2026-02-12, 18:35
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
OS appen har massa statistik. Sverige är i topp på mycket. Målvakten har andra bästa räddningsprocenten t.ex. I scoring efficiency är vi tvåa efter USA.
Så vi är inte så dåliga som man kanske vill tro i år.
Många av våra svenska damer är också i scoring leaders, Tilda Johansson leder i Goal Scoring.

Vi kan ta oss till bronsmatch med andra ord med en stor portion tur.

Men herregud människa du fattar väl att det är en jävla skillnad att spela mot Frankrike och Japan istället för USA och Kanada.

Den där statistiken är inte värt ett skit.
Citera
2026-02-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Men herregud människa du fattar väl att det är en jävla skillnad att spela mot Frankrike och Japan istället för USA och Kanada.

Den där statistiken är inte värt ett skit.

Och? Statisk är stastik. Såklart vi mött sämre motstånd men är ändå med på listan. Sluta nedvärdera de för fan. Det är inte USA eller Kanada men de är jämna med Tjeckien, Finland och Schweiz. Så kvarten är inte garanterad Tjeckien vinst direkt. Såg ett inlägg nyss där Sverige har vunnit 5 av 9 gånger mot just Schweiz.

Men ta dina höga hästar och strunta i ren statisk men faktum är att vi är över väldigt många toppspelare.
Citera
2026-02-12, 18:44
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Och? Statisk är stastik. Såklart vi mött sämre motstånd men är ändå med på listan. Sluta nedvärdera de för fan. Det är inte USA eller Kanada men de är jämna med Tjeckien, Finland och Schweiz. Så kvarten är inte garanterad Tjeckien vinst direkt. Såg ett inlägg nyss där Sverige har vunnit 5 av 9 gånger mot just Schweiz.

Men ta dina höga hästar och strunta i ren statisk men faktum är att vi är över väldigt många toppspelare.

Jag nedvärderar inte Damkronorna, självklart är det möjligt att de kan vinna över Tjeckien i en kvartsfinal.

Däremot nedvärderar jag dig och din analysering av statistik som är helt orelevant.
Citera
2026-02-12, 18:46
Medlem
Citat:
Jag nedvärderar inte Damkronorna, självklart är det möjligt att de kan vinna över Tjeckien i en kvartsfinal.

Däremot nedvärderar jag dig och din analysering av statistik som är helt orelevant.

Jag är statistik människa och statistiken säger sitt. Tror vi hade kunnat klara oss väldigt bra i grupp A i år. För vi har fått till effektiviteten bevisligen.
Citera
2026-02-13, 16:50
Medlem
Jag satsade en slant igår på denna match (sverige-Tjeckien) i all hast. Men insåg efteråt att det inte var herrarna jag satsat på. Så nu blir det att följa en dam-match med hopp om vinst för Sverige.
Citera
2026-02-13, 19:05
Medlem
Citat:

Jadu. Vad var det jag sa, statistiken berättade något.
Citera
2026-02-13, 19:09
Medlem
Mullrets avatar
Mer sisu i tjejerna än herrarna. Kul att se. Grattis.
Citera
2026-02-13, 19:15
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Jadu. Vad var det jag sa, statistiken berättade något.

Nej. Du ha fortfarande fel, det är inte relevant att jämföra statistik från grupp A och grupp B
Citera
2026-02-13, 19:42
Medlem
Citat:
Nej. Du ha fortfarande fel, det är inte relevant att jämföra statistik från grupp A och grupp B

I detts fall jo. På sitt sätt åtminstone. För det visade sig tydligt att Sveriges statisk skulle kunna ha hållt i sig delvis i en starkare grupp. Speciellt målvaktsstatistiken.
Citera
2026-02-14, 02:10
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jag satsade en slant igår på denna match (sverige-Tjeckien) i all hast. Men insåg efteråt att det inte var herrarna jag satsat på. Så nu blir det att följa en dam-match med hopp om vinst för Sverige.
Vad inbringade vinsten? Du kanske får blodad tand nu.

Damkronorna lyfts säkert fram av de svenska damernas prestationer rent allmänt i detta OS. Hoppas på medalj.
Citera
2026-02-14, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken

That's how they get you
Citera
2026-02-16, 12:31
Medlem
Sverige kommer få ordentligt med pisk idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in