2026-02-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Hur dum är man om man går på sådant här? Visst hemskt, men lite skylla sig själv får hon nog allt.
Många (de flesta?) som isåfall får skylla sig själva.. "gick du in med dyr jacka i rinkeby? Skyll dig själv?" "Köpte du ngt på blocket av en blatte och blev blåst? Skyll dig själv!" "Litade du på den men blev våldtagen? Skyll dig själv!"
Citera
2026-02-14, 17:21
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Hur dum är man om man går på sådant här? Visst hemskt, men lite skylla sig själv får hon nog allt.

Troligtvis är hon inte ett geni, har ingen utbildning men ser en liten liten möjlighet att få det bättre. Ungefär som majoriteten av hjärndöda medelålders svennar som sitter på leo vegas och försöker vinna storvinsten.
Citera
2026-02-14, 22:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Missvisande rubrik om man läser artikeln.

"Prostituerad lockades till Sverige med löften om att bli lyxeskort åt rika män, blev en vanlig lägenhetshora, tröttnade efter några veckor och ville sluta, hallicken blev rasande, horan gick till polisen"

Ännu ett exempel på korkad kriminell. Hade han sagt "OK, åk hem då, surkart" så hade damen troligen bara åkt hem utan att ställa till bråk. Särskilt om hon fått med sig en slant. Nu gick hon till snuten, verksamheten upphör och det kan bli månader på spjället.
Men det finns ju en grund till att det är just korkade kriminella som får problem med polisen. De som är smarta och midiga kan fortsätta med sina affärer utan krångel.

Jag antar att hallicken inte är svensk.
Citera
2026-02-15, 16:39
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2

Jag antar att hallicken inte är svensk.
Troligen inte, och knappast horan heller. Gissar på ziggisar, det brukar det vara i dessa sammanhang.
Citera
2026-02-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är det inte sjukt att en mamma lämnar sitt barn för att åka och göra något sådant?
Jo det kan man tycka men har man inte hela storyn är det svårt att döma. Många prostituerade från Östeuropa verkar ha barn och fattar jag inte helt fel är detta ofta ett ytterligare skäl till att sälja sex i Sverige och inte på hemmaplan. I Sverige kan du få ihop så pass mycket att det kan göra en jävla skillnad jämfört med att sälja sex (eller ha ett låglönejobb) på hemmaplan. Barnet bor med pappan eller mormor.

Har man inte varit i den situationen själv är det svårt att moralisera.
Citera
2026-02-16, 09:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Du får ta och läsa om mitt inlägg 1-2 ggr igen.

Är inte detta dina ord? Tycker fortfarande att din inställning är otrolig. En person som säljer stöldgods vill väl också tjäna pengar. Varför ska vi skuldbelägga dem?

En mamma som lämnar sitt barn för att åka till ett annat land för att sälja sin kropp och med vetskapen om att denne medverkar till brottslighet är inte någon bra förebild i min värld i alla fall.

Citat:
Att man ens skuldbelägger kvinnan säger väl det mesta, att hon vill tjäna pengar är väl inget fel isig, det vill alla. Eller hur?
Citera
2026-02-16, 09:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jo det kan man tycka men har man inte hela storyn är det svårt att döma. Många prostituerade från Östeuropa verkar ha barn och fattar jag inte helt fel är detta ofta ett ytterligare skäl till att sälja sex i Sverige och inte på hemmaplan. I Sverige kan du få ihop så pass mycket att det kan göra en jävla skillnad jämfört med att sälja sex (eller ha ett låglönejobb) på hemmaplan. Barnet bor med pappan eller mormor.

Har man inte varit i den situationen själv är det svårt att moralisera.
Tyckte det stod i artikeln att kvinnan uppgett att hon tjänat 500 euro i Spanien per gång för att gå ut och äta middag med rika personer. Om det är så att hon bara går ut och äter middag och tjänar de pengarna per gång så låter väl inte det så dåligt. Då spricker väl det där inarbetade narrativet om hur illa de har det.
Citera
2026-02-16, 10:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är att det finns sådana som mannen och kvinnan som sålde henne mot hennes vilja, som gör att detta problemet aldrig kommer försvinna.

Så länge det finns störda människor som säljer andra människor, mot människors vilja. Så länge kommer det finnas människohandel.

Hade målsägande inte sökt sig själv till erbjudandet om tjusigt liv. Så hade dessa två människohandlare lyckats lura kvinnor och unga tjejer på annat sätt.

Det är människohandlarna som har gjort fel. Det är dessa vi alla ska fördöma och straffa. Så att andra inte vill bli människohandlare. Det är mer så vi får stopp på det, till viss del.

Tänk att du aldrig kan se något fel i någon tjej/kvinnas beteende/val någon gång.
Citera
2026-02-16, 10:14
Medlem
Oavsett vad kvinnan själv har för bakgrund och avsikter så kan vi nog lugnt konstatera att hon blev rejält grundlurad. Tror inte de männen betalade mycket för sin "upplevelse" i ett torftigt rum där flera män varit strax dessförinnan.

Låter väldigt babbigt i mina ögon. De har sådana saker för sig i mellanöstern där kvinnor som säljer sig inte är värda ett vitten.

Jag tror att horan tröttnade direkt när hon insåg att hon inte skulle få några pengar och att hon var tvungen att ligga även med män som inte alls tilltalade henne eller var rika.

Jag är ganska säker på att fallet läggs ner, i Malmö är det inte svårt att muta åklagaren eller hota med lite portbomber.
Citera
2026-02-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tyckte det stod i artikeln att kvinnan uppgett att hon tjänat 500 euro i Spanien per gång för att gå ut och äta middag med rika personer. Om det är så att hon bara går ut och äter middag och tjänar de pengarna per gång så låter väl inte det så dåligt. Då spricker väl det där inarbetade narrativet om hur illa de har det.
Var hon spanjorska?

Sedan är det väl klart att prostituerade som anlitas ofta och kan ha höga priser pga att de är unga och snygga, kan tjäna väldigt mycket pengar. Det är det väl ingen som förnekar? Frågan är väl vad de kan tjäna om de inte säljer sex tänker jag.
Citera
2026-02-16, 11:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Var hon spanjorska?

Sedan är det väl klart att prostituerade som anlitas ofta och kan ha höga priser pga att de är unga och snygga, kan tjäna väldigt mycket pengar. Det är det väl ingen som förnekar? Frågan är väl vad de kan tjäna om de inte säljer sex tänker jag.

Vet inte vad hon har för nationalitet men verkar enligt henne som att hon varit i Spanien och "jobbat" innan hon åkte till Sverige.

Citat:
"I Spanien, berättar hon i förhör, kunde hon tjäna upp mot femhundra euro bara för att gå ut och äta med kunder. "
Citera
2026-02-16, 11:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Var hon spanjorska?

Varför tror du att tidningen har med att hon är mamma i rubriken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in