2026-02-15, 16:37
Avslutad
Ska göra arbetstester på plats, inför jobb på Polisens RLC. Vad är det för tester? Är det iq-tester eller andra sorts tester? Kan man öva i förväg hemma till de arbetstesterna? Vad ska man öva på då isåfall? Ni som inte kom vidare efter arbetstesterna - vad var det som gjorde att ni inte kom vidare på intervjuerna? Vore väldigt tacksam för svar!
Citera
2026-02-16, 09:10
Medlem
Vet bara att min väninna tyckte säkerhetsintervjun var nervös. De gick igenom hennes sociala medier mm

Citat:
Ursprungligen postat av Katten5555
Ska göra arbetstester på plats, inför jobb på Polisens RLC. Vad är det för tester? Är det iq-tester eller andra sorts tester? Kan man öva i förväg hemma till de arbetstesterna? Vad ska man öva på då isåfall? Ni som inte kom vidare efter arbetstesterna - vad var det som gjorde att ni inte kom vidare på intervjuerna? Vore väldigt tacksam för svar!
Citera
2026-02-16, 10:29
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillis1245
Vet bara att min väninna tyckte säkerhetsintervjun var nervös. De gick igenom hennes sociala medier mm

Ja o skapa nytt fb konto hjälper ej, de hittar även ens vanliga rasistkonto och så är jobbet borta.

Så va de för en polare, så hans tips är släng din lur o köp en ny utan fb konto.
Citera
2026-02-16, 13:28
Avstängd
Citat:
Det är både IQ, datorvana, tankesätt, multitasking, fotografiskt minne osv.
Tyvärr kan jag inte gå in på detaljer, men det går på tid, du kommer bli inkallad under testernas gång till bla psykolog, där du svarar på frågor samtidigt som du bygger lego, du läser instruktionerna till legot och du måste svara på frågor samtidigt, det är ett exempel.
Nu är det ju flera år sedan jag gjorde testerna.
Senast redigerad av Nigarn 2026-02-16 kl. 13:31.
Citera
2026-02-17, 15:12
Avslutad
Tack så mycket för svar! Man måste ju kunna få fråga?
Citera
2026-02-20, 21:44
Medlem
Citat:

Har du gjort arbetsprovet än? jag gjorde det i Onsdags. Det var varken avancerat eller speciellt svårt.
Citera
2026-02-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Tyvärr kan jag inte gå in på detaljer, men det går på tid, du kommer bli inkallad under testernas gång till bla psykolog, där du svarar på frågor samtidigt som du bygger lego, du läser instruktionerna till legot och du måste svara på frågor samtidigt, det är ett exempel.

När gjorde du testet senast? Jag gjorde det här om dagen och det såg inte alls ut som du förklarar. inget av det du nämnde stämde faktiskt.
Citera
2026-02-20, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WME123
När gjorde du testet senast? Jag gjorde det här om dagen och det såg inte alls ut som du förklarar. inget av det du nämnde stämde faktiskt.
5 år sedan drygt.
Säkerhets intervjun var inga tester, bara massa frågor om tidigare dommar upväxt, umgänge, brott och utlandsvistelser.
Nej dom gickninte igenom social media osv.
Senast redigerad av Nigarn 2026-02-20 kl. 21:49.
Citera
2026-02-20, 21:48
Avstängd
Citat:

Var det på 90-talet som farbror Nigarn gjorde testerna?
Citera
2026-02-20, 21:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Var det på 90-talet som farbror Nigarn gjorde testerna?
5-6år sedan.
Citera
2026-02-20, 21:54
Avstängd
Citat:
5-6år sedan.

Du vet inte när du gjorde testerna? Det är inte så att du sitter och hittar på saker?
Citera
2026-02-20, 22:06
Medlem
Citat:
5-6år sedan.

Ja. Jag gjorde testet i onsdags 18/2 och om metoden var så som du beskrev den för 5-6 år sedan så har den helt och hållet förändras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in