2026-02-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Precis!
Internet är fullt med information, bara några knapptryckning bort så är man överöst med information om man bara tar sig tiden att efterforska lite!

Det kan hända att vänstertomtarna har forskat men dom ska ändå försvara skiten.

Hittills har dom inte förklarat varför.
Citera
2026-02-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storgalten
De är judas. Det finns ju en hel rad med kvinnor, först och främst inom kyrkan, som älskar islam mer än sina egna minsta.

Kanske högre krav på att rösta hade hjälpt.
Citera
2026-02-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
kanske för att man ska låta människor tro på den religionen dom vill ?

Varför just i Sverige???
Citera
2026-02-17, 20:32
Medlem
Ballerinan-15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Varför just i Sverige???
religionsfrihet
Citera
2026-02-17, 20:38
Medlem
Citat:
Svenskar som tycker islam är okej, hur tänker dom / ni ?

Det finns svenskar som kallar vettiga svenskar för islamofober, rasister etc.
De kritiserar alltså vettigt folk som inte vill ha psykopatreligionen/kulten islam till Sverige.
Den där sossemuppen från Malmö, Ola Möller, gnällde i media om att folk äntligen vandaliserat moskéer, som om det vore ett problem.
Det är just den här dumsnälla vänligheten att ALLT och ALLA ska accepteras som gör Sverige till ett livsfarligt land.

Att politiker tillåter moskébyggen kan jag förstå, eftersom de får feta mutor från Saudi-Arabien för det.
Oacceptabelt ja, men ändå förståeligt, för det är svårt att säga nej till pengar.
Vem vet,,,kanske till och med jag, som skulle vilja bajsa på en koran och posta det på sociala medier hade sagt ja till skiten trots att jag hatar det som pesten. Pengar förändrar folk.
Men nu menar jag det vanliga folket i Sverige som försvarar islams existens i Sverige.
Wtf, liksom.

Om nån vet nåt mer om dessa stollars sätt att tänka eller om stollarna själva skulle kunna yttra sig här i tråden, så kanske vi vettiga kan få er att inse faran med skräpreligionen islam.
Dom visar sig "goda", berikar sig själva och sin familj och flyttar bort till områden där det är sjukt idylliskt jämfört mot de ghetton de skapat där islamisterna breder ut sig.

Klassisk splittra och söndra-politik, där de svenskar som blir strypta av systemet inser hur dåligt det är, medans de som tar sig ur snaran kan bygga upp det fint för sina barn, och så fortsätter det så att de barn som aldrig mött fientliga muslimer som slår de svenska barnen blir dem som får makten att fortsätta med fin invandringspolitik.
"Vi tar ansvar". Säger dom. Men det är inte dom som behöver möta fientliga invasiva människor i sin vardag bara för att man är etnisk svensk.

Så den konflikten står mellan de som har och de som inte har, i vardagslivet alltså. Vi har olika åsikter och det pendlar mellan kommunism och kapitalism.
Det är ett roligt skådespel för de som står över oss som dikterar våra villkor och som evigt pendlar fram och tillbaka.
Citera
2026-02-17, 21:07
Medlem
Citat:
Berätta gärna varför du försvarar islam
Du får läsa det jag skriver lite noggrannare. Jag pratar om människor. Det finns bättre och sämre människor inom varje religion samt bland ateister och sekulära.
Citera
2026-02-17, 21:35
Medlem
Citat:
Moskéerna är ju inte gratis och muslimerna hade inte kunnat smälla upp dom utan tillstånd, så..........
Så därför måste det vara mutor inblandat?

Jävlar vilken kortslutning
Citera
2026-02-17, 21:42
Medlem
Citat:
Hur är det fantastiskt med allt våld och annan galenskap?
Antar att jag talar för totalt döva öron här, men kan du förstå konceptet att man gillar en sak som helhet även om det för med sig negativa konsekvenser som man inte gillar?
Citera
2026-02-17, 23:02
Medlem
Umgås en del med personer av arabiskt ursprung(män) av lite olika anledningar. Dock ingen nära vän.
Lite olika synpunkter jag sett:
Ramadan som börjar nu: fasta bra för kroppen (renar, tar bort slaggprodukter, ) har framhållits mer än religösa skäl.
Månggifte: Ok , t ex om en kvinna förlorat sin man, inte kan ta hand om sig.
En äter inte fläsk men dricker alkohol, en annan äter fläsk men dricker inte. Man kan dock bli dåligt sedd i sina egna kretsar.
Nu är det här lite mer etablerade personer som pratar bra till mycket bra svenska och som jag tror inte går i moskéer och håller inte på med bönestunder. 1a o 2a generationens invandrare. Det som kanske förvånat mig mest är att flera verkar , trots ganska vanliga jobb, har själva eller har släkt o vänner som har bostäder, företag och tillgångar utomlands till ganska stora värden. Ungefär som en enkel bilmekaniker skulle berätta: har en lägenhet i Miami Beach eller mina systrar bor i centrala Paris, har modebutik och jag reser dit ofta. Har tanken att man skramlar ihop mycket pengar tillsammans, är driftiga och utnyttjar det faktum att man har släkt och vänner spridda över världen. En annan sak jag märkt är att vissa har mindervärdeskomplex och dåligt självförtroende. Man kan skryta och gärna överdriva lite eller spela lite tuff på nåt sätt.
Jag kan definitivt erkänna jag skulle ha problem med någon som pratade massa om koranen och har absoluta bönestunder och ser ner på en för man äter fläsk eller dricker.Men det kunde likväl gälla en annan religon eller vara nån extrem klimaträddare. Allt som blir lite fanatiskt eller styrande för människor där man mobbar ut andra grupper ogillar jag.
Senast redigerad av DrGiggles 2026-02-17 kl. 23:16.
Citera
2026-02-17, 23:21
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ännu en okunnig människa, som gör sitt eget misslyckade liv till ett hat gentemot andra. Om du hade lagt lite energi på att lösa dig egen hopplösa situation, så hade du mått avsevärt bättre.

Nja, ser man på muslimska länder så följer ju Ts trenden för, i Iran bränner de moskéer och många länder anser sig 2/3 av unga människor som sekulära, inte religösa.

https://www.dn.se/debatt/darfor-har-tva-tredjedelar-av-irans-moskeer-stangts/
https://kvartal.se/kristianastrom/artiklar/moskeer-satts-i-brand-i-iran/cG9zdDo0NjgxNQ
https://guncelsosyoloji.com/en/issues/cilt-3-sayi-1/islam-dunyasinda-genclerin-dindarlik-duzeyleri-gencler-artik-dindar-degil-mi

Det är ju bara i väst allt motstånd mot Islam stämplad som rasism och islamofobi. Kan ju också vara för att i väst anser sig 2/3 av muslimer vara fundamentalister.

https://academic.oup.com/socrel/advance-article-abstract/doi/10.1093/socrel/srae035/7928968?login=false
https://bibliothek.wzb.eu/pdf/2014/vi14-101.pdf

Därför blir frågan Ts ställer både relevant och intressant. Samtidigt innebär ju domarna i koranbrännings fall att vi i praxis infört en blasfemi lagstiftning till förmån för islam i Sverige.

https://www.svd.se/a/ab98x5/grillade-koran-falls-for-hets-mot-folkgrupp
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nu-kommer-domen-efter-momikas-koranbranning/
Citera
2026-02-18, 02:53
Medlem
Storfetdases avatar
Till TS: Om du vill bli av med Islam, sluta kör bil, sluta flyg, sluta använd plast. Vart tror du oljan kommer ifrån? Tänk på det nästa gång du fyller soppa till bilen, att du ger Saudi Arabien mer inflytelse i landet. Det här är problemet med er "nationalister", ni är ett gäng hycklare som inte står för ett skit. Muslimer kan jag iallafall respektera även fast jag inte håller med dem om vissa saker, då dessa ändå har värderingar.
Citera
2026-02-18, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
religionsfrihet

Ska allt och alla ha frihet ?
För mycket frihet är aldrig bra. Måste finnas gränser också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in