Som jag tidigare skrev... Resskyddet i åtminstone Trygg Hansas Hemförsäkring fungerar utmärkt, jag har egna erfarenheter. Skyddet gäller i 45 dar. Med möjlighet att köpa till extra veckor innan man åker i väg.
En poäng är viktig, försäkringen gäller för akut sjd och olyckor, har du kronisk sjukdom är det bra- som du säger - att innan prata med sitt bolag. Jag tror det finns en 6 månaders gräns som den kroniska sjd måste varit stabil för att ett skov/en försämring ska täckas av Försäkringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Det ingår en del reseförsäkringar också i en del bankkort som man kan kolla närmare på också. Då är villkoret att man betalt resan med det betalkortet.
De flesta reseförsäkringar är utformade att hjälpa en vid oväntade akutfall och därvid nödvändig sjukvård, så beroende på vad man söker sjukvård för kan det bli en del strul. Det är också bra att notera att de ofta är begränsade i tid, så planerar man att stanna länge typ flera månader så är det nästan alltid en separat extra reseförsäkring som gäller.
Då är det oftast enklast att kontakta det försäkringsbolag man redan har för sin hemförsäkring etc, då går det fortare få det klart och de är också mer måna om att verkligen möta upp dina behov eftersom de vill behålla dig som kund och sitt rykte.
Kan vara bra också att faktiskt ha haft en dialog med sitt vanliga försäkringsbolag. Jag märker att många råkar aldrig illa ut och vet knappt hur man tar kontakt med sitt försäkringsbolag trots de varit kunder i årtionden.