2026-02-12, 22:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Såklart skulle du inte få spela för mitt lag, eftersom jag vill ha spelare som tänker och tänker på annat än kuksugning och du kan inte vara bra för lagmoralen...
Du får hjälpa mig med din mentala träning. Lär mig tenta av en kandidatexamen i en sittning. Hade varit kul med två.
Citera
2026-02-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du får hjälpa mig med din mentala träning. Lär mig tenta av en kandidatexamen i en sittning. Hade varit kul med två.
Varför skulle jag försöka hjälpa dig??

Skulle det där föreställa argument mot vad jag skrev om FOTBOLL?
Citera
2026-02-13, 04:47
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
hehe ja han är ju mästaren. Även som bajare är jag med dig där. Vore ytterst intressant.
Citera
2026-02-13, 05:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Kan du lära en arm broder sedan? Professor Lunkans mentala träning, ekonomi med Quill. Vi börjar bygga upp en bank av kurser här. Vad mer finns det?

Citera
2026-02-13, 07:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan du lära en arm broder sedan? Professor Lunkans mentala träning, ekonomi med Quill. Vi börjar bygga upp en bank av kurser här. Vad mer finns det?

Hur man spelar en offensiv fotboll med Kukräven?
Citera
2026-02-13, 08:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Med risk för att man sänker nivån på forumet, men Degerfors ger sig in i försäljnings allsvenskan.

Degerfors är på väg mot en rekordförsäljning. Philippe Ndinga är nära att säljas till Philadelphia Union i MLS för upp emot 20 miljoner kronor, inklusive bonusar. Faller allt på plats, så väntas han slutföra flyttan inom kort.
https://x.com/AnelAvdic/status/2022205718238273639?s=20

Nu kan ni återgå till erat fokus.
Citera
2026-02-13, 08:33
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag är inte mycket för statistik eftersom dom väldigt sällan visar hela bilden, men när en spelare som fått betydligt mer hjälp av sina medspelare under säsongen ligger 54 platser under en annan spelare på Fotmob är det inte ens en diskussion längre.

Inget år är Tonys' år. Inte 1999, inte 2004, och inte 2026.
Betydligt mer hjälp? Vi har spelat med två mittbackar som stått högt. Ni har spelat dödgrävarfotboll med tre mittbackar som inte ens behöver kunna passa en fotboll. Pavle har fått lösa betydligt knepigare situationer än Benkovic.
Citera
2026-02-13, 08:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Betydligt mer hjälp? Vi har spelat med två mittbackar som stått högt. Ni har spelat dödgrävarfotboll med tre mittbackar som inte ens behöver kunna passa en fotboll. Pavle har fått lösa betydligt knepigare situationer än Benkovic.
Du snackar med en som även anser Sotte är bättre än Vagic. Been there, done that. Not fruitfull.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-02-13 kl. 08:51.
Citera
2026-02-13, 08:58
Medlem
Citat:

Kreddas den som kreddas bör

10/10

Citera
2026-02-13, 08:59
Medlem
Han har fotmob som källa på nu att Benkovic är bäst .hehe. .
Citera
2026-02-13, 09:33
Medlem
Citat:
Det jag hävdat om att fotbollen är efter gällande att träna psyket har BEKRÄFTATS av bl a Nanne Bergstrand, en undersökning publicerad 2024 och nyligen av Paulos Abraham, ändå fortsätter du med ditt skitsnack och bevisar att du är en idiot...
((Jag har ju lett två klubbar från botten till Sverigeeliten i en av de andra stora sporterna, med hjälp av psykologi och andra då annorlunda metoder, gick förbi en massa klubbar som hade BÄTTRE tränare än mig gällande TRADITIONELL träning...))
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
hehe ja han är ju mästaren. Även som bajare är jag med dig där.
Och där är en till av korkskallarna som inte begriper den stora betydelsen av idrottspsykologi.
Citera
2026-02-13, 10:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det jag hävdat om att fotbollen är efter gällande att träna psyket har BEKRÄFTATS av bl a Nanne Bergstrand, en undersökning publicerad 2024 och nyligen av Paulos Abraham, ändå fortsätter du med ditt skitsnack och bevisar att du är en idiot...
((Jag har ju lett två klubbar från botten till Sverigeeliten i en av de andra stora sporterna, med hjälp av psykologi och andra då annorlunda metoder, gick förbi en massa klubbar som hade BÄTTRE tränare än mig gällande TRADITIONELL träning...))
Och där är en till av korkskallarna som inte begriper den stora betydelsen av idrottspsykologi.
Jag ser att du nu samlat ihop både Bergstrand, en studie från 2024 och Paulos Abraham som stöd – imponerande att du på kort tid gått från anekdot till nästan‑empiri. Det är ett steg i rätt riktning.

Att du sedan toppar det hela med att kalla mig idiot är förstås ett intressant val, särskilt från någon som gärna framhåller sin egen psykologiska kompetens. Man kunde nästan tro att mental träning även omfattar impulskontroll, men du är kanske inte där än.

Dina meriter inom en annan sport är säkert relevanta i många sammanhang, men just nu fungerar de mest som en charmig parentes i en diskussion där du verkar blanda ihop självförtroende med argument.

Kör i medvind Lunkan. Blir det någon hor-resa till Thailand snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in