, 10:29
Medlem
Citat:
Nej, det är en markant skillnad i modus operandi mellan de vanliga idioterna och de manusstyrda.
Frågan om vilka aktörer som kan ligga bakom olika aktiviteter på nätforum är komplex och bör behandlas med försiktighet. Möjliga aktörer kan omfatta allt från statliga aktörer till privata organisationer eller enskilda individer.
Eftersom det saknas verifierad information om vilka som faktiskt agerar på forumet bör man undvika att peka ut någon specifik part, även om vissa förklaringar kan framstå som intuitiva eller passa in i det etablerade narrativet att det är ryssar.

Jag har ännu inte tagit del av några övertygande bevis eller trovärdiga källor som visar att ryska statliga aktörer skulle vara aktiva på forumet. I avsaknad av sådana källor lutar jag mig mot en uteslutningsmetod:
Det förefaller osannolikt att Ryssland skulle prioritera att lägga resurser på ett svenskt forum som endast en liten andel av befolkningen besöker regelbundet (ca 1%). Det finns dessutom mindre plattformar och bloggar med större räckvidd än Flashback. Mot denna bakgrund framstår det som osannolikt att en riktad statlig informationsoperation skulle riktas just dit.

När jag talar om ”ryssar” avser jag specifikt statliga aktörer eller organiserade trollfabriker, inte privatpersoner.
Det är svårt att se varför enskilda individer i Ryssland skulle investera tid i att lära sig svenska för att delta i diskussioner på ett nischat forum. Däremot är det fullt möjligt att olika internationella hackergrupper genomför överbelastningsattacker, oberoende av geografiskt ursprung.
Att entydigt identifiera sådana grupper är dock ofta tekniskt svårt, särskilt om administratörer uppger att IP‑information inte är tillgänglig. Om detta stämmer eller inte är svårt att avgöra, men det gör det i vilket fall problematiskt att dra slutsatser om angriparnas identitet.
Senast redigerad av panimalos 2026-02-17 kl. 10:39.
Citera
2026-02-18, 10:56
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Frågan om vilka aktörer som kan ligga bakom olika aktiviteter på nätforum är komplex och bör behandlas med försiktighet. Möjliga aktörer kan omfatta allt från statliga aktörer till privata organisationer eller enskilda individer.
Eftersom det saknas verifierad information om vilka som faktiskt agerar på forumet bör man undvika att peka ut någon specifik part, även om vissa förklaringar kan framstå som intuitiva eller passa in i det etablerade narrativet att det är ryssar.

Jag har ännu inte tagit del av några övertygande bevis eller trovärdiga källor som visar att ryska statliga aktörer skulle vara aktiva på forumet. I avsaknad av sådana källor lutar jag mig mot en uteslutningsmetod:
Det förefaller osannolikt att Ryssland skulle prioritera att lägga resurser på ett svenskt forum som endast en liten andel av befolkningen besöker regelbundet (ca 1%). Det finns dessutom mindre plattformar och bloggar med större räckvidd än Flashback. Mot denna bakgrund framstår det som osannolikt att en riktad statlig informationsoperation skulle riktas just dit.

När jag talar om ”ryssar” avser jag specifikt statliga aktörer eller organiserade trollfabriker, inte privatpersoner.
Det är svårt att se varför enskilda individer i Ryssland skulle investera tid i att lära sig svenska för att delta i diskussioner på ett nischat forum. Däremot är det fullt möjligt att olika internationella hackergrupper genomför överbelastningsattacker, oberoende av geografiskt ursprung.
Att entydigt identifiera sådana grupper är dock ofta tekniskt svårt, särskilt om administratörer uppger att IP‑information inte är tillgänglig. Om detta stämmer eller inte är svårt att avgöra, men det gör det i vilket fall problematiskt att dra slutsatser om angriparnas identitet.

Bahnhof har sagt att spåren leder mot en rysk hackergrupp ju.

Igår var det 40 miljoner paket/s på ingående lina vilket ledde till att utomnordiska anrop måste avvisas. Så jag tror nog att det var/är den där ryska "No Names" som är i farten. Det handlar i vart fall inte om random hackers som bara är ute efter att j-las.

Sedan kan man ju förstås fråga sig vad Ryssland vill uppnå med en attack mot Flashback? Men vem begriper sig egentligen på Ryssland ö h t?
Citera
2026-02-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Bahnhof har sagt att spåren leder mot en rysk hackergrupp ju.

Igår var det 40 miljoner paket/s på ingående lina vilket ledde till att utomnordiska anrop måste avvisas. Så jag tror nog att det var/är den där ryska "No Names" som är i farten. Det handlar i vart fall inte om random hackers som bara är ute efter att j-las.

Sedan kan man ju förstås fråga sig vad Ryssland vill uppnå med en attack mot Flashback? Men vem begriper sig egentligen på Ryssland ö h t?
Att säga " ju" är inte fakta. Möjligt det kommer från Ryssland men jag vill se fakta på det i så fall.
Varför Ryssland skulle attackera ett litet forum i Sverige låter i övrigt långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in