Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Det jag hävdat om att fotbollen är efter gällande att träna psyket har BEKRÄFTATS av bl a Nanne Bergstrand, en undersökning publicerad 2024 och nyligen av Paulos Abraham, ändå fortsätter du med ditt skitsnack och bevisar att du är en idiot...

((Jag har ju lett två klubbar från botten till Sverigeeliten i en av de andra stora sporterna, med hjälp av psykologi och andra då annorlunda metoder, gick förbi en massa klubbar som hade BÄTTRE tränare än mig gällande TRADITIONELL träning...))
Och där är en till av korkskallarna som inte begriper den stora betydelsen av idrottspsykologi.
Jag ser att du nu samlat ihop både Bergstrand, en studie från 2024 och Paulos Abraham som stöd – imponerande att du på kort tid gått från anekdot till nästan‑empiri. Det är ett steg i rätt riktning.
Att du sedan toppar det hela med att kalla mig idiot är förstås ett intressant val, särskilt från någon som gärna framhåller sin egen psykologiska kompetens. Man kunde nästan tro att mental träning även omfattar impulskontroll, men du är kanske inte där än.
Dina meriter inom en annan sport är säkert relevanta i många sammanhang, men just nu fungerar de mest som en charmig parentes i en diskussion där du verkar blanda ihop självförtroende med argument.
Kör i medvind Lunkan. Blir det någon hor-resa till Thailand snart?