2026-02-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Går ju inte att säga till 100% att det är sant men hennes våldtäktsman dömdes

När hon gick ut på facebook och varnade för honom efter att han släppts ur fängelset så anmäldes och dömdes hon för förtal

Och där har du problemet. Någon har blivit dömd och avtjänat sitt straff, och då kommer något efterblivet Jon och tar lagen i egna händer för dom vill straffa dom mer, alltså ett självklart fall av förtal, frågor på det?
Citera
2026-02-13, 09:35
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
En annan grej som slog mig är alla dessa till synes ganska kloka människor som ändå blint stöttar Dumpen. Jag drar slutsatsen att sexuella övergrepp på barn är mycket vanligare än vad man tror och det skulle man trots allt ge Dumpen cred för. Jag tror att dessa intellektuellt normalt begåvade, själva blivit utsatta vilket förklarar det stödet för en miffoorganisation som Dumpen.

Vad som skulle vara jävligt intressant är att veta hur många av dessa, blivit angripna i det öppna samhället eller internet, på senare år.

Utan att veta utgår jag ifrån att dessa övergrepp skett i hemmiljö, träningen eller annan omsorg. Hit räknas inte blottare i parken som öppnar sin trenchcoat i två sekunder. Sen har vi såklart de klassiska groomarna, som Dumpen satsat stenhårt på, vars jakt på barn förutsätter nån form av utsatthet, dvs barn utan skydd som söker bekräftelse och tar vilken sort uppskattning som helst och utan föräldrar som gör sitt jobb.

Om den senare varianten utgör en större del av dessa övergrepp så har vi HELT andra problem som måste lösas innan man börjar jaga runkgubbar på nätet. Så jävla mycket tragedier där barn råkar illa ut sker pga social orättvisa i samhället och jag tror SD och dess anhängare kommer bli besvikna när de lyckats slänga ut alla blattar och förhindrat sagoläsning för barn av transor. Jag vågar lova att dessa två exempel inte står för övergreppen mot barn, men är perfekta att ge skulden.

Dubbelmoralen i US som i princip alltid importeras till Svedala visar ju HUR TYDLIGT SON HELST att de som varnade för transor, fel sorts barnböcker och woke, själva var de absolut första att rusa till pedofilers försvar.
Citera
2026-02-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acceptfacts71
Varför har svenska rättssystemet påverkat så mycket av dumpen och amerikansk kultur?

Nu har de lyckats få Jimmy Åkesson att förbjuda kontakt med minderåriga helt. Dessutom nya lagförslaget som kom i juli, att de ska ta hänsyn fall till fall om åldersskillnaden anses vara för stor med någon under 18 och över.

Vad håller de på med och vad tror dom ska ändras?

Där de håller på med är skrämsel taktik att göra men rädda och osäkra att träffa någon som råkar vara under 18.

Om de är så besatta av att sätta 18 som gränser varför gör de massa kringelkrokiga regler så att männen inte vet om det tillåtet eller inte? Det låter precis som att de vill sätta dit men att de ska gå rakt in i en fälla. Låter bekant eller hur? Att Sara ens få så mycket uppmärksamhet att hon kan påverka lagar till sin moraliska kompass är sinnessjukt!

Så många oskyldiga men kommer sättas i fängelse bara för att staten tycker att åldersskillnaden är för stor. Jag tror att Sara skapa mer problem än vad hon tror.

Hittills har man respekterat 15 årsgränsen, ingen har haft problem med den. Nu när de höjer till 18 så kan jag tänka mig att folk kommer skita fullständigt i om någon är 13 eller 14 då de tänker att om de ändå ska åka dit kan de gärna åka dit med klackarna i taket. Den effekten tror jag det kommer få.

Jimmy Åkesson har själv sagt att det är slut med saft och bullar att man inte ska dalta med någon som är ung att ge dem åldersrabbat. Samtidigt är det precis det han gör nu,vissa som är 21 eller 22 kommer att få träffa tjejer under 18. Medan någon som är 26 eller 27 särskilt över 30 som egentligen är precis lika vuxen som den som är 22, kommer att åka dit stort för våldtäkt. Detta är saft och bullar Jimmi.

Även om det är lite av topic, vill de sänka straffmyndighetsåldern till 13.vilket någonstans tyder på att man tycker att de har tillräckligt konsekvens tänk för att inte begå brott men dom kan inte samtycka till någon som är äldre enligt staten.
Jag håller förvisso med om att dubbelmoralen när det kommer till vilka man kasta i fängelse och samtidigt inte ge tex rösträtt, är ganska märklig. Men även om det finns en tydlig koppling till sex, undrar jag över infallsvinkeln när ålder för samtycke hela tiden dyker upp i tråden.

Jag kanske missförstått saken, men jag har inget problem med att fördöma de flesta av gäddorna som Dumpen fiskar på, som uppenbarligen verkar jävligt intresserade av att ”umgås” med fiktiva 14-åringar. Kalla mig gärna foliehatt, men de som skickar kukbilder till 14-åriga fiktiva barn, och även de som inte gör det, ska inte vara syndabockar för sexuella övergrepp som tidigare begåtts, men kanske borde ligga lite lågt och fundera på varför dom förser Dumpen ammunition varannan jävla dag.

Jag kan inte se hur debatten i tråden handlar om ålder för samtycke i huvudtaget, utan om huruvida det är bra eller inte att Dumpen leker både polis och domstol. Men jag har heller inte deltagit i tråden från början, så kan ha fått det om bakfoten.
Citera
2026-02-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Går ju inte att säga till 100% att det är sant men hennes våldtäktsman dömdes

När hon gick ut på facebook och varnade för honom efter att han släppts ur fängelset så anmäldes och dömdes hon för förtal

Jag förstår din tanke och visst kan det ibland tyckas konstigt. Tänk dig att du har en granne som dömts för rattfylleri och när han kommer ut publicerar du hela storyn på FB. Det kan också finnas barn i sammanhanget som drabbas negativt, likt dem som hängs ut på dumpen.
Hur fungerar det med "att ge någon en andra chans i livet"?
Citera
2026-02-13, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag håller förvisso med om att dubbelmoralen när det kommer till vilka man kasta i fängelse och samtidigt inte ge tex rösträtt, är ganska märklig. Men även om det finns en tydlig koppling till sex, undrar jag över infallsvinkeln när ålder för samtycke hela tiden dyker upp i tråden.

Jag kanske missförstått saken, men jag har inget problem med att fördöma de flesta av gäddorna som Dumpen fiskar på, som uppenbarligen verkar jävligt intresserade av att ”umgås” med fiktiva 14-åringar. Kalla mig gärna foliehatt, men de som skickar kukbilder till 14-åriga fiktiva barn, och även de som inte gör det, ska inte vara syndabockar för sexuella övergrepp som tidigare begåtts, men kanske borde ligga lite lågt och fundera på varför dom förser Dumpen ammunition varannan jävla dag.

Jag kan inte se hur debatten i tråden handlar om ålder för samtycke i huvudtaget, utan om huruvida det är bra eller inte att Dumpen leker både polis och domstol. Men jag har heller inte deltagit i tråden från början, så kan ha fått det om bakfoten.

Sara försöker ganska aktivt att gränsen ska höjas till 18. Hon vill att vi ska vara som USA, den kvinnan har tittat lite väl mycket på film känner jag.

Hur som helst så verkar hon få sin vilja igenom, hon har lyckats få regeringen / Jimmy Åkesson själv Sveriges stolthet att gå med på att förbjuda kontakter på nätet med alla under 18. Han vill säkert höja till 18 i slutändan även i verkligheten.

Han ska ändå representera Sverige? Det var svensk svensk kultur. Väldigt lustigt att han tänker så som han gör. Jag tycker alla borde ha rätten till sin fria vilja.

Det handlar inte längre om att de vill skydda heller rädda någon under 15 de vill ändra lagen i sig för att vi ska vara så amerikaniserade som möjligt.
Citera
2026-02-13, 10:23
Medlem
Citat:
Sara försöker ganska aktivt att gränsen ska höjas till 18. Hon vill att vi ska vara som USA, den kvinnan har tittat lite väl mycket på film känner jag.

Hur som helst så verkar hon få sin vilja igenom, hon har lyckats få regeringen / Jimmy Åkesson själv Sveriges stolthet att gå med på att förbjuda kontakter på nätet med alla under 18. Han vill säkert höja till 18 i slutändan även i verkligheten.

Han ska ändå representera Sverige? Det var svensk svensk kultur. Väldigt lustigt att han tänker så som han gör. Jag tycker alla borde ha rätten till sin fria vilja.

Det handlar inte längre om att de vill skydda heller rädda någon under 15 de vill ändra lagen i sig för att vi ska vara så amerikaniserade som möjligt.
Månar du om dina egna barns frihet, eller nån annans? Runt principiellt har jag lite svårt att se hur det skulle bli nåt problem med detta.

Men du kanske själv är i den aktuella åldern och inte vill skylta med det eftersom det råder 18-årsgräns på Flashback, om jag inte minns fel?

Är lite nyfiken på varför du är så intresserad av den debatten. Jag vet att kategorin ”teens” är väldigt populär när det kommer till gubbar som inte fick knulla av sig när det begav sig, har väldigt svårt att relatera till det.

Däremot så vet jag att omdömet är helt fucked up i den åldern och att knulla med gubbar skulle jag bestämt avråda ifrån. De som nu är under 18 och nu måste testa att knulla med äldre russin kanske kommer undan med det iaf och problemet är ju övergående eftersom de flesta passerar 18-årsåldern.

Men du ska ha kudos för att du är så mån om att en viss ålder inte ska gå miste om erfarenheter.
Citera
2026-02-13, 10:28
Medlem
Citat:

I USA varierar byxmyndighetsåldern mellan 14-18 i olika stater. Att generellt hänvisa till USA är helt enkelt okunnigt. Idag har USA en SD-administration som gör allt för att mörka en gigantisk pedofilhärva. Det duger gott att jämföra mellan länder i vår närhet, således Europa.
Det låter sig dock inte göras då prostitution är laglig och reglerad i flera europeiska länder.
Högerkristnas moralstandard i USA är tydligen att föredra.

Sen förstår jag inte hur Sara kan driva tesen att Sverige är ett laglöst land när det gäller att skydda barn. Var vi inte först med att förbjuda aga , med samtycke, med att fjortonåringar inte kan ge samtycke? Tillsammans med några få länder betraktas alla typer av sexuella närmanden mot minderåriga som våldtäkt. Byxmyndighetsåldern är än så länge 15 år , vilket är i paritet med de flesta andra jämförbara länder.
Helt oskyddade???
Citera
2026-02-13, 10:58
Medlem
Sara vet vilka knappar man ska trycka på. Hon förstår mycket väl Expressens artikel och att den för de allra flesta gör läsaren väldigt frågande till Hildebrands inställning. Men Dumpens ständiga ifrågasättande av att intresse och mediautrymme ges,i det här fallet pedofiler.

Hon förstår så klart att det dels säljer löpnumner precis som Dumpen men också att Expressen skiljer sig från Dumpens sjaskiga ”journalistik” genom att man ändå ges en chans att förstå gärningsmannen för att kunna få bukt med problemet. Dumpens metodik är att slå upp öppna dörrar och förena människor i hat, oavsett det hjälper barn eller inte. Så klart Sara hajar detta, men kompanjon Putte med en stor del av befolkningen gör det inte.

Det hela blir ironiskt eftersom Dumpens hela affärsidé är att synliggöra skit snarare än att försöka förbygga att skiten inträffar.

Jag konstaterade efter att ha läst Expressens artikel om Hildebrand att han verkar vara ett as som inte lärt sig ett piss. Efter att ha läst dumpens artikel så inser man att Dumpen aldrig någonsin kommer att titta på sig själv och vara lyhörd för kritik och istället fortsätta slå huvudet i väggen, även om nån oskyldig stackare hamnar i vägen som får skylla sig själv.

https://dumpen.se/2026/02/12/staffan-hildebrand-mjuka-fragor-harda-ord/

https://www.expressen.se/noje/staffan-hildebrands-44-ar-yngre-karlek-efter-overgreppen/
Citera
2026-02-13, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
I USA varierar byxmyndighetsåldern mellan 14-18 i olika stater. Att generellt hänvisa till USA är helt enkelt okunnigt. Idag har USA en SD-administration som gör allt för att mörka en gigantisk pedofilhärva. Det duger gott att jämföra mellan länder i vår närhet, således Europa.
Det låter sig dock inte göras då prostitution är laglig och reglerad i flera europeiska länder.
Högerkristnas moralstandard i USA är tydligen att föredra.

Sen förstår jag inte hur Sara kan driva tesen att Sverige är ett laglöst land när det gäller att skydda barn. Var vi inte först med att förbjuda aga , med samtycke, med att fjortonåringar inte kan ge samtycke? Tillsammans med några få länder betraktas alla typer av sexuella närmanden mot minderåriga som våldtäkt. Byxmyndighetsåldern är än så länge 15 år , vilket är i paritet med de flesta andra jämförbara länder.
Helt oskyddade???

Lagen är inte längre 15 som den en gång var. Den har mer eller mindre symboliskt höjts till 18, regeringen har gjort det omöjligt för någon att våga chansa att vara med någon under 18. Dessa kringelkrokiga regler som finns kring den siffran.
Citera
2026-02-13, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag förstår din tanke och visst kan det ibland tyckas konstigt. Tänk dig att du har en granne som dömts för rattfylleri och när han kommer ut publicerar du hela storyn på FB. Det kan också finnas barn i sammanhanget som drabbas negativt, likt dem som hängs ut på dumpen.
Hur fungerar det med "att ge någon en andra chans i livet"?

Skillnaden är att det är olagligt att köra rattfull, vårdslöshet i trafik är ett brott och du behöver inte ha skapat ett offer för att kunna bli dömd

Men en gädda som söker efter barn måste redan ha skapat ett brottsoffer för att personen ska kunna dömas
Citera
2026-02-13, 11:03
Medlem
rallykalle69s avatar
Jag är imponerad över att Dumpen inte lyckats pricka av "fel" man (sett ur deras ögon), alla är inte nysvenskar eller lågutbildade. Finns många som är långt upp i samhället och definitivt har både ekonomin och rätt trådar att dra i, Att det inte har hänt är ändå konstigt.
Citera
2026-02-13, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jag är imponerad över att Dumpen inte lyckats pricka av "fel" man (sett ur deras ögon), alla är inte nysvenskar eller lågutbildade. Finns många som är långt upp i samhället och definitivt har både ekonomin och rätt trådar att dra i, Att det inte har hänt är ändå konstigt.

Snart så kommer någon säkerligen ge igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in