2026-02-15, 17:02
Medlem
Tröstpris till ryssen då. Som plåster på såren när de förlorat sin svartahavsflotta, sitt strategiska bombflyg, 1,5 miljoner soldater, sin framtid, sitt anseende, sin heder genom att invadera Ukraina i ett vansinnigt försök att underkuva ukrainska folket. Fint att dom lyckas med nåt ryssjävlarna, en välförtjänt extra stor potatis och Putlers Stora Tapperhetsmedalj i äkta eternit.
Citera
2026-02-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Minst sagt föga förvånande.

Dessutom så märkte man tydligt att rysstrollen körde en drive, dagarna innan, en koordinerad insats där forumet överöstes av pro-ryska propagandatrådar.

När mer än 90% av svaren är hånfullt negativa så inser de att insatsen, att sprida pro-rysk propaganda på Sveriges största diskussionsforum, har misslyckats. Då väljer de att överbelasta forumet i stället.

Inte första gången jag ser detta mönster.

tror nog mer att servern inte är tillräckligt skyddad. Sedan kan man ju undra varför man inte har en backup på annan plats för att hålla igång. Likaväl förvånande att man går ut med vem som gjort de behöver väl inte de som gjort veta att de lyckas med sitt måste ju bli chockerande när allt fungerar.
Citera
2026-02-15, 17:14
Medlem
volvo666s avatar
Spännande minst sagt, Bahnhof stängde ner allting för att skydda eller kan ddos Orsaka allt som varit?
Citera
2026-02-15, 17:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
tror nog mer att servern inte är tillräckligt skyddad. Sedan kan man ju undra varför man inte har en backup på annan plats för att hålla igång. Likaväl förvånande att man går ut med vem som gjort de behöver väl inte de som gjort veta att de lyckas med sitt måste ju bli chockerande när allt fungerar.

Det känns som en typisk bortförklaring. Företaget som driftar servern vill väl inte erkänna sina egna brister, så de drar till med en rövare om Ryssland istället. Läser man media verkar de ju inte alls säkra på vem som faktiskt ligger bakom – det hela framstår mest som ett sätt att flytta fokus.
Citera
2026-02-15, 17:20
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Otroligt att ryzzen lägger ner tid och pengar på lilla flashback med tanke på deras problem i Ukraina och med den inhemska ekonomin.
Citera
2026-02-15, 17:21
Medlem
Nån från Försvarshögskolan på twitter publicerade denna artikel i fredags och påpekade att det nog inte var ett sammanträffande att forumet låg nere.

En analys om tråden om riksbunkern.

https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2026.1701598/full

Nu tror jag själv mer på ryssar, men i artikeln har de kartlagt användare.
Senast redigerad av Benasque 2026-02-15 kl. 17:26.
Citera
2026-02-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det känns som en typisk bortförklaring. Företaget som driftar servern vill väl inte erkänna sina egna brister, så de drar till med en rövare om Ryssland istället. Läser man media verkar de ju inte alls säkra på vem som faktiskt ligger bakom – det hela framstår mest som ett sätt att flytta fokus.

Oavsett vad så är de ju illa att de kan utsättas för sånt borde inte kunna hända åtminstone borde de finnas någon form av reserv lösning när de händer. Visserligen inget samhällskritikst om de inte fungerar
Citera
2026-02-15, 17:28
Medlem
Solstol28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque

https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2026.1701598/full

Herrejösses vad bokstäver.....
Bad chatgtp att sammafatta i 15 punkter. Blev inte en sekund klokare!
Citera
2026-02-15, 17:31
Medlem
santos_devilles avatar
Nej nej nej nej några experter i andra tråden sa att det absolut inte var någon överbelastnings attack. Nej nej nej! Absolut inte!
Citera
2026-02-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Om man hypotetiskt hade tillgång till samma/bättre infrastruktur som denna gruppering, och man vill slå tillbaka, alltså utföra ett faktiskt cyberkrig, vilken sajt eller tjänst i Ryssland ska man slå till mot? Vk och Yandex kan vi slå ut i veckor om det krävs

Slava Russia, men ni slår inte mot Flashback obestraffat
Telegram...?
Citera
2026-02-15, 18:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Otroligt att ryzzen lägger ner tid och pengar på lilla flashback med tanke på deras problem i Ukraina och med den inhemska ekonomin.

Ryssland kör väldigt hårt med cyberattacker, fejknyheter och annat nätrelaterat. Det är ju förhållandevis billig krigföring.

Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Jag höll på att bli galen för jag trodde det var min dator som krånglade efter att jag rensat ut all historik.

Googlade och hamnade på Reddit och där fanns ett bra tips.

En sida där man kan kolla vilka sidor som ligger nere. Bara ladda ner den och lägg den i din Toolbar.

https://www.isitdownrightnow.com/

Haha, stackare. Fattade rätt omgående att det inte var på min sida. Även om jag loggats ut 20 gånger från nätet idag, oberoende av detta. Skitrouter.
Citera
2026-02-15, 18:35
Medlem
Inte oväntat att de ryska nazisterna hatar yttrandefrihet. Undrar hur misslyckad man känner sig om man arbetar som ett ryskt nazzetroll och och ägnar sitt liv åt att överbelasta sidor där människor kan uttrycka sig fritt. Hejdå naziryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in