Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Feministsuggan Karin Gunnarsson som tagit över förstör hela festivalen. Hur fan kan människan välja ut de här skitlåtarna. Det är bedrövligt. Vilka är övriga tre stollar i urvalsjuryn?

Viktor Berglund, Lotta Furebäck och Daniel Edvardsson.
Citera
2026-02-15, 16:51
Medlem
fitz-humes avatar
Medina är grymt bra i år. Jag tänkte att Medina kommer att ta hem detta och representera oss i ESC, men glömde bort att de är propalestinier och inte gillar Israels medverkan. De vill tydligen ha en "diskussion" först. Blir nog att rösta på ett annat bidrag ändå.
Citera
2026-02-15, 17:08
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Feministsuggan Karin Gunnarsson som tagit över förstör hela festivalen. Hur fan kan människan välja ut de här skitlåtarna. Det är bedrövligt. Vilka är övriga tre stollar i urvalsjuryn?
Låtarna var väl ändå varit av liknande kvalitet även innan Karin Gunnarsson tog över?

Deras mål är inte att ta ut 30 stycken låtar som kan konkurrera om segern. För dem är mixen av artister och låtar av högre prioritet - det ska finnas något för alla. Bara att t.ex. titta på Copacabana Boy, som legat i toppen av Top 50 Sweden på Spotify sedan den släpptes. One man's trash is another man's treasure. Du och jag tycker den är skit, men finns tydligen folk där ute som älskar den.

Sedan var det ju Karin som handplockade KAJ, så hon gör mycket bra också!
Citera
2026-02-15, 17:19
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Jag skulle säga att manuset är värre. Jag tror inte jag tyckt ett enda skämt varit roligt i år från att man tyckt att det varit rätt okej när sillen skrev manus tidigare år.
Senast redigerad av Snubchurp 2026-02-15 kl. 17:22.
Citera
2026-02-15, 17:27
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag skulle säga att manuset är värre. Jag tror inte jag tyckt ett enda skämt varit roligt i år från att man tyck att det varit rätt okej när sillen skrev manus tidigare år.
Fnös faktiskt till för första gången igår. I förbifarten kallade Gina Medina för Katja Kaj och Bente Bent. Otippat och småkul.

Men håller givetvis med om att manuset är under all kritik i år. af Sillèn bör göra det varje år.
Citera
2026-02-15, 20:11
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Jag skulle säga att manuset är värre. Jag tror inte jag tyckt ett enda skämt varit roligt i år från att man tyckt att det varit rätt okej när sillen skrev manus tidigare år.
Håller med, skämten är fruktansvärt krystade och inte ett dugg roligt. Det är skämskudde på.
Citera
2026-02-15, 23:34
Medlem
Ge fan i att säga vi ska skicka bidrag med bäst chans. Vi vill inte vinna! Vi har inte råd och det är en stor risk mot nationens säkerhet. Vill vi ha barbarer i vårt vardagsrum och kaosar som förra gången vi var värd? Nej tack!
Citera
2026-02-16, 09:09
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Låtarna var väl ändå varit av liknande kvalitet även innan Karin Gunnarsson tog över?

Deras mål är inte att ta ut 30 stycken låtar som kan konkurrera om segern. För dem är mixen av artister och låtar av högre prioritet - det ska finnas något för alla. Bara att t.ex. titta på Copacabana Boy, som legat i toppen av Top 50 Sweden på Spotify sedan den släpptes. One man's trash is another man's treasure. Du och jag tycker den är skit, men finns tydligen folk där ute som älskar den.

Sedan var det ju Karin som handplockade KAJ, så hon gör mycket bra också!

Men jag skiter i om låten varit på nån lista. Låten är värdelös liksom de allra flesta låtarna på senare år. Banan Melon Kiwi och Citron va också på nån lista. Har man 3800 bidrag och välja på, så nog fan måste det finnas bättre låtar än den här skiten.
Citera
2026-02-16, 09:19
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fnös faktiskt till för första gången igår. I förbifarten kallade Gina Medina för Katja Kaj och Bente Bent. Otippat och småkul.

Haha, det missade jag faktiskt. Finns väl nått som man drar på smilbanden åt men manuset lämnar mycket övrigt att önska.

Bidragen tycker jag egentligen inte är dåliga, snarare att de är okej eller jämnhalvbra. Finns inget bidrag hittills som är riktigt bra eller som känns som en trolig vinnare som man hittar i princip varje år. Undrar om det kommer eller ska vi verkligen skicka Felicia till ESC?
Senast redigerad av Snubchurp 2026-02-16 kl. 09:21.
Citera
2026-02-16, 09:52
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Haha, det missade jag faktiskt. Finns väl nått som man drar på smilbanden åt men manuset lämnar mycket övrigt att önska.

Bidragen tycker jag egentligen inte är dåliga, snarare att de är okej eller jämnhalvbra. Finns inget bidrag hittills som är riktigt bra eller som känns som en trolig vinnare som man hittar i princip varje år. Undrar om det kommer eller ska vi verkligen skicka Felicia till ESC?

Jag tror inte Sanna Nielsen skulle ställa upp med en låt som håller samma klass som de vi hittills har hört. Hon är för etablerad för att det bara skulle vara kul att deltaga med vilken skit som helst. Samma gäller Carola som antagligen för förfrågningar var o varannan år. De ställer bara upp om de får rätt lät och den har väldigt stor vinstchans
Citera
2026-02-16, 10:12
Medlem
Det är dags att vi tar ESC till Stockholm och lockar hit turister som vi förlorat med Slussen bygget och efter covid, inte en turist har synts till på nära tio år.
Så Felicia för vinst!
Citera
2026-02-16, 10:16
Medlem
Helt jävla otroligt hur stor en tråd om ”mello” är på Flashback.. sitter folk och följer detta lågvatten programmet.. skulle hellre måla en tavla med grå färg… 🎨 än att sitta en kväll och titta på detta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in