2026-02-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Om det är opioider/opiater han är beroende av har han fått antingen subutex eller metadon.

Är det alkohol han är beroende av har han gissningsvis fått en mindre dos bensodiazepin av något slag. Antabus gör inget väl du redan är inne i aktivt alkoholberoende, rätta mig om jag har fel någon. Antabus är väl mer en förebyggande medicinering.

Kokain och amfetamin tror jag inte ens man kan bli så pass beroende av att man utvecklar så pass svår abstinens att man spyr. Kan gärna bli rättad här också om jag har fel.

Jag frågade chatgpt om vilken medicinering de kan ha satt Marius på. Och det finns inga läkemedel mot kokain och amfetaminmissbruket. Däremot alkoholmissbruket:
Naltrexon - Tar bort guldstjärnan ⭐
Akamprosat - Ger hjärnan en snuttefilt 🧸
Nalmefen - Sätter på bromsen 🚦

Jag skulle tro att lille Marius mår rätt bedrövligt dåligt. Det kan han gott ha!
Citera
2026-02-11, 23:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag skulle tro att lille Marius mår rätt bedrövligt dåligt. Det kan han gott ha!

Jo, men varför..har ju framkommit att han har varit stundtals irriterad i rättsalen, och han klarar även att svara riktigt adekvat på frågorna han får. Lite småskärpt.., nu när han förstår att hans "ass is on the line" !

Så, jag köper inte riktigt att han mår "åt h-lvete" pga drogerna. Vem tusan mår bra förövrigt i en rättsal, med de åtalspunkterna ?

..dvs alla svettas där då..

Nettavisen skriver lite mer på djupet om rättegången, trots den starka censureringen. Då jmf med de andra. Idag fortsatte då rättegången om lofoten-våldtäkten. Den allvarligaste åtalspunkten, i.o.m att den hade penetration.., ett par vittnen hördes i salen idag..och sa sitt om hur de uppfattade Marius på "festhumör" :

– Marius ble ubehagelig etter hvert

Vitner forteller at kronprinsesse Mette-Marits sønn oppførte seg dårlig på Lofoten-nachspielet. Kvinnen sier også i retten at Høiby kom med nedsettende meldinger om kvinner, og at han skrøt av penger.

– Han snakket om å ha fått et mastercard fra kronprins Haakon, og at han kunne bruke det den kvelden, forteller vitnet.[/i]

Kvinnen sier i retten at hun ikke ville «terge» Høiby for mye, fordi hun var redd for at han kunne «klikke».

– Jeg fikk en følelse av at her skal jeg ikke trå feil, forteller vitnet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-29-tiltalt-for-voldtekt-i-lofoten-badstue-deltagere-pa-nachspiel-vitner/s/5-95-2874440

Det finns mer i artikeln, läs den gärna. Finner det också intressant..att de andra norska blaskorna undviker detta.., för det visar vem Marius faktiskt är !
Citera
2026-02-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
De borde banne mig ställas inför rätta för gruvsamt uruselt omdöme..
Man skäller så det haglar över idioten Marius och gullar med dessa ”stackars offer”, som frivilligt gång på gång på gång på gång tackat ja till Marius dater, knarkat ihop, supit ihop, festat ihop, dansat ihop, legat ihop tusen gånger och en gång då de var så utslagna å inte märkte att de ens hade sex…, då är det bare en i dansen som ska rulla i tjära och fjädrar…
Detta är bare inte klokt på noen måte!..

Lås in dessa LÖSAKTIGA SLYNOR tills de ör giftasvuxna, låt dem studera etik, vett och etikett, lär dem självrespekt, lär dem att uppföra sig som det anstår unga kvinnor av klass å TVINGA ut Marius i försvarets flotta. Låt han lära sig respekt och samarbete, låt han träna fritt utan vare sig narkotika eller hovet, låt ungjäveln lära sig DISCIPLIN under försvarets tillsyn på en båt de kommande åren.
Då kanske de blir folk av honom OCH damerna.

Och ALLA dessa FÖRÄLDRAR borde få stå och skämmas vid skampålen på stora torget i Oslo. Det är INTE synd om era avkommor mer än att de hade oturen att få ER till FÖRÄLDRAR!

” Anstår unga kvinnor av klass” vad faen är det för fel på dig? Kom du med tidsmaskin från 1800-talet 🤣 vilka trötta, fördomsfulla kommentarer.
Citera
2026-02-12, 22:57
Medlem
Snapcounts avatar
Nettavisen fortsätter att leverera, där de andra blaskorna är tysta. Denna gång om Marius Ekonomi, han har ju själv sagt att han får 20.000 i månaden utav Mette-Marit. Nåväl, vad är detta då ?

Mot slutten av rettsdagen startet deretter Fornærmet C sin forklaring. Høiby er siktet for en sovevoldtekt mot henne i 2024, som han nekter straffskyld for. Også da ble økonomi et tema.

– Jeg husker at jeg stilte han noen spørsmål. Jeg spurte om hvor han bodde og om han jobbet, forklarte fornærmede.

– Hvorfor gjorde du det? spurte Henriksbø.

– Jeg visste lite om ham. Jeg lurte på hva han jobbet med og hvordan han tjente penger, svarte fornærmede.

Høiby skal ha svart at han bodde på Skaugum, og at han mottok 70.000 kroner i måneden av foreldrene sine.

Høibys forsvarere var ordknappe om Høibys økonomi da de møtte pressen da rettsdagen var over.
Så, bara oärligt skryt i fyllan..eller sponsar kronprisnparet.., så det understa ruttnar ?
Syns det ändå är märkligt, för med 70.000 i månaden kunde han ha haft råd med en riktigt fet lägenhet.., istället för att bo på Skaugum..
Citera
2026-02-13, 00:22
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vollipop
” Anstår unga kvinnor av klass” vad faen är det för fel på dig? Kom du med tidsmaskin från 1800-talet 🤣 vilka trötta, fördomsfulla kommentarer.

Att du tycker det är sunt och normalt att dagens unga super, knarkar, är ute hela nätterna och ligger med kleti och pleti huller om buller kan du ALDRIG övertyga för mig, att det är rätt väg för att bli en harmoniskt person.
Nu är ett gäng bedrövligt dåligt uppfostrade kändis-wannabes på rättegång, en för att han har låtit kuken och kokainet har fått råda istället för att normalt uppvakta och resten - en hop trasiga gatflickor som skulle sära på låren hur mycket som helst, bara nån ville sätta en tiara på deras små huvuden.
De fick ingen tiara - de fick ist könssjukdomar samt gå till historien som mest vanärade - så grattis till ditt sätt att inte vara fördomsfull, vi får hoppas att det hjälper dem.

Inte konstigt alls att de alla lider av ”psykisk ohälsa” och äter benso och sömntabletter innan de ens nått medelåldern..
Citera
2026-02-13, 08:48
Medlem
Citat:
Att du tycker det är sunt och normalt att dagens unga super, knarkar, är ute hela nätterna och ligger med kleti och pleti huller om buller kan du ALDRIG övertyga för mig, att det är rätt väg för att bli en harmoniskt person.
Nu är ett gäng bedrövligt dåligt uppfostrade kändis-wannabes på rättegång, en för att han har låtit kuken och kokainet har fått råda istället för att normalt uppvakta och resten - en hop trasiga gatflickor som skulle sära på låren hur mycket som helst, bara nån ville sätta en tiara på deras små huvuden.
De fick ingen tiara - de fick ist könssjukdomar samt gå till historien som mest vanärade - så grattis till ditt sätt att inte vara fördomsfull, vi får hoppas att det hjälper dem.

Inte konstigt alls att de alla lider av ”psykisk ohälsa” och äter benso och sömntabletter innan de ens nått medelåldern..

De er alle forskjellige, og alle kan havne i vanskelige situasjoner hvis man er ung og drikker.

Jeg er mest spent på hvor psyko den såkalte frogner-kvinnen er, som har brutt besøksforbudet hele veien, og vært til stede begge gangene det har blitt hugget kniv i veggen.
Citera
2026-02-13, 09:51
Medlem
Citat:

Håller med dig i allt👍 Vet inte din ålder eller kön. Men jag är tjej. Det man hör och ser är så obeskrivligt tragiskt åt alla inblandade. Man får ont i magen. Denna uppståndelsen är också tragisk.
Marius är en trasig kille med tror jag, både låg självkänsla och självförtroende. Med tanke på att han själv beskriver sitt bekräftelsebehov. Umgåtts med människor som nog utnyttjat honom oxå. Tjejer som du skriver vill ha status och pengar till botox och naglar.
Frognerkvinnen verkar ju inte helt normal själv. När han var i Lofoten hade hon ju skickat bilder till honom på henne och en annan man... som hon skrev till honom var "skojj"...Vem fan gör så?? Det är ju psykisk misshandel. Inte konstigt han blir galen och svartsjuk. Å sen träffar hon Marius gång på gång... sjuk tjej!
Allt, allt är bara sorgligt!

Trasig själ. Alkohol och kokain. Blandat med bekräftelsebehov och sex. Ja vad kan gå fel...
Fy Sorgligt allting!
Citera
2026-02-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigDug666
De er alle forskjellige, og alle kan havne i vanskelige situasjoner hvis man er ung og drikker.

Jeg er mest spent på hvor psyko den såkalte frogner-kvinnen er, som har brutt besøksforbudet hele veien, og vært til stede begge gangene det har blitt hugget kniv i veggen.

Hon verkar vara riktigt psyko!!
Citera
2026-02-13, 10:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nettavisen fortsätter att leverera, där de andra blaskorna är tysta. Denna gång om Marius Ekonomi, han har ju själv sagt att han får 20.000 i månaden utav Mette-Marit. Nåväl, vad är detta då ?

Mot slutten av rettsdagen startet deretter Fornærmet C sin forklaring. Høiby er siktet for en sovevoldtekt mot henne i 2024, som han nekter straffskyld for. Også da ble økonomi et tema.

– Jeg husker at jeg stilte han noen spørsmål. Jeg spurte om hvor han bodde og om han jobbet, forklarte fornærmede.

– Hvorfor gjorde du det? spurte Henriksbø.

– Jeg visste lite om ham. Jeg lurte på hva han jobbet med og hvordan han tjente penger, svarte fornærmede.

Høiby skal ha svart at han bodde på Skaugum, og at han mottok 70.000 kroner i måneden av foreldrene sine.

Høibys forsvarere var ordknappe om Høibys økonomi da de møtte pressen da rettsdagen var over.
Så, bara oärligt skryt i fyllan..eller sponsar kronprisnparet.., så det understa ruttnar ?
Syns det ändå är märkligt, för med 70.000 i månaden kunde han ha haft råd med en riktigt fet lägenhet.., istället för att bo på Skaugum..

...och de 70 000 måste komma från norska skattepengar. Var skulle de annars komma ifrån?
Citera
2026-02-13, 16:23
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
- en hop trasiga gatflickor som skulle sära på låren hur mycket som helst, bara nån ville sätta en tiara på deras små huvuden.

Hur vet du att det var gatflickor han köpte med sig på festerna?

Enligt vittnesmålen så verkar det ha varit aningslösa småflickor som följt med på någon efterfest, nyfikna måhända och blåögda men för den skull ska dom inte straffas för att dom blivit våldtagna, eller?
Citera
2026-02-14, 09:43
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere

Enligt vittnesmålen så verkar det ha varit aningslösa småflickor som följt med på någon efterfest, nyfikna måhända och blåögda men för den skull ska dom inte straffas för att dom blivit våldtagna, eller?

Samma urbota korkade jamande ”dom ska inte straffas för att dom blivit våldtagna”
För det första: När har jag skrivet det? Visa mig var och när jag har skrivet att någon förtjänar det.
Jag har skrivet tvärtom, att INGEN förtjänar att bli våldtagen men du kanske är blind, analfabet eller bara dum i huvudet?
För det andra: det heter inte DOM, det heter och skrivs DEM och kan man inte den skillnaden kanske du ska titta klart på ”Bolibompa” istället för att vara här i vuxenrummet.
Citera
2026-02-14, 09:54
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere

”aningslösa småflickor”
MOOOHAHAHAAAAAAA!!!!!…

Dessa aningslösa småflickor är VUXNA individer, tillräckligt VUXNA för att ha egna pengar, supa, knarka, festa, sova borta hela natten OCH för länge sedan, byxmyndiga. Ingen av dem har haft problem med att sära på benen.
Vad yrar du om? Målsägarna är inga aningslösa 14-åringar..
En av dessa ”aningslösa småflickor” är fyllda 30 ÅR! En annan är 29 ÅR och en tredje är 20 ÅR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in