Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-14, 22:19
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur FAAN kunde inte korslagda gå vidare? Vad i helvete

Kukarna är jävligt kompetenta musiker men jag tror inte sångstilen faller mellopubliken i smaken. De borde aldrig ställt upp i det här barnkalaset.
Citera
2026-02-14, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur FAAN kunde inte korslagda gå vidare? Vad i helvete

Gubben det är mello inte hultsfredsfestivalen.
Citera
2026-02-14, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Kom just till tv där dottern kollar. Ser Medinas skitlåt gå till final.
Frågar dottern lite förvånat om denna låt är bra.
Svaret blev: nä, men de andra är ännu värre.

Din dotter hade rätt. Riktigt dålig kvalité på samtliga bidrag hittills. Det enda som kan rädda mello är väl Måns så vi i alla fall inte skämmer ut oss internationellt men SVT drevet kommer väl aldrig ge honom något TV utrymme.
Citera
2026-02-15, 01:22
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Kukarna är jävligt kompetenta musiker men jag tror inte sångstilen faller mellopubliken i smaken. De borde aldrig ställt upp i det här barnkalaset.
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Gubben det är mello inte hultsfredsfestivalen.
Dom rockiga låtarna brukar få till final, men aldrig vinna. Dom som annars ofta tycker att det mest är fjoll och bögpop brukar rösta på dessa.
Jag tyckte inte att låten va superbra men jag var helt säker på att dom skulle gå vidare.
Dom är musikaliska och det var ganska bra drag i låten.
Hade tippat Korslagda och Medina till final och Saga till "2a chansen".
Citera
2026-02-15, 02:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Dom rockiga låtarna brukar få till final, men aldrig vinna. Dom som annars ofta tycker att det mest är fjoll och bögpop brukar rösta på dessa.
Jag tyckte inte att låten va superbra men jag var helt säker på att dom skulle gå vidare.
Dom är musikaliska och det var ganska bra drag i låten.
Hade tippat Korslagda och Medina till final och Saga till "2a chansen".

Jo de var helt klart bättre, men det verkar riggat till fördel för dessa artister som hänger på sociala medier 24/7 eller har ett professionellt PR team. Hittills har det mer eller mindre varit att flest följare = vinner, eller i alla fall går till andra chansen oavsett hur bra eller dåligt framträdandet är. Antar att om man vill vinna mello så får man jobba på detta.

med detta skrivet... gissar jag på att Meira nästa vecka går direkt till final (300k följare) tillsammans med Smash into pieces (120k följare) utan att ha hört/sett ett enda framträdande. Jag hade uppriktigt sagt blivit förvånad om de inte gjorde, då övriga knappt har några följare.
Senast redigerad av Nittiotva 2026-02-15 kl. 02:27.
Citera
2026-02-15, 03:08
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Under våren 2024, i samband med Melodifestivalen, hölls pro-palestinska demonstrationer utanför arenorna. Medinas beslut att ställa in var efter Hamas terrorattack den 7 oktober 2023.
Medina är politiska idioter på en svensk scen.
Skämtet om bara jag ska stå här naken: "Då får du själv bära korset då." Som Jesus i din religion inte i min.
Kom ingen Du då som bara går runt stenar. Sommarpratet.
Vad betyder "Kom ingen Du då som bara går runt stenar. Sommarpratet"?
Citera
2026-02-15, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vad betyder "Kom ingen Du då som bara går runt stenar. Sommarpratet"?
Det är utbildande att på bästa programtid köra lite religionskunskap till svenska eller västerländska folket. Få känner sig kallade! Jo i sitt sommarprat som många lyssnat på bekänner hon sig till koranen tro. Vill framstå som islam-light och det ska jag se före jag tror på. Vad vi vet däremot genom historien är att olika tolkare bara ser en religiös anledning att döda varandra. Här är Shia värst men vad vet jag. Ja en rapp i käften programledare skulle om inte all denna rädsla och våldskapital som Iran äger och skickar ut till västvärlden ha snackat lite skit om föremål som korset och i hennes fall pratar hon om sin renande resa till någon skitig sten som man bara skulle gå runt och se ljuset i tunneln.
Citera
2026-02-15, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacerOne
Bara lyssnat lite snabbt på bidragen nu i efterhand på svt play och spolat förbi allt annat, orkar inte se skiten 🫩

Ok. Och vad var tanken att vi skulle ha för nytta av denna information?
Citera
2026-02-15, 09:56
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Jo de var helt klart bättre, men det verkar riggat till fördel för dessa artister som hänger på sociala medier 24/7 eller har ett professionellt PR team. Hittills har det mer eller mindre varit att flest följare = vinner, eller i alla fall går till andra chansen oavsett hur bra eller dåligt framträdandet är. Antar att om man vill vinna mello så får man jobba på detta.

med detta skrivet... gissar jag på att Meira nästa vecka går direkt till final (300k följare) tillsammans med Smash into pieces (120k följare) utan att ha hört/sett ett enda framträdande. Jag hade uppriktigt sagt blivit förvånad om de inte gjorde, då övriga knappt har några följare.
Ja dom går helt klart vidare.
Varje deltävling är upplagd för två klara finalister och för nästa vecka är det nog dom.
Timo Räisänen ska ju också gå vidare. Men det handlar om dom 3.
Veckan efter kan de va lite mer öppet, men Sanna Nielsen blir ju klart finalist då.
Citera
2026-02-15, 15:57
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Brandsta är töntig blöjrock som hör hemma på någon buskisteater, hur fan folk kan gilla dessa eller ens tro att dom skulle ha en chans i Eurovision är bortom min visdom.

Felicias låt är det enda bidraget som är bra och som har en genuin chans i Eurovision.

Det sa folk om bastubadarna också.
Citera
2026-02-15, 16:13
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Feministsuggan Karin Gunnarsson som tagit över förstör hela festivalen. Hur fan kan människan välja ut de här skitlåtarna. Det är bedrövligt. Vilka är övriga tre stollar i urvalsjuryn?
Citera
2026-02-15, 16:31
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust

Tror inte heller att några hardcore rock/metal/punk fans röstar på korslagda då det är lite för poppig för att få med sig de som inte annars ser på melodifestivalen, det är ändå lite för stor Black Ingvars varning på korslagda. Det är ju dock helt klart bättre än Smash inte pieces skiten som bara låter konstgjort utan riktiga instrument, de har väl inte ens en basist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in