2026-02-15, 18:39
Medlem
BusigaMusens avatar
Är de Ryssen som gått till attack igen?! 😱
Citera
2026-02-15, 18:57
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Inte oväntat att de ryska nazisterna hatar yttrandefrihet. Undrar hur misslyckad man känner sig om man arbetar som ett ryskt nazzetroll och och ägnar sitt liv åt att överbelasta sidor där människor kan uttrycka sig fritt. Hejdå naziryssland.

ryssland ser sig som sovjets arvtagare, de är anti-fascister som slåss mot fascister. Egentligen är det kommunister (Ryssland) mot liberaler (ukriaina/usa/israel) som slåss, pest eller kolera. Du lever upp till ditt namn megabimbo.
Citera
2026-02-15, 19:05
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Jag höll på att bli galen för jag trodde det var min dator som krånglade efter att jag rensat ut all historik.

Googlade och hamnade på Reddit och där fanns ett bra tips.

En sida där man kan kolla vilka sidor som ligger nere. Bara ladda ner den och lägg den i din Toolbar.

https://www.isitdownrightnow.com/
Det är en bra sida men tyvärr så har den inte alltid rätt, men även solen har fläckar
Citera
2026-02-15, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ryssland kör väldigt hårt med cyberattacker, fejknyheter och annat nätrelaterat. Det är ju förhållandevis billig krigföring.

Vad är det strategiska syftet med att stänga Flashback?
Citera
2026-02-15, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Ja det kan man undra?
Det enda stället för svenskar som vill föra fram proryska ståndpunkter anonymt.
Då hade det väl varit bättre att stänga ner Expressen?
Å andra sidan skyller man allt datastrul på ryssen numera
Plus kabelbrott och kriminalitet och inflation och skitväder.
Fiffigt!
Citera
2026-02-15, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Ja det kan man undra?
Det enda stället för svenskar som vill föra fram proryska ståndpunkter anonymt.
Då hade det väl varit bättre att stänga ner Expressen?
Å andra sidan skyller man allt datastrul på ryssen numera
Plus kabelbrott och kriminalitet och inflation och skitväder.
Fiffigt!

Ja. Lite så. Jag tror att folk bör tänka i annan riktning, eller på annat sätt.
Citera
2026-02-15, 19:24
Avslutad
Flashback fungerar fortfarande inte med VPN. Så fort jag aktiverar VPN så slutar Flashback fungera oc hdet hjälper inte vilken server jag använder. Fler som har samma problem? Antar att FB har blockerat det på något sätt efter attacken
Citera
2026-02-15, 19:27
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Flashback fungerar fortfarande inte med VPN. Så fort jag aktiverar VPN så slutar Flashback fungera oc hdet hjälper inte vilken server jag använder. Fler som har samma problem? Antar att FB har blockerat det på något sätt efter attacken
Jag använder en VPN som låter ens riktiga IP synas genom VPN
Citera
2026-02-15, 19:31
Medlem
hashs avatar
Varför vill ryssar utföra en DDoS-attack på Flashback?
Citera
2026-02-15, 19:34
Administrator
admins avatar
Har ändrat rubriken "Expressen: Stor överbelastningsattack mot Flashback" till "Stor rysk överbelastningsattack mot Flashback (Expressen)".

Den proryska hacktivistgruppen NoName057(16) genomför just nu omfattande attacker mot Flashback. Gruppen har varit aktiv sedan 2022 och utför främst DDoS-attacker mot mål i Europa, Israel och Ukraina. Enligt cybersäkerhetsföretaget Orange Cyberdefense syftar attackerna både till att störa digitala tjänster och till att skapa osäkerhet kring samhällsviktiga funktioner. Deras attacker har påverkat samhällskritisk infrastruktur i flertalet länder, inklusive Sverige där myndigheter och banker historiskt utgjort målen.

admin
Citera
2026-02-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Ingen. Förmodligen är det en massa frustrerande rysstroll här på forumet som har bett ryska myndigheter om att göra något mot Flashback som en ren hämnd. Inte i en enda tråd får de något gehör för sina åsikter. Den ryska propaganda de försöker förmedla faller ständigt för döva öron. De är arga och bittra över att ingen tar dem seriöst.
Citera
2026-02-15, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ingen. Förmodligen är det en massa frustrerande rysstroll här på forumet som har bett ryska myndigheter om att göra något mot Flashback som en ren hämnd. Inte i en enda tråd får de något gehör för sina åsikter. Den ryska propaganda de försöker förmedla faller ständigt för döva öron. De är arga och bittra över att ingen tar dem seriöst.

admin skrev precis och verifierade att prorysk grupp ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in