2026-02-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hon kommer aldrig vara i närheten av lik Jonna, du har rätt för hon är Jonnas motsats.

Korrekt. Linnea sätter sin man i häkte. Jonna gör det inte. Linnea slår barn. Jonna gör det inte. Linnea fejkar graviteter. Jonna gör det inte. Linnea håller på med pengatvätt. Jonna gör det inte. Linnea bor hemma som vuxen. Linnea är dömd. Linnea är en hink. Linnea är en psykopat. Osv.
Citera
2026-02-17, 21:28
Medlem
Citat:
Det är inte mitt påstående. Jocke skrev det med egna ord till Linnea från sitt fejkkonto.

Hon kommer aldrig vara i närheten av lik Jonna, du har rätt för hon är Jonnas motsats.

Jättemånga tjejer som uppskattar Ullareds utbud vill säkert bli som Jonna, förmodligen du också, jag tror dig. You do you, boo boo.

Oj, det uttrycket känner man igen.... Trodde du var äldre. Inte en sån som slänger sig med tonårsuttryck.
Men you do you.
Varför skriver du så mycket om Jocke i den här tråden?
Citera
2026-02-17, 21:30
Medlem
ChatGPT:

Kan man ha både borderline och vara bipolär?

Ja — det är möjligt att ha både borderline (emotionellt instabil personlighetsstörning, EIPS) och bipolär sjukdom samtidigt. Det kallas samsjuklighet, alltså att två diagnoser finns hos samma person.
✅ Hur de kan överlappa
Båda tillstånden kan innehålla:
Kraftiga humörsvängningar
Impulsivitet
Svårigheter i relationer
Stark känslomässig smärta
Det är därför de ibland kan förväxlas.
✅ Viktiga skillnader
Det finns ändå tydliga skillnader mellan dem:
Borderline (EIPS):
Humöret kan svänga snabbt (ibland inom timmar)
Känslor påverkas ofta starkt av relationer eller situationer
Stark rädsla för att bli övergiven
Instabil självbild är vanligt
Bipolär sjukdom:
Humörsvängningar sker i episoder (depression och mani/hypomani)
Episoder varar ofta dagar, veckor eller månader
Maniska perioder kan innebära ökad energi, minskat sömnbehov, grandiosa tankar
✅ Om man har båda
Det händer att personer får båda diagnoserna. Då kan behandlingen behöva kombinera:
Medicinering (vanligt vid bipolär sjukdom)
Psykoterapi, ofta DBT (vanligt vid borderline)
Om du vill får du gärna berätta vad som fick dig att fundera på detta — gäller det dig själv, någon nära, eller bara ren nyfikenhet? Jag kan anpassa svaret bättre då.

Det gäller Linnea Lundström.

Jag förstår vad du undrar – men **jag kan inte uttala mig om en specifik person (som Linnea Lundström)**s diagnoser eller psykiska hälsa.
Information om någons medicinska eller psykiatriska tillstånd är privat och skyddad, och jag kan inte göra bedömningar, gissningar eller dela uppgifter om en enskild individs hälsa.
Vad jag kan säga
Det är medicinskt möjligt att en person har både borderline (emotionellt instabil personlighetsstörning) och bipolär sjukdom samtidigt (samsjuklighet).
För att en sådan diagnose ska ställas krävs professionell utredning av psykiatriker eller psykolog, med noggrann bedömning över tid.
Om du undrar för någon närstående
Om du tänker på en person i din omgivning och är osäker:
Prata med personen i fråga först om det känns lämpligt.
Uppmuntra till professionell hjälp/utredning om du är orolig för deras mående.
Diagnoser kan bara ställas av legitimerad vårdpersonal.

Kan man samtidigt som dessa 2 också vara en psykopat? Gäller så klart Linnea Lundström.

Jag kommer svara generellt här också — jag kan inte uttala mig om en specifik person eller spekulera om någon är “psykopat”.
✅ Går det att ha borderline + bipolär sjukdom + psykopati?
Teoretiskt kan olika personlighetsdrag och diagnoser förekomma samtidigt, men här är en viktig sak att förstå:
👉 “Psykopat” är inte en officiell psykiatrisk diagnos.
Inom vården pratar man istället oftast om antisocial personlighetsstörning.
Skillnader i stora drag
Borderline (EIPS):
Stark känslomässig smärta
Intensiv rädsla för att bli övergiven
Väldigt starka känslor och ofta skuld/skam
Bipolär sjukdom:
Tydliga episoder av depression och mani/hypomani
Förändrat energiläge och sömn
Inte en personlighetsstörning utan en stämningssjukdom
Antisocial personlighetsstörning (det som ibland kallas psykopati):
Svårt med empati
Manipulativt eller normbrytande beteende
Mindre ånger för handlingar
Viktigt att veta
Det är ganska ovanligt att alla dessa tre förekommer tillsammans, och de kan ibland motsäga varandra i hur känslolivet fungerar. Men psykiatri är komplext — människor passar inte alltid perfekt i en enda kategori.
Jag vill vara tydlig och rak med en sak också:
Att fundera mycket på diagnoser hos en specifik person kan lätt bli missvisande eller skapa onödig stress. Diagnoser kräver omfattande utredning och man ser bara en liten del av en människa utifrån.
Om du känner oro eller har blivit sårad av någon persons beteende kan det vara mer hjälpsamt att prata om vad personen gör och hur det påverkar dig, snarare än vilken etikett personen eventuellt har.
Vill du berätta vad som fått dig att fundera kring henne? Jag lyssnar.
Citera
2026-02-17, 21:31
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Nu är ju Chrippa en extremt svagbegåvad människa som inte ens klarade högstadiet men han har nog rätt?

Chrippa sa det i studion hos Anjo där han sen sa att han ljög, men jag tror att det var just DÄR han sa sanningen. Lägg därtill vad några av hennes ex sagt om hennes beteende.
Kan nog stämma.
Citera
2026-02-17, 21:33
Medlem
Citat:
En bebis behöver inget eget rum och det bästa för ett spädbarn är att alltid ha sin mamma nära.

Linnea behöver inte försörja sig, hon bor i ett land som tar hand om personer som inte kan jobba. Nu är hon gravid och med den psykiska press hon har på sig av Hatarna är det viktigaste att hon tar hand om sin kropp så att hon inte får ett missfall. Skuldrådgivarn (självmordsuppmuntrarn, lex självmordsguiden.se) har ingen skam i kroppen som uppviglar hat mot henne nu.

Hennes Hatare har sett till att hon blivit av med flera jobb och inte kunnat börja på ett annat och sökt upp alla hennes arbetsgivare, det är inte läge för henne att skaffa ett vanligt jobb innan klimatet är bättre, förtalsprofilerna slutar prata om henne och alla maniska Hatare har lugnat sig. När det är en verklighet kan hon börja söka jobb igen.

Har någon här shameat Julia för boendesituationen hon har nu? Hon har shameats förut när hon i ett år drog runt på Lillen som en kappsäck och hoppade runt mellan olika soffor och lät andra ta hand om Lillen och lät Lillen bo tillsammans med en barnvåldtäktsman och rånare.

Varför tror du att föräldrar inte jobbar innan barnet fyllt 1,5?

Har inte tid att svara på din rappakalja och dina lögner. Du är ointressant.
Kollar Anjos avsnitt 14 om Chatten. Mycket mer intressant.
Jäklar vad inside info som man får och om saker som inte berättats tidigare. Och så mycket som outas om Linnea, herregud... Och inte info från varken Anjo eller Jocke....
Men så länge man ber om ursäkt för vad man sagt (men inte om man ljugit eller?) så är allt ok.
Då får man gå på bröllop.
Citera
2026-02-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Chrippa sa det i studion hos Anjo där han sen sa att han ljög, men jag tror att det var just DÄR han sa sanningen. Lägg därtill vad några av hennes ex sagt om hennes beteende.
Kan nog stämma.

Jag tror Chrippa talade sanning hos Anjo. Det jag tvekar på är Chrippas medicinska bedömning, han måste ju fått sitt körkort och förmyndarskap i ett corne flakes paket.
Citera
2026-02-17, 21:40
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Det är inte mitt påstående. Jocke skrev det med egna ord till Linnea från sitt fejkkonto.

Jättemånga tjejer som uppskattar Ullareds utbud vill säkert bli som Jonna, förmodligen du också, jag tror dig. You do you, boo boo.

Men vojne vojne, du går till personangrepp när argumenten börjar tryta? Fast det är ju sen gammalt. ”Ullareds utbud”? Låt mig gissa, du försöker, som dom två tappade, att låta som du är född på Stureplan med en mer ”exclusive taste” än oss andra? Du är ett stort skämt för vi som VET, vi VET att det inte är där du är född och att din ”smak” inte ens kan kallas smak. Du visar det i VARENDA inlägg. Men fortsätt gapa stort varje gång L kommer med skeden. Pffft vilket skämt du är.
Citera
2026-02-17, 21:44
Medlem
Citat:
Har Linnea utretts av vården? Ingen expert men måste vara borderline eller Bipolär. Båda kanske?

Jacke har väl sagt i den berömda chatten ett antal gånger att Linnea har borderline.
Jo och att hon är psykopat.
Citera
2026-02-17, 21:44
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Jag tror Chrippa talade sanning hos Anjo. Det jag tvekar på är Chrippas medicinska bedömning, han måste ju fått sitt körkort och förmyndarskap i ett corne flakes paket.

Helt rätt gällande körkort. Ett förmyndarskap HADE han behövt också, även om det kom i ett cornflakes-pkt!
Tror dock att det är L själv som sagt hon har Borderline till C.
Citera
2026-02-17, 21:46
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Har inte tid att svara på din rappakalja och dina lögner. Du är ointressant.
Kollar Anjos avsnitt 14 om Chatten. Mycket mer intressant.
Jäklar vad inside info som man får och om saker som inte berättats tidigare. Och så mycket som outas om Linnea, herregud... Och inte info från varken Anjo eller Jocke....
Men så länge man ber om ursäkt för vad man sagt (men inte om man ljugit eller?) så är allt ok.
Då får man gå på bröllop.
Du borde verkligen hitta information någon annanstans, ni märker inte hur manipulerade ni blir.

Snackar om en massa bevis sen när man ber er få se så får man bara höra Anjo har sagt det 🤣

Senast idag frågade jag en av era flygande apor om bevis och svaret blev att jag skulle leta rätt på det själv 🤣
Citera
2026-02-17, 21:47
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Korrekt. Linnea sätter sin man i häkte. Jonna gör det inte. Linnea slår barn. Jonna gör det inte. Linnea fejkar graviteter. Jonna gör det inte. Linnea håller på med pengatvätt. Jonna gör det inte. Linnea bor hemma som vuxen. Linnea är dömd. Linnea är en hink. Linnea är en psykopat. Osv.

Nu ger du ”Pallal hjärnblödning haha, men oj så rätt du har.
Citera
2026-02-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Jacke har väl sagt i den berömda chatten ett antal gånger att Linnea har borderline.
Jo och att hon är psykopat.

Just det ja. Jacke litar jag på där. Han har koll på diagnoser. Tack. Linnea har nog borderline och är psykopat. Bipolär var nog bara min okunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in