Citat:
Ursprungligen postat av
johnnys-senap
Vet inte vart jag ska vända mig om dethär så då blir det flashback
Under min karriär har jag alltid haft kollegor som delar med sig alldeles för mycket om sitt privatliv, till gränsen där det blir obekvämt. Där man pratar om självmordstankar och andra problem. Det blir helt enkelt alldeles för djupt och grundproblemet är att jag verkligen inte bryr mig men samtidigt vill man inte verka okänslig
Är det nån som kan relatera? Hur hanterar man detta?
Jag delar med mig av privata grejer... Detta är för att du som kollega skall ha förståelse för att jag inte kan "prestera" och utföra alla arbetsuppgifter likt du som frisk och utan skador kan. Om du tycker något är jobbigt att lyssna på, tänk hur mycket lidande den som berättar det för dig får utstå. Man berättar inte saker om det inte påverkar en. En självmordsbenägen person kan ha svårt att samverka likt du kan. Det handlar inte om att berätta det till just dig. Utan det handlar om att du skall visa respekt och förståelse för något som besvärar personen. Den kan inte fungera som en frisk person. Du får se lite längre än bara det som sägs.... Det är en varning eller önskan om förståelse.