Citat:
Enligt presidenten har regleringar gjort bilarna både sämre och dyrare och därför avskaffar han med omedelbar verkan alla utsläppsregleringar som ”i onödan” påförts fordon tillverkade efter 2012.
Just specifikt denna delen har "han" helt rätt i och konstigt att det inte åtgärdats tidigare.
Har inget att göra med hans felantagande om växthuseffekten och allt vetenskapligt, utan är rent lokalbyråkratiskt.
Utsläppsregleringen på bilar sattes bara på just bilar, inte på andra fordon, som tex "trucks".
Det är därför amerikanska fordonsindustrin la om till pick-up trucks och halva befolkningen kör runt i sådana. De har under samma period tredubblats i storlek och bensinslukning.
Det ligger lite i amerikanens själ. Försök hindra mig från att tjäna pengar på mina barns framtids bekostnad, så ska jag gå runt det och förstöra världen extra mycket out of spite.
Just den regleringen har haft helt motsatt effekt, och snarare ökat utsläppen än minskat den.
Detta är naturligtvis inget Trump har en aning om. Han gör det också out of spite, bara felriktat. Han har haft sitt goda barnknullarliv, nu ska framtiden brännas eftersom han snart ska du, kan inte han få det ska ingen annan ha det. Han är bara för korkad för att förstå att han faktiskt gör framtiden en fraktion mindre dålig med detta beslut.