Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Alldeles för klent straff då om man döms för våldtäkt så är man oftast körd för livet - ingen anställer en våldtäktsman, familjen lämnar och sviker ofta, blir en social paria och vänner lämnar - straffet för falskanmälan skall vara livstids fängelse utan möjlighet till tidig frigivning. Nej, jag skämtar INTE!
Det stämmer inte riktigt vad du säger. Det kan vara så, men det är inte allt säkert. I vissa fall är det till och med tvärt om, dvs. våldtäktsoffret som blir utfruset.
Problemet med att ha förhårda straff för falsk anmälan gör att riktiga offer inte anmäler. Ex se i UAE eller i Saudi.