2026-02-17, 09:25
Medlem
Läste någonstans att de har bra bevisläge och tror jag även läste något om DNA. Vart kan detta DNA hittats? Är också nyfiken på varför misstankegraden ändrades efter första förhör. Är dålig på detta med utredningar, men vad kan det röra sig om?
Citera
2026-02-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktePer28
Tar du alla dina mediciner som du ska?

Du kan inte mycket du. Ignorans är din melodi. Men bra inflikande, ganska hjärndöd va?
Citera
2026-02-17, 09:48
Medlem
Var det riktiga våldtäkter eller frivilligt sex med en flicka under 15 alternativt under 18 och i beroendeställning?
Senast redigerad av 6jrgt5hhjfdddd 2026-02-17 kl. 09:49. Anledning: Stavfle
Citera
2026-02-17, 09:56
Moderator
Maviels avatar
Skolanställd ändrat till Rektor och mellansverige till Vingåker i rubriken.

/Moderator
Citera
2026-02-17, 09:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
Var det riktiga våldtäkter eller frivilligt sex med en flicka under 15 alternativt under 18 och i beroendeställning?
Beroendeställning ✔
Under 18 år ✔

Vad säger lagen om det?
Bör vara våldtäkt mot barn.
Kan ju vara pojke också.

Länk
https://lagen.nu/1962:700#K6P1
Citat:
[K6]1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett vaginalt, analt eller oralt samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst tre och högst sex år. Detsamma gäller den som förmår en person som inte deltar frivilligt att företa eller tåla en sådan handling. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om

deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,
gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.
Citera
2026-02-17, 10:32
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrake4477
Läste någonstans att de har bra bevisläge och tror jag även läste något om DNA. Vart kan detta DNA hittats? Är också nyfiken på varför misstankegraden ändrades efter första förhör. Är dålig på detta med utredningar, men vad kan det röra sig om?

Det med bra bevisläge läste jag också. Men har inte sett något om DNA. Kanske hittades bevis i skolan eller i hemmet. Snarare i skolan då. Tror inte han gjort något i hemmet då han har en sambo. Kan väl vara använda kondomer i papperskorgen eller hans telefon. Kanske varit så pass korkad att han skickat sms till eleven...

Mannen nekar till brott så bör inte vara något han sagt som gjort att misstankegraden ändrades så snabbt. Han kan väl i och för sig neka och ändå råka säga fel saker...
Citera
2026-02-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det med bra bevisläge läste jag också. Men har inte sett något om DNA. Kanske hittades bevis i skolan eller i hemmet. Snarare i skolan då. Tror inte han gjort något i hemmet då han har en sambo. Kan väl vara använda kondomer i papperskorgen eller hans telefon. Kanske varit så pass korkad att han skickat sms till eleven...

Mannen nekar till brott så bör inte vara något han sagt som gjort att misstankegraden ändrades så snabbt. Han kan väl i och för sig neka och ändå råka säga fel saker...

Jag gissar på att han erkänt att dom haft sex men att han själv ansett att båda ville, inget brott enligt honom
Men brott enligt lagen.
Citera
2026-02-17, 10:58
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd

Skolpersonal får inte ha sex med elever. Inte ens om eleven ”vill”. Det är ganska enkelt.
Brukar du köpa ut tobak & sprit till omyndiga om de insisterar på att du ska göra det?
Citera
2026-02-17, 11:19
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knutbyknut
Jag gissar på att han erkänt att dom haft sex men att han själv ansett att båda ville, inget brott enligt honom
Men brott enligt lagen.

Tror inte han erkänt något alls. I synnerhet inte om man ska tro på vad som sagts om honom i den här tråden. En grandios narcissist erkänner aldrig något i första taget, även om det har hänt. Måste vara något annat.
Citera
2026-02-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Skolpersonal får inte ha sex med elever. Inte ens om eleven ”vill”. Det är ganska enkelt.
Brukar du köpa ut tobak & sprit till omyndiga om de insisterar på att du ska göra det?

Det är en helt normal fråga för att utröna hur allvarligt brottet var, din jävla åsna.
Det är stor skillnad på frivilligt sex och riktig våldtäkt.
Citera
2026-02-17, 11:27
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrake4477

Kan ju vara så att polisen hunnit börja med att gå genom mobiler efter första förhör. Och då hittat bilder och SMS emellan misstänkt gärningsman och offret som styrker brottet. Det är inte omöjligt att det är så.
Citera
2026-02-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tror inte han erkänt något alls. I synnerhet inte om man ska tro på vad som sagts om honom i den här tråden. En grandios narcissist erkänner aldrig något i första taget, även om det har hänt. Måste vara något annat.

Jag tror jag är rätt ute men vi får
Vänta och se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in