2026-02-15, 13:48
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Är det inte så att när Flashback ligger nere så får det direkta konsekvenser på yttrandefriheten, det fria ordet men också på den svenska demokratin som inte lever utan flashback och andra nätforum. Det är ytterst bärande för den svenska demokratin att det finns forum,mötesplaster med högt i tak där man kan diskutera mera fritt utan att straffas eller tystas utav påhittade sociala regler, gummiparagrafer. Vilka är skapat av giriga oligarker som äger medielandskapet i Sverige men även utomlands och på sikt så därmed kontrollerar de också våra politiker för att politikerna är tvungna att sälja ut sig till dessa medie-, bankoligarker för att få chansen vinna nästa val och därmed styra landet och därmed säkra sin karriär och levebröd.

Denna överbelastningsattack är väl igen slump tänker jag? Är det den svenska djupa staten som vill krossa den öppna frihetliga demokratin i Sverige som ligger bakom och testa dess bandbredd, försvar? Till ex partierna S v (a)mp gynnas av dessa men jag också se mig att borgarna säljer sitt skitål billigt till subversiva krafter numera... Lägg dessutom till SD i den häxbrygden där högsta ledningen med "Jompa" samt "Chefsideologen" sålt ut sig för mammon. Dessa har alltså sålt sitt daimkryss till lägst bjudande oligark som Bonniers för att få styra i en skendemokrati, vilket Vilhelm Moberg definierar en demokratur som... Vilket vi levt defacto sedan 1968 då vänsterns långa marsch genom institutionerna påbörjades och masscensuren påbörjades samt utfrysningen av skarpa samt rationella röster.

Eller är det rent av Bonniers som betalat ryska hackare för att angripa FB för att sedan så att de smidigt kan skylla det på en Ryssland i en av deras otaliga tabloider samt krossa det fria ordet på FB. och därmed demokratin i Sverige, två flugor i en smäll? En såkallad vinn vinn situation.

Qui Bono av att massinvandring, globalism, judisk makt, Nato-kritik, massvaccin kritik samt folkbytet tystas ner och begravs? Svara på den frågan kompetenta flashbackare?

Är det ljuskygga krafter som opererar inom Sveriges gränser som testar flashbacks försvarsförmåga vid en överbelastningsattack (DDos)!?

Jag vill minnas att vi har sett det tidigare vid en incident vid Gotland, när Gotland testades. Just Gotlands attacken har jag inte färsk i minnet då får någon annan hjälpa mig på traven, det var klart att det Gotländska nätet testades såsom nu... Det var väldigt skumt när det hände.
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2026-02-15 kl. 13:55.
Citera
2026-02-15, 15:33
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Ganska uppenbart att det är ryssen som ligger bakom attackerna dom är ju på fallrepet i kriget.
Citera
2026-02-15, 15:53
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ryssarna attackerar en massa olika siter i väst hela tiden men det är bara flashback som har så klena servrar så sidan slutar fungera i ett. Det är ju nått strul nästan varje vecka, tänker man lägga ner sidan helt eller varför gör man inte nått åt det?
Citera
2026-02-15, 15:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Ganska uppenbart att det är ryssen som ligger bakom attackerna dom är ju på fallrepet i kriget.

Tror samma. Och Iranierna. Plus obviously palestinarörelsen.
Citera
2026-02-15, 16:01
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Är det inte så att när Flashback ligger nere så får det direkta konsekvenser på yttrandefriheten, det fria ordet men också på den svenska demokratin som inte lever utan flashback och andra nätforum.

Haha get over yourself.

Demokratin funkade utmärkt, bättre faktiskt, innan internettet.
Citera
2026-02-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssarna attackerar en massa olika siter i väst hela tiden men det är bara flashback som har så klena servrar så sidan slutar fungera i ett. Det är ju nått strul nästan varje vecka, tänker man lägga ner sidan helt eller varför gör man inte nått åt det?

Betalar du för Flashback eller varför ställer du krav?
Citera
2026-02-15, 16:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Betalar du för Flashback eller varför ställer du krav?
Vem skulle betala för nått som fungerar så här dåligt? Tror du inte Flashback har inkomster ifrån annonser?
Citera
2026-02-15, 16:05
Medlem
TUKs avatar
Det är väl Ukraina som öppnat en ny front mot alla rysstroll här på flashback.
Citera
2026-02-15, 16:05
Medlem
grey.eagles avatar
Om jag får gissa antar jag MSB som testar lite vad sidorna klarar. Tror absolut inte på något utländskt.
Citera
2026-02-15, 16:07
Medlem
trickydicks avatar
Klart det är ryssen.
Citera
2026-02-15, 16:08
Medlem
Det är en jäkla massa spekulationer utan ett enda konkret bevis. DDoS-attacker drabbar allt från myndigheter till spelservrar varje vecka – det är tyvärr vardag på nätet. Att direkt hoppa till ”djupa staten”, Bonnier, ryska hackare och någon 60-talskonspiration säger mer om fantasin än om verkligheten.
Citera
2026-02-15, 16:10
Medlem
Jag-Blonds avatar
Bara att räkna vilken gruppering som lägger in flest nekande så hittar vi de skyldiga. Min gissning är rysk attack.
Prove me wrong.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in