Är det adressen till huset exakt el. är det resmål Årviksand / Skjervöy el. Arnöya? I Åsted när de grejar med GPSen har jag för mig de nämner Skjervöy.
Hittade en kennel & ägarinnan har samma efternamn som kennelägaren i Norge Terje besökte. Men hittar inget om att de skulle vara släkt. Den ligger typ mellan Luleå & Haparanda. Och ingen schäfer utan en annan ras. Hon hade en kull vid tillfället.
Om man ska åka till Skjervöy från Sthlm kan man vika av vid Töre om man inte fortsätter 1h till & viker av i Haparanda ist.
Användaren Billion7, som är vän med Terje, skrev:
Citat:
Jeg tror Terje ikke var spesielt god på å bruke GPS.
Och en annan vän kommenterar hos Åsted att han visste Terje hade GPS i bilen för den hade han visat honom:
https://imgur.com/a/RWYerLW
Jag har fått intryck av att Terje var stolt & mån om sin nya bil då han hade haft gamla bilar tidigare. Så jag tänker att han visade vännen att han hade GPS för han inte haft det i tidigare bilar.
Och angående Haparanda tänker jag att det är väl ett typiskt ställe för ngn (svensk) om man lägger in adresser norrut på måfå om man vill förvilla. En norrman hade kanske lagt in Kirkenes ist