2026-02-16, 09:24
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
”Nu vet vi i alla fall lite mer om vilka det är som ligger bakom och mycket tyder på att det är den proryska gruppen ”No names”, säger Karlung.”

Föga förvånade att det var Ryzzvänliga avskum som var dem skyldiga.
Slava Ukraini 💪🏻
Make them naziz burn in hell.
Dags att kasta ut alla proryska svin från flashback!
Äckligt att se hur de nu försöker kasta skulden för attacken på andra! Så jävla typiskt ryskt...
Citera
2026-02-16, 09:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
har bahnof gjort något officiellt uttalande?

Ja att dom inte inte vågar uttala sig ännu vem det är .. men det gissar på Ryssland! Så det är tydligen bevisningen som alla köper.
Citera
2026-02-16, 09:28
Medlem
Lillarapunzels avatar
Är första gången jag kommer in på FB sedan i torsdags kväll. Mycket märklig och massiv attack.
Citera
2026-02-16, 09:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är första gången jag kommer in på FB sedan i torsdags kväll. Mycket märklig och massiv attack.

Undrar hur de stora drakarna skyddar sig mot DDOS?

Facebook torde ha gigantiskt skydd.
Citera
2026-02-16, 09:31
Medlem
Bourbons avatar
Vem orkar lägga energi och förmodligen pengar på att överbelasta ett forum i 3 dagar.
Citera
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja att dom inte inte vågar uttala sig ännu vem det är .. men det gissar på Ryssland! Så det är tydligen bevisningen som alla köper.
Nja.. jag sätter NHL mediansvariga på andra plats av misstänkta då jag inte fått häckla kvalitén på stjärnorna i Tre kronor tillräckligt i helgen.
De slår oftast sönder fler klubbor än antal gjorda per match.
Citera
Medlem
Kan de ansvariga hålla på med dessa attacker hur länge de vill?
Citera
2026-02-16, 09:32
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Svagbegåvade proryska tattare har ingen högre kompetens. Det framgår tydligt i Ukrainatrådarna.
Vi har sett mängder med inlägg där de gråter ut om att de får sina efterblivna tramsinlägg raderade och nu verkar de försöka hämnas genom att ta hjälp av några ryska hackare för att sänka Flashback
Är väl förmodligen samma fucktard som postar textväggar med en massa telegramlänkar och skit med nya konton ?

Brukar vara rätt komiska titlar på trådarna, men det är väl det enda positiva.

Nu hatar jag ryssar mer än någonsin och tänker slå första bästa ryssvän jag träffar hårt i ansiktet.

Bajsryssar brukar köra med ddos mot spelservrar när de blir bannade pga fusk och liknande. Jävla bottenskrap.
Citera
2026-02-16, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Ny har SVT t o m börjat ha med det inträffade i sin aktuella "längst upp" rad i appen.

https://www.svt.se/kultur/flashback-drabbat-av-stor-overbelastningsattack

" Flashbacks servar har sedan snart ett år tillbaka varit placerade hos Bahnhof. Internetleverantören erbjöd dem en plats efter att forumet kraschade vid massmordet på Campus Risbergska i Örebro, skriver tidningen."

Och så bra var Bahnhof… de gissar till sig vem som ligger bakom överbelastningsattacker! Jag är mer förvånad att folk inte är mer oroade över det och ifrågasätter …
Citera
2026-02-16, 09:34
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourbon
Vem orkar lägga energi och förmodligen pengar på att överbelasta ett forum i 3 dagar.
Ryssen ser det ut som! Troligtvis påhejand av alla rysshoror här på FB
Citera
2026-02-16, 09:36
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Sanningen är ju att det är just alla korkade ukrainavurmare som spridit lögnen om Rysslands ständiga påhittade hot som är anledningen till att Flashback nått en lågpunkt som aldrig tidigare skådats!
Att bara skicka 120 miljarder till en korrupt regim utan konsekvenstänk säger ju en del om fårskocken...

Kan vi släppa det där nu med påhittade hot från Ryssland?
Helgens attack har ju en gång för alla bevisat att Ryssland inte är Sveriges vänner.
Så varje krona är en väl investerad krona till Ukraina.
Citera
2026-02-16, 09:37
Medlem
DickeFixs avatar
Synd att vårt samhälle är så polariserat. Alla har en agenda nuförtiden så man vet inte vad som är sant eller falskt. Jag undrar vem som vill tysta det fria ordet på Flashback. Det brukar vara makthavare. Putin vill tysta telegram och Europa vill tysta X.

I vems intresse ligger det att ett inhemskt forum som Flashback tystas. Är det bara ett pojkstreck eller ligger det mörkare krafter bakom. I så fall bör de konkreta ledtrådar man har öppet publiceras av polis och Bahnhof. Ungefär som Bellingcat gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in