Citat:
Ursprungligen postat av
Logique88
Men du fick betalt vs vi andra som fått ta lån och blir skuldsatta. Du behöver inte kalla mig idiot för att jag pekar på det uppenbara.
Ok, under mitt första år hade jag en lön 30 kr i timmen, det var ungefär vad ett paket cigaretter kostade då.
Ja fick lön under utbildningen men den var skit jämfört med vad gubbarna fick. Och jag fick jobba för den lönen inte så att jag satt på skolbänken en endaste minut.
Läste för en tid sedan när det var brist på lokförare, betald utbildning under 9 månader, lönen efter utbildning 33k i månaden, vet inget om OB -tillägg osv kan tänka mig att nykläckta fick göra sina hundår med godståg på nätterna.
Men ändå, tror det här var ett par år sen när jag snubblade över artikeln, det var samma gapande då "finns inga jobb", tänkte va fan varför tar ni inte ett lokförarjobb. Bra deg direkt.
Vilka är det som anklagar boomers och jämt skyller ifrån sig? Alltid andras fel.
Jag är övertygad om att det finns en hel del jobb men det gäller att utbilda, förkovra sig istället för att sitta i mammas källare och spela tv-spel.