2026-02-03, 18:22
Medlem
Soulflowers avatar
Har du eller din kollega nyligen sett en av Magnus Betnérs gamla rutiner?
Kanske tagit till sig idén som sin egen och testar den på andra för att väcka reaktioner?
Citera
2026-02-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Är inte du feminist? Då borde du väl fatta att det är weird att uppmana sin egen unge att göra sig till ett lätt offer för diverse rövhål där ute.
För det första tror jag inte samtalet mellan ts och kollegan är återgivet korrekt, eller ens inträffat.
För det andra kan man inte skydda sina tonåringar från rövhål om de blir kära. Man kan bara ge dem verktyg att skilja på rövhål och orövhål (i bästa fall).
För det tredje äger man inte sina barn i den åldern. De börjar som sagt bara ljuga för en om man försöker förbjuda dem. Man kan bara finnas där för stöd när de behöver det.
Citera
2026-02-03, 18:44
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
För det första tror jag inte samtalet mellan ts och kollegan är återgivet korrekt, eller ens inträffat.
För det andra kan man inte skydda sina tonåringar från rövhål om de blir kära. Man kan bara ge dem verktyg att skilja på rövhål och orövhål (i bästa fall).
För det tredje äger man inte sina barn i den åldern. De börjar som sagt bara ljuga för en om man försöker förbjuda dem. Man kan bara finnas där för stöd när de behöver det.

Men looool, det var jag som snackade med han och han uppmanade sin dotter att knulla runt för att skaffa erfarenhet, inte ligga med nån för att hon är kär. Det gör man inte om man bryr sig om sin dotter eftersom det då såklart är en massa snubbar som inte vill henne väl som bara tar chansen att få doppa choritzon. Att avstå från att uppmuntra till nåt vem som helst fattar försätter den i en risk är inte att ”äga” sin unge utan att ta ansvar.
Citera
2026-02-03, 18:52
Medlem
Citat:
Men looool, det var jag som snackade med han och han uppmanade sin dotter att knulla runt för att skaffa erfarenhet, inte ligga med nån för att hon är kär. Det gör man inte om man bryr sig om sin dotter eftersom det då såklart är en massa snubbar som inte vill henne väl som bara tar chansen att få doppa choritzon. Att avstå från att uppmuntra till nåt vem som helst fattar försätter den i en risk är inte att ”äga” sin unge utan att ta ansvar.
Utgår från att dottern är byxmyndig så låt oss säga 16-17. Vad hade du själv gjort/sagt om din dotter haft förtroendet för dig att berätta om sitt sexliv?
Citera
2026-02-04, 19:44
Moderator
pbos avatar
Ämnet är väl närmast uppfostran av tonåring och då passar Barn och familj bättre.

Relationsakuten --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2026-02-04, 20:17
Medlem
Dishys avatar
Klart dottern ska ligga runt och ha flera relationer. Hur skulle det se ut om hon blev jättekär i sin första pojkvän och det visar sig att han är mannen i hennes liv och de gifter sig. Sen när barnen och förhållandekrisen kommer så kommer gräset se jävligt grönt ut på andra sidan, om hon inte egenhändigt sedan tidigare skaffat sig erfarenhet av att det inte är det.
Citera
2026-02-04, 20:22
Medlem
Citat:
Fattar inte. Snackade med en kollega idag som har en dotter i tonåren. Orkar inte återberätta hela samtalet men i alla fall så sade han att han tror det är bra för henne att skaffa sig erfarenhet och knulla runt.

Tyckte det var riktigt jäkla weird! Kommer fan ihåg hur jävla sviniga vissa grabbar var mot tjejerna när vi var tonåringar så inte fan hade jag uppmanat min dotter att göra sig till ett lätt offer för dessa tjommar genom att ligga runt. Har flera tjejpolare som säger att de var pressade att knulla för att förlora oskulden när de var tonåringar eller att de låg med snubbar för att de trodde de skulle bli omtyckta om de gav dem det de ville men det blev de såklart inte för snubbarna drog efteråt. Vissa av mina tjejpolare säger att de fortfarande mår dåligt när de tänker på det så inte fan hade jag uppmanat min dotter eller nån brud överhuvudtaget att sära på benen utan eftertanke om jag inte direkt ville att hon skulle fara illa.

Kom iaf på att jag såg nån snubbe här Flashback skriva till en brud som ställde en fråga om skillnad i sexualitet mellan könen att hon skulle ligga runt istället för att ställa ”konstiga” frågor på ett forum. Så nu undrar jag varför man rekommenderar nån som verkar må dåligt eller är ung och naiv att göra en sån sak? Har man nån typ av störning eller ett förståndshandikapp? Brukar inte lägga mig i andras privatliv men i detta fall funderar jag fan på att ringa soc.

Han sa vad han tänkte till dig.
Till dottern säger han förmodligen ingenting om dessa tankar.

Han kanske rentav sa så till dig för att provocera dig lite. Inte för att han tycker som han påstår sig tycka.

Heller så hittar du bara på.
Citera
2026-02-05, 23:08
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Fattar inte. Snackade med en kollega idag som har en dotter i tonåren. Orkar inte återberätta hela samtalet men i alla fall så sade han att han tror det är bra för henne att skaffa sig erfarenhet och knulla runt.

Tyckte det var riktigt jäkla weird! Kommer fan ihåg hur jävla sviniga vissa grabbar var mot tjejerna när vi var tonåringar så inte fan hade jag uppmanat min dotter att göra sig till ett lätt offer för dessa tjommar genom att ligga runt. Har flera tjejpolare som säger att de var pressade att knulla för att förlora oskulden när de var tonåringar eller att de låg med snubbar för att de trodde de skulle bli omtyckta om de gav dem det de ville men det blev de såklart inte för snubbarna drog efteråt. Vissa av mina tjejpolare säger att de fortfarande mår dåligt när de tänker på det så inte fan hade jag uppmanat min dotter eller nån brud överhuvudtaget att sära på benen utan eftertanke om jag inte direkt ville att hon skulle fara illa.

Kom iaf på att jag såg nån snubbe här Flashback skriva till en brud som ställde en fråga om skillnad i sexualitet mellan könen att hon skulle ligga runt istället för att ställa ”konstiga” frågor på ett forum. Så nu undrar jag varför man rekommenderar nån som verkar må dåligt eller är ung och naiv att göra en sån sak? Har man nån typ av störning eller ett förståndshandikapp? Brukar inte lägga mig i andras privatliv men i detta fall funderar jag fan på att ringa soc.

Låter som en omogen och eller lågintelligent förälder, det ger ingenting och kommer aldrig att ge någonting förutom en "skön stund" han kanske är en dekadent hedonist eller så vill han att hon ska skaffa erfarenhet för att suga honom bättre.
Citera
2026-02-07, 19:56
Medlem
En 16-17-åring ska inte ha ett "sexliv"

Det är både jag och frugan helt hundra på.

Citat:
Utgår från att dottern är byxmyndig så låt oss säga 16-17. Vad hade du själv gjort/sagt om din dotter haft förtroendet för dig att berätta om sitt sexliv?
Citera
2026-02-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
En 16-17-åring ska inte ha ett "sexliv"

Det är både jag och frugan helt hundra på.
Förbered er för att bli ljugna inför då. Samt att hon kommer att känna att hon inte har någon att prata med om det uppstår en situation.
Citera
2026-02-08, 00:13
Medlem
Citat:

Du läser in en massa saker som inte är en del av vad din kompis sa. Att dottern uppmuntras att ”knulla runt” betyder inte mer än att inte avstå på grund av eventuella sociala normer. Det betyder inte att ligga när man inte vill, med någon som är ett svin eller att utsätta sig för risk (mer än vad som annars gäller om personen har en relation med någon).

Men utan dina inlästa argument så är ju frågan, vad är faran?
Citera
2026-02-13, 11:19
Medlem
Citat:
Förbered er för att bli ljugna inför då. Samt att hon kommer att känna att hon inte har någon att prata med om det uppstår en situation.

Lol. Hon kommer inte att få springa runt hursomhelst heller och kommer inte få med sig snedvridna moralen att det är normalt att knulla runt.

Hennes fokus kommer att vara: familj, studier, aktiviteter och därefter bra vänner.

Och ja, du tror inte vi kommer lyckas för att du själv inte kan. Men det kommer vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in