2026-02-14, 16:54
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Varken Danderyd eller Täby ligger nära Järvafältet, det är på tok för långt emellan dessa 2 områden för att kulturberikare ska orka eller ha möjlighet att ta sig över dit, du har även en europaväg som flyter relativt bra genom Täby och Danderyd samt roslagsbanan som underlättar pendling.

Gustavsvik/Värmdö är idylliska och trevliga områden men överjävligt att bo i om du måste pendla in till stan, bromsklossar och väldigt segt att pendla utan spårbunden trafik gör det fruktansvärt segt att jobba och pendla till/från.
Jo, ganska långt till de värsta skitområdena kan jag hålla med om.

Vad gäller Värmdö är det otänkbart med ett 9-5 jobb. Nya Skurubron har inte gjort någon större skillnad för värmdoborna. Men om man har flexibla arbetstider är det att bra alternativ.
Citera
2026-02-14, 17:24
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Var ligger dessa orter i förhållande till Stockholm enligt dig?
Det framgår inte? Är inte så mycket av en åsiktsfråga.
Citera
2026-02-14, 17:26
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det framgår inte? Är inte så mycket av en åsiktsfråga.
Exakt. De lägger västerut.
Citera
2026-02-14, 17:37
Medlem
idiamindadas avatar
Söderort är det som gäller. En skarp gräns går vid Mälarhöjden. Hammarbyhöjden och områdena däromkring är trevligt. Om man nu vill bo i Stockholm.
Citera
2026-02-14, 17:42
Medlem
Storfetdases avatar
Nacka och Tyresö är nice, generellt ju mer österut ju bättre. Sydvästra och nordvästra Stockholm är rena rama skithål.
Citera
2026-02-14, 17:43
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Exakt. De lägger västerut.

Hallunda, Alby och Fittja, som jag skrev ligger absolut söder om Stockholm. Att du ens orkar jiddra.

Kolla en karta, min käre imbecill.
Citera
2026-02-14, 17:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Varken Danderyd eller Täby ligger nära Järvafältet, det är på tok för långt emellan dessa 2 områden för att kulturberikare ska orka eller ha möjlighet att ta sig över dit, du har även en europaväg som flyter relativt bra genom Täby och Danderyd samt roslagsbanan som underlättar pendling.

Gustavsvik/Värmdö är idylliska och trevliga områden men överjävligt att bo i om du måste pendla in till stan, bromsklossar och väldigt segt att pendla utan spårbunden trafik gör det fruktansvärt segt att jobba och pendla till/från.

Och var har vi Gurravik nånstans då?
Citera
2026-02-14, 17:47
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Hallunda, Alby och Fittja, som jag skrev ligger absolut söder om Stockholm. Att du ens orkar jiddra.

Kolla en karta, min käre imbecill.
De ligger på väg till Södertälje, alltså västerut. Västsydväst om du vill.
Citera
2026-02-14, 17:50
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och var har vi Gurravik nånstans då?
En 'vacker' dag kommer city kanske vara likt Gotham som många andra kända städer verkar ha blivit.
Då är ställen dit inte ens SL (nästan) når perfekta
Citera
2026-02-28, 23:37
Medlem
Lillarapunzels avatar
Söder om Sthlm finns ju också Huddinge och Tullinge som är trevliga. Visserligen ingen tunnelbana, utan pendeltåg, som ju inte är riktigt lika pålitliga... Men annars väldigt prisvärt, naturnära, med rikt föreningsliv.
Citera
2026-03-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Personligen skulle jag undvika Hammarby Sjöstad

Varför? Jag tycker det verkar vara ett lugnt område. Dessutom relativt nybyggt så lägenheterna bör vara bättre än de lyhörda pappkartongerna i områden från 30 - 50-talet som det kryllar av i Söderort.
Citera
2026-03-01, 20:47
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Varför? Jag tycker det verkar vara ett lugnt område. Dessutom relativt nybyggt så lägenheterna bör vara bättre än de lyhörda pappkartongerna i områden från 30 - 50-talet som det kryllar av i Söderort.
Det är rätt lyckat tycker jag. Kanske inte det mysigaste området men bra infrastruktur och väldigt bra läge.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in