2026-02-17, 16:42
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Absolut, man vill inte hänga ut någon i onödan.

Kan det finnas en koppling till P Stordale*ns yngre förmåga Märt* Elande*r Wistén tro?

Jag hittar inget via simpla sökningar som tyder på det. Stavningen är ju oxå lite annorlunda. MEN sökning på efternamnet ger följande:

Efternamnet Wistén (ofta stavat Wisten eller Wistén)
har nordiskt ursprung och är etablerat i Sverige och Norge. Namnet kan härledas från fornnordiska element, där det ibland förknippas med ordet "visti" som betyder "att bo" eller "vistelse", vilket tyder på ett geografiskt ursprung. Det är ett av de många svenska släktnamn som kan bytas till eller ärvas.
Ursprung: Det anses ha rötter i Norden, med koppling till ordet "visti" (vistelse/boning).
Stavningsvarianter: Wisten, Wistén.
Spridning: Namnet är relativt ovanligt och förekommer främst i Sverige och Norge.

Helt omöjligt är det inte men hittills inget som går att bekräfta. Vi får återkomma.
Citera
2026-02-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Jag hittar inget via simpla sökningar som tyder på det. Stavningen är ju oxå lite annorlunda. MEN sökning på efternamnet ger följande:

Efternamnet Wistén (ofta stavat Wisten eller Wistén)
har nordiskt ursprung och är etablerat i Sverige och Norge. Namnet kan härledas från fornnordiska element, där det ibland förknippas med ordet "visti" som betyder "att bo" eller "vistelse", vilket tyder på ett geografiskt ursprung. Det är ett av de många svenska släktnamn som kan bytas till eller ärvas.
Ursprung: Det anses ha rötter i Norden, med koppling till ordet "vistik" (vistelse/boning).
Stavningsvarianter: Wisten, Wistén.
Spridning: Namnet är relativt ovanligt och förekommer främst i Sverige och Norge.

Helt omöjligt är det inte men hittills inget som går att bekräfta. Vi får återkomma.

Nej vars någon vet. Det är en riktig ankdam med många ringar på vattnet.
Citera
2026-02-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Wasserman är ju opckså en rätt given måltavla för Donald Trump (OS i Los Angekles infaller under valåret 2028, i en delstat som är starkt profilerad för demokraterna), så det är en lågoddsare att demokraterna vill ha honom ur vägen som en belastning med de här tydliga kopplingarna till Epstein.

Ja precis. Överlag har ju flera tunga huvuden fått rulla sista veckan eller så. Både i USA och Europa.

I UK är det duktigt kaos, speciellt kungahuset. Andrews ex-fru Sarah Ferguson har stora bekymmer.

Six of Sarah Ferguson's companies to close in wake of latest Epstein files
https://news.sky.com/story/six-of-sarah-fergusons-companies-to-close-in-wake-of-latest-epstein-files-13508407

Och

BBC-intervju med Hillary Clinton "accuses Trump administration of Epstein files 'cover-up' "
https://www.youtube.com/watch?v=HBFhpjXTPew
Citera
2026-02-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Fuentes playbook är ju intressant. Det han föreslår får säkert ett visst genomslag. Haha.

Som sagt han kan vräka ur sig en del idiotiska saker men när han väl får till det, är det 100%
Citera
2026-02-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Fuentes playbook är ju intressant. Det han föreslår får säkert ett visst genomslag. Haha.

Jag gillar också att han bombar sönder JD. Större nickedocka har jag inte sett. Såg Marco Rubio hålla ett mycket statsmannamässigt tal på säkerhetskonferensen i Munchen och ser honom som en klar efterträdare till Trump. Tänk om Marco börjar uttala sig om Epstein och på allvar starta utredningar mot alla dessa person som. Jag kan se att MR skulle kunna göra det men aldrig att nickedockan JD skulle ens skulle titta åt det hållet.
Citera
2026-02-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ingen aning men via en generell sökning så kan det vara denna människa?! EDIT: det behövs ju dock bekräftas på ngt sätt så att man inte hänger ut ngn som inte har med saken att göra!

https://www.edge.org/memberbio/eva_wisten

https://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?authors=Eva%20Wisten

Tillagd källa:

https://dagensbok.com/2012/06/30/eva-wisten-martin-gelin-new-york/

Tack!

Nu börjar det bli intressant!

Personligen tror jag att det finns kontakter till följande författare / vänsterintellektuella i dessa kretsar:

Christer Sturmark
Åsa Wikforss
Doglas Hofstadter

Baserat på att deras böcker är totalt hjärndöda och de två första har eventuellt fått färdigskrivna manus att publicera - för att driva narrativ som stödjer demokraterna i USA.

Samma sak med Gelin och hans kretiniserade polare (bland annat bror) på ETC.

Det skulle förklara varför en vänstertidning som ETC skriver så lite om oligarkernas butler Jeffrey Epstein.

Tror även att detta kan gälla skribenter kopplade till tidningen Kvartal. Men det kan finnas många fler paralella påverkansoperationer vid sidan om de nätverk som Epstein var involverade i.

Epstein verkar ha rört sig framför allt i democrats / vänsterjudiska kretsar. Inte enbart men primärt.
Citera
2026-02-17, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Bra! Det antyder att allmänintresset mer globalt sett nått en så stor styrka att resten utav eliten sas börjar vakna upp till detta och inser att man måste agera.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det var väntat då många brottsoffer är berörda och tystnadskulturen utbredd. Faktiskt rent förlamande i många fall.

Nu är det i alla fall adresserat i rätt arena och positionerna framflyttade.
Noterade även att FN:s människorättsexperter gav samtidigt en tydligt riktad känga:

"Alla antydningar om att det är dags att lämna 'Epstein-filerna' är oacceptabla.
"Ingen är för rik eller för mäktig för att stå över lagen."

3 februari:
Det är "verkligen dags för landet att ta itu med något annat".
"Ingenting kom fram om mig", sa Trump.
Citera
2026-02-17, 20:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Det ryktas att endast endast 2%(!!!!!????) av filerna släppts hittills? Någon som vet något om detta?

Jag har fått följande uppfattning efter att ha kollat runt lite efter just denna siffra. Det finns flera utredningar om Epstein genom åren. Den totala mängden data utav dessa skulle ev kunna vara upp till 50 (!) terabyte. Man beräknar att materialet som släppts hittills är på ca 300 gigabyte. Därifrån har man troligen fått ca siffran 2%. Men. Mannen har varit hyfsat noggrann med att video-övervaka sina lägenheter/hus. En del av materialet (videomaterial speciellt tar enormt stor plats på en hårddisk) skulle då potentiellt oxå vara mer eller mindre intetsägande (men ändå intressant i sig - vad gjorde Epstein en helt vanlig vardag? satt han å läste böcker tillsammans med Maxwell eller hade han vissa specifika personer på återkommande besök?). Så räkna med att dessa ev 50 terabyte kan vara en hel del övervaknings-material där det inte händer så mkt typ 90% av tiden. Resterande typ 10% KAN dock vara något extremt intressant eller kanske snarare rent ut sagt skrämmande. OM det sedan fortfarande finns osläppt text-material (ev även bilder tagna med proffskamera) i den här klumpen på 50 terabyte framkommer för mig inte.

Även om jag själv har en utbildning inom IT och programmering så välkomnar jag andra personer på flashback att kommentera ang detta och komplettera min post ifall något saknas eller ej stämmer om antaganden som jag har gjort - det sitter då å då här väldigt kunniga personer inom dessa områden so feel free to chime in.

Jag hittade i nyhetsklippet nedan även väldigt märkliga formuleringar från utredarna. "many of the files are too large to open" - FFS - det finns digitala verktyg för att fixa sådant - höll på att säga "ring Bill Gates då" men det hade ju kanske varit lite kontraproduktivt med tanke på det vi nu vet om honom.

Epstein Files: Investigation suggests just 2% of data released to public
Channel 4 News

https://www.youtube.com/watch?v=wozikMgZesg
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-17 kl. 20:25.
Citera
2026-02-17, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har fått följande uppfattning efter att ha kollat runt lite efter just denna siffra. Det finns flera utredningar om Epstein genom åren. Den totala mängden data utav dessa skulle ev kunna vara upp till 50 (!) terabyte. Man beräknar att materialet som släppts hittills är på ca 300 gigabyte. Därifrån har man troligen fått ca siffran 2%. Men. Mannen har varit hyfsat noggrann med att video-övervaka sina lägenheter/hus. En del av materialet (videomaterial speciellt tar enormt stor plats på en hårddisk) skulle då potentiellt oxå vara mer eller mindre intetsägande (men ändå intressant i sig - vad gjorde Epstein en helt vanlig vardag? satt han å läste böcker tillsammans med Maxwell eller hade han vissa specifika personer på återkommande besök?). Så räkna med att dessa ev 50 terabyte kan vara en hel del övervaknings-material där det inte händer så mkt typ 90% av tiden. Resterande typ 10% KAN dock vara något extremt intressant eller kanske snarare rent ut sagt skrämmande. OM det sedan fortfarande finns osläppt text-material (ev även bilder tagna med proffskamera) i den här klumpen på 50 terabyte framkommer för mig inte.

Även om jag själv har en utbildning inom IT och programmering så välkomnar jag andra personer på flashback att kommentera ang detta och komplettera min post ifall något saknas eller ej stämmer om antaganden som jag har gjort - det sitter då å då här väldigt kunniga personer inom dessa områden so feel free to chime in.

Jag hittade i nyhetsklippet nedan även väldigt märkliga formuleringar från utredarna. "many of the files are too large to open" - FFS - det finns digitala verktyg för att fixa sådant - höll på att säga "ring Bill Gates då" men det hade ju kanske varit lite kontraproduktivt med tanke på det vi nu vet om honom.

Epstein Files: Investigation suggests just 2% of data released to public
Channel 4 News

https://www.youtube.com/watch?v=wozikMgZesg
Brev till DOJ från Khanna och Massie häromdagen uppger att de även krävde att departementet skulle släppa de ungefär 3 miljoner Epstein-dokument som det har undanhållit från offentligheten.
Citera
2026-02-17, 20:39
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Brev till DOJ från Khanna och Massie häromdagen uppger att de även krävde att departementet skulle släppa de ungefär 3 miljoner Epstein-dokument som det har undanhållit från offentligheten.

Skulle ju vara intressant att veta exakt varför man undanhållit dessa.
Citera
2026-02-17, 20:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Skulle ju vara intressant att veta exakt varför man undanhållit dessa.
Trump nyss.

”Jag har inget att dölja. Jag har blivit frikänd. Jag har ingenting med Jeffrey Epstein att göra ... Jag har blivit helt frikänd”.
https://x.com/GCarabine/status/2023588007748444213?s=20

😂
”Du blev INTE frikänd. Ditt namn finns i #EpsteinFiles mer än Harry Potters namn finns i alla sju böcker”.
Citera
2026-02-17, 23:59
Medlem
GM, har tydligen blivit utbytt. Sitter hon och super på bargatan i Tel-Aviv tro?

https://www.youtube.com/watch?v=pxxWIvtvz-w

Man ser helt klart att det inte är hon, man kan inte förändras så drastiskt på 3 månader naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in