Citat:
Ursprungligen postat av
Acceptfacts71
Varför har svenska rättssystemet påverkat så mycket av dumpen och amerikansk kultur?
Nu har de lyckats få Jimmy Åkesson att förbjuda kontakt med minderåriga helt. Dessutom nya lagförslaget som kom i juli, att de ska ta hänsyn fall till fall om åldersskillnaden anses vara för stor med någon under 18 och över.
Vad håller de på med och vad tror dom ska ändras?
Där de håller på med är skrämsel taktik att göra men rädda och osäkra att träffa någon som råkar vara under 18.
Om de är så besatta av att sätta 18 som gränser varför gör de massa kringelkrokiga regler så att männen inte vet om det tillåtet eller inte? Det låter precis som att de vill sätta dit men att de ska gå rakt in i en fälla. Låter bekant eller hur? Att Sara ens få så mycket uppmärksamhet att hon kan påverka lagar till sin moraliska kompass är sinnessjukt!
Så många oskyldiga men kommer sättas i fängelse bara för att staten tycker att åldersskillnaden är för stor. Jag tror att Sara skapa mer problem än vad hon tror.
Hittills har man respekterat 15 årsgränsen, ingen har haft problem med den. Nu när de höjer till 18 så kan jag tänka mig att folk kommer skita fullständigt i om någon är 13 eller 14 då de tänker att om de ändå ska åka dit kan de gärna åka dit med klackarna i taket. Den effekten tror jag det kommer få.
Jimmy Åkesson har själv sagt att det är slut med saft och bullar att man inte ska dalta med någon som är ung att ge dem åldersrabbat. Samtidigt är det precis det han gör nu,vissa som är 21 eller 22 kommer att få träffa tjejer under 18. Medan någon som är 26 eller 27 särskilt över 30 som egentligen är precis lika vuxen som den som är 22, kommer att åka dit stort för våldtäkt. Detta är saft och bullar Jimmi.
Även om det är lite av topic, vill de sänka straffmyndighetsåldern till 13.vilket någonstans tyder på att man tycker att de har tillräckligt konsekvens tänk för att inte begå brott men dom kan inte samtycka till någon som är äldre enligt staten.
Jag håller förvisso med om att dubbelmoralen när det kommer till vilka man kasta i fängelse och samtidigt inte ge tex rösträtt, är ganska märklig. Men även om det finns en tydlig koppling till sex, undrar jag över infallsvinkeln när ålder för samtycke hela tiden dyker upp i tråden.
Jag kanske missförstått saken, men jag har inget problem med att fördöma de flesta av gäddorna som Dumpen fiskar på, som uppenbarligen verkar jävligt intresserade av att ”umgås” med fiktiva 14-åringar. Kalla mig gärna foliehatt, men de som skickar kukbilder till 14-åriga fiktiva barn, och även de som inte gör det, ska inte vara syndabockar för sexuella övergrepp som tidigare begåtts, men kanske borde ligga lite lågt och fundera på varför dom förser Dumpen ammunition varannan jävla dag.
Jag kan inte se hur debatten i tråden handlar om ålder för samtycke i huvudtaget, utan om huruvida det är bra eller inte att Dumpen leker både polis och domstol. Men jag har heller inte deltagit i tråden från början, så kan ha fått det om bakfoten.