Citat:
Ursprungligen postat av
Kexet65
Inte hunnit läsa ikapp inläggen efter begravningen av My idag men det var rätt otippat att det faktiskt var en kista och inte en urna vid begravningen?
För att förtydliga säger jag inte på något sätt att detta var ”fel” men kan inte låta bli att fundera över det hemska att My defakto blev styckad 😓…
Min undran är såklart om man då lyckats återfinna alla delar av kroppen (detta vet väl endast polis/åklagare kan jag tro) och om man då försökt återställa kroppen i kistan 😐?
Någon som vet hur det ”görs” utav begravningsbyrån i såna här oerhört tragiska fall? Så hemskt för familjen och nära vänner 💔.
Vila i ro My 🙏.
Det kan även vara att det var en urna inuti kistan, att man för det visuella och känslan ville ha en kista men att situationen av någon anledning gjort att en ordinarie kistbegravning är möjlig. Jag vet själv om åtminstone en begravning som varit på detta sätt (dock av helt andra skäl än här).
Nu vet jag ju självklart inte hur det är i detta fallet så det är ju inte ett riktigt svar på din fråga men menar bara att möjligheten att ha kista finns även om man inuti har en urna.