Citat:
Ursprungligen postat av
Al-Thar
Jag blir väldigt aggressiv vid Muay thai sparring, är som nåt händer i mig speciellt om motståndaren får in några smällar, då vill jag ge igen värre. Tänker bara att nu jävlar ska han få liksom. Brukar sluta med att jag matar på med hårda snabba 1-2 1-2 mot huvudet tills jag sänker honom i golvet eller han backar ur. Älskar känslan att vinna och jag vill alltid vinna. Blev tillsagd av tränaren häromdan att "skärp dig för fan annars åker du ut" (!) Hur tyglar ni er aggressivitet??
Två varianter man kan köra.
1) Medvetet enbart köra defensivt. Vänja dig själv vid att ta smällar utan att tappa huvudet.
2) Sparra mot personer som är betydligt bättre, varje gång du tappar huvudet och går all out så kommer de bara ge dig mer styrk.
Om inte detta fungerar så är du hopplös som fighter men får se till att bara sparra mot motståndare som lätt klarar dig när du ger allt.
Annars kommer du skada någon eller bli utkastad.
Vi hade en som dig i min klubb när jag var ung, tränaren tröttnade efter ett tag och lät honom sen bara sparras med de bättre och när killen gick lös i ilska så knockade den andre killen honom bara.
Efter ett par gånger av att inte få sparras med andra än de bästa och därmed bli knockad varje gång han tappade kontrollen så slutade han.