2026-02-16, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej det tror jag inte, vad tror du?
Jag vet varken vem admin är eller vilka åsikter admin har, alltså vore det ohederligt att använda admin som något slags sanningsvittne så länge det inte finns mer information om attacken.

Även om attacken skulle komma att vara registrerad från en rysk ip-adress skulle det fortfarande vara märkligt om putinister låg bakom. Precis lika ologiskt som när det blev en ”sanning” att Putin sprängde Nordstream, detta jätterör djupt inkört i Tysklands arsle som faktiskt utgjorde en av Putins bästa hållhakar på EU. Det skadar inte att tänka innan man pratar, du vet.
Citera
2026-02-16, 19:07
Medlem
Citat:
Har jag svårt att tro, möjligtvis ett gäng pundare och rysstroll, men hela iden med Flashback skulle falla.
Dröm vidare
Citera
2026-02-16, 19:09
Medlem
Hirdmans avatar
Har bara så svårt att se hur man tänkt här. Är det något forum där även Putinkramare har frihet att uttrycka sig så är det väl här.

Ja, nu skall vi ge igen mot de dumma svenskarna, vi angriper FB, så de inte kan uttrycka sig nedsättande mot vår befriare, Putin...under en helg.
Citera
2026-02-16, 19:10
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Jag vet varken vem admin är eller vilka åsikter admin har, alltså vore det ohederligt att använda admin som något slags sanningsvittne så länge det inte finns mer information om attacken.

Även om attacken skulle komma att vara registrerad från en rysk ip-adress skulle det fortfarande vara märkligt om putinister låg bakom. Precis lika ologiskt som när det blev en ”sanning” att Putin sprängde Nordstream, detta jätterör djupt inkört i Tysklands arsle som faktiskt utgjorde en av Putins bästa hållhakar på EU. Det skadar inte att tänka innan man pratar, du vet.

Om du hade varit med på flashback ett tag vet du att admin inte skulle påstå detta utan att ha väldigt torrt om fötterna. Detta är trots allt det forum där man kan framföra nästan vilken propaganda från främmande makt som helst utan att stöta på allt för mycket problem.
Citera
2026-02-16, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det verkligt kusliga är hur effektivt man har dresserat folk att bli sina egna censorer. Man behöver inte ens ryska hackare eller liknande när ”nyttiga idioter” i väst sköter grovjobbet åt dem: att stämpla varje obekväm tanke som landsförräderi och rysstroll.

Det är den perfekta psykologiska operationen – vi monterar ner vår egen frihet i tron att vi räddar den… När dammet lagt sig finns ingen debatt kvar.. det om något borde ju vara riktigt skrämmande i en öppen demokrati och rättsstat! kasta ut dom som inte går efter majoriteten stryp ifrågasättandet.

Vi får ju hoppas att Bahnhof kommer lägga fram några tydliga bevis på vem som ligger bakom attacken annars är det skrämmande utveckling vi lever i…
Jag håller fullständigt med. Jag blev medveten om detta flockbeteende i samband med pandemin, sen har det bara varit en ”i support the current thing” efter den andra. Noll analysförmåga, bara ett evigt repeterande av massmedias talking points som om det vore förbjudet att tänka en självständig tanke.
Citera
2026-02-16, 19:11
Medlem
Finns ett enda riktigt bevis på att Ryssland skulle vara inblandat?
Finns det ens spår till Ryska ip's? (vemsomhelst kan för övrigt fixa ryska ip addresser)
Citera
2026-02-16, 19:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Finns en risk att detta är en "false flagg"-operation, orkestrerat av Flashback själv - allt för att nästa vecka/månad kräva betalning av alla som vill ta del av sidan... Nu är jag en konspirationteoretiker ut i fingerspetsarna och ser sammansvärjningar överallt, så kanhända jag har helt fel - hoppas det, i alla fall...
Självklart har du fel som någon redan påpekat så är det inte Flashback du ritat upp. Just anonymiteten gör ordet totalfritt och både admins och vår vilja till att det så ska vara gör oss i längden osårbara....eller ja oslagbara om inte helt osårbara för en kort stund , men som sagt i längden inte stoppbara
Citera
2026-02-16, 19:12
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Finns ett enda riktigt bevis på att Ryssland skulle vara inblandat?
Finns det ens spår till Ryska ip's? (vemsomhelst kan för övrigt fixa ryska ip addresser)

Enligt admin så ja
Citera
2026-02-16, 19:14
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det verkligt kusliga är hur effektivt man har dresserat folk att bli sina egna censorer. Man behöver inte ens ryska hackare eller liknande när ”nyttiga idioter” i väst sköter grovjobbet åt dem: att stämpla varje obekväm tanke som landsförräderi och rysstroll.

Det är den perfekta psykologiska operationen – vi monterar ner vår egen frihet i tron att vi räddar den… När dammet lagt sig finns ingen debatt kvar.. det om något borde ju vara riktigt skrämmande i en öppen demokrati och rättsstat! kasta ut dom som inte går efter majoriteten stryp ifrågasättandet.

Vi får ju hoppas att Bahnhof kommer lägga fram några tydliga bevis på vem som ligger bakom attacken annars är det skrämmande utveckling vi lever i…

Vår egen frihet att sprida rysk propaganda? Jo man tackar. -Tack.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Har bara så svårt att se hur man tänkt här. Är det något forum där även Putinkramare har frihet att uttrycka sig så är det väl här.

Ja, nu skall vi ge igen mot de dumma svenskarna, vi angriper FB, så de inte kan uttrycka sig nedsättande mot vår befriare, Putin...under en helg.

Ok admin ljuger alltså, för att du har dragit en slutsats?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nej, varken pundare eller vatnik tillhör den kategori som har den typ av ekonomi som en sådan förändring skulle innebära.

Och hur skulle anonymiteten kunna skyddas om du måste betala för tjänsten?

Finns säkerligen betallösningar som sköter biten med anonymitet - förresten, tror du verkligen att du är helt anonym för tillfället, på Flashback?
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Hur vet du vad admin tycker när du inte ens vet vem han är? Tänk om admin är…. En ryss som lirat the long game? Tänk om du bara än en nyttig idiot som tillåts härja fritt här för att söndra allt vad svensk gemenskap heter?

Jag vet nog mer än någon registrerad sep 2025
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in