2026-02-13, 17:16
Medlem
anomaligns avatar
Ett action-äventyr i medeltidsmiljö där man axlar rollen som en lesbisk "knight errant" som ska rädda sin dam i nöd.

Spelets hemsida pratar om den historiska perioden, och om "Historical European Martial Arts", men att spelet ska vara inspirerat av fiktion snarare än historia. Knight errants, eller typ vandrande riddare, verkar mest vara något som har förekommit i romantiska riddarromaner snarare än i verkligheten, enligt vad jag lyckats googla mig fram till.

Jag följer inte missnöjesinfluencers som gråter över att allting är woke, eftersom såna är bajsiga losers, så jag hade helt missat att det tydligen fanns en liten kontrovers över det här spelet. Jag upptäckte det först nyss när jag sökte efter trailer och såg att det mesta materialet som dyker upp när man söker på det här spelet är arga incels som är förbannade över att ett spel de inte är intresserade av ska släppas.

Spelets hemsida:
https://1348exvoto.com/

Spelet på Steam:
https://store.steampowered.com/app/1895900/1348_Ex_Voto/

Trailer:
https://youtu.be/cgpw0lZnTR0

edit: just ja, det ska släppas den 12 mars 2026.
Senast redigerad av anomalign 2026-02-13 kl. 17:21.
Citera
2026-02-13, 17:30
Medlem
BombaySaphires avatar
De kunde väl ha gjort henne snygg åtminstone. Eller i alla fall halvsnygg.
Citera
2026-02-13, 17:34
Medlem
supremanics avatar
Det var nog ett strategiskt drag att göra karaktären till en lesbian för då kan man vifta bort kritik så som att läppsynkningen var så kass att de inte vågade visa den i trailern på att den som framför den är en incel
Citera
2026-02-13, 19:03
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Har du sett nån snygg attacklebba?
Citera
2026-02-13, 19:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Har du sett nån snygg attacklebba?

Nytänkande! Vi måste tänka utanför boxen.
Citera
2026-02-13, 19:07
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Nytänkande! Vi måste tänka utanför boxen.
Ok! Inget för mig i alla fall...
Citera
2026-02-13, 19:07
Medlem
Umarells avatar
Ser mer queer ut.
Citera
2026-02-15, 16:29
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Det är ju så där en av dom ser ut i ett lesbiskt förhållande. Pojkfrilla som hör hemma på en 13-åring, uppkavlade ärmar på jeansskjorta och inlärd, manlig gångstil, oftast överdriven skogshuggargång, bredbent och med armarna tvingade ut från kroppen som de hade tränat lats hela sitt liv. Träden bara välter åt sidorna när de spottar i näven och börjar gå.

Spelets story är inte heller korrekt, då du som homosexuell under medeltiden garanterat skulle bli bränd till döds. En militant pojkflicka skulle inte kunna ta ett steg ute på gatorna, speciellt inte i dåtidens Italien.
Senast redigerad av CombatPig 2026-02-15 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in