Blir nästan rörd när jag ser att hela FB:s incel-maffia har ägnat sin fredagkväll åt politisk debatt i min tråd och tror att de är vassare på nationalekonomi än Finanspolitiska rådet.
Tack för underhållningen grabbar, men nu är det dags att nyktra till och lägga lite fakta på bordet.
Här har vi ett utdrag från FI:s rapport som släpps på måndag och som SVT fått en förhandskopia av:
”Det är anmärkningsvärt att hävda att det är nödvändigt att avvika från saldomålet för att på kort sikt klara de ökade försvarsutgifterna, samtidigt som det
uppenbarligen är möjligt att ytterligare sänka inkomstskatten med ett liknande belopp”,
står det i rapporten.
För att översätta till lätt svenska så alla hänger med: "Det är förjävligt att den korrupta fascistregeringen har plundrat statskassan, lånat hundra miljarder och samtidigt förskingrat lika mycket pengar till sina rikemansvänner i Djursholm och Danderyd genom onödiga skattesänkningar."
Men det är glädjande att så många medlemmar här inte ser något problem, för det är ju ni som kommer få ägna resten av era miserabla arbetsliv åt att jobba ihop till de här skulderna, medan jag ligger kvar i hängmattan och sörplar kokosvatten som vanligt.
God lördag, önskar Marco!