2026-02-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Kommer ihåg att du skrev för något år sedan att du skulle ta avstånd om dumpen blev dömda för du inte stöttade brottslingar, gissar att du har glömt de nu eller står du fast vid de?
Bertil sa att han skulle läsa domen och avgöra om han behövde ta avstånd vilket han isf skulle göra egen bedömning om. Politiskt sätt att säga att man skall göra något man inte har någon tanke för att göra.
Citera
2026-02-12, 21:02
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Stora problemet med om de fortsätter om polisen får göra samma jobb är ju att de kan komma emellan misstänkte och polisens spaningsarbete. Vilket skulle försämra polisens möjligheter att fortsätta arbetet och kanske får lägga ner månader med spaningsarbete. Det är moment 22. Polisen kan inte fortsätta arbetet om Dumpen stör, att polisen inte fortsätter är ett tecken på att dumpen måste fortsätta, vilket leder till att polisen får svårt att arbeta vilket ger tecken åt dumpen att de måste fortsätta.
Jag lovar att ingen sektmedlem med tunnelseende har förmågan att se det som du beskriver det, även om det är så logiskt det bara kan bli.

I sig ganska talande bara det. Men "nya" lagen / polis + Dumpen är kvar och sidan online = verkningslöst.
Senast redigerad av rallykalle69 2026-02-12 kl. 21:05.
Citera
2026-02-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Sara och Patrik kommer aldrig lägga ner vad som än sker. Det här är pengar cashflow . Ni ser väl allt swishande. Det här är en födokrok för dom. Vi pratar flera miljoner kronor per år. Ta den spontana insamlingen för Saras behandling, sist var det 800k när jag kollade. Sen ett Riksdagsparti som betalar Saras böter. Det är pengar vi pratar om, glöm inte det.

Precis. Är man oförmögen till ett riktigt och ärligt jobb, duger en folkdomstol alldeles utmärkt .
Citera
2026-02-12, 22:11
Medlem
[quote=Igelfors|94293331]
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75

Tror du har helt fel, lagen kommer göra att fler äckel kommer hållas borta från gatan. Ungdomar kommer få lite mindre äckliga bilder från gamla pedo. Sedan kommer det inte lösa alla problem, men ett steg framåt är bättre än vad vi har nu. Sedan har tydligen våra grannländer redan liknande lagar på plats. Och om vi leker med tanken att du har rätt, så fy fan vad skönt att vi kan städa bort lite äckel från våra gator. De äckel som man sett på dumpen borde fan låsas in! Och tro fan inte dessa pedo bara hänger på nätet, klart de gör en del skit i sin närhet.

Kan du utveckla "skit i sin närhet"?
Misstanke=sanning i en folkdomstol?
Logik?? "Lagen kommer inte göra att fler äckel kommer hållas borta från gatan" Vilken gata??
"Men ett steg framåt"
"Våra grannländer har tydligen samma lagar" Hur fungerar de?Vet du??
"Om du har rätt så kan vi städa bort äckel från våra gator"
Man får en upplevelse av att du är totalt glasklar. Dock lite svårt att hänga med i svängarna.
Om du väntar tills du nyktrat till , kanske vi ka göra ett försök att förstå vad du egentligen menar.
Citera
2026-02-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Kommer ihåg att du skrev för något år sedan att du skulle ta avstånd om dumpen blev dömda för du inte stöttade brottslingar, gissar att du har glömt de nu eller står du fast vid de?

Det handlade om barnporrnografibrottet och inte om förtal

Blir dom dömd för barnporrnografibrott så kan jag absolut inte stötta dumpen men om dom döms för förtal eller ej så är det inget som påverkar mitt ställningstagande
Citera
2026-02-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det handlade om barnporrnografibrottet och inte om förtal

Blir dom dömd för barnporrnografibrott så kan jag absolut inte stötta dumpen men om dom döms för förtal eller ej så är det inget som påverkar mitt ställningstagande

Om domen kvarstår som ett prejudikat så är de ju per definition brottslingar , då de brutit mot gällande lag.

Å andra sidan kan man ju negligera gällande lagar när det passar , kanske även när det gäller "Lex dumpen"?
Citera
2026-02-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Förlöjligade inte dig, där emot så ställde jag dig emot ditt egna argument där du försökte vilseleda mindre inlästa. Trotts att jag påvisade din rena lögn hittade du på än mer som försvar.

Lag eller inte kommer inte bestämma när de slutar, där emot lär de fortsätta så länge de får stöd och där av pengar. Det kan du ju avläsa i deras meddelanden de har förmedlat om en lagändring eller dom kommer att stoppa dem. Tolkar man deras inlägg om domen kommer inte fängelse att stoppa dem, de kommer hitta något sätt att fortsätta även om de är dömda och förtryckta där allt deras material anses förtalande. När de pratade om lagen så var svaret rakt av att de inte kommer att sluta och att en lagändring är en bekräftelse på att de gör rätt. Alltså att de kommer fortsätta ändå oavsett domar eller lagar.

De sa ju till och med "En fällande dom i förtalsrättegången är en bekräftelse på att de gör rätt" juridiskt är det nog många som skulle vilja hävda på motsatsen.
Mer eller mindre samma sa de när beskedet om lagändringen och utredning ifall polis skulle få verktyg att jobba som Dumpen.

Stora problemet med om de fortsätter om polisen får göra samma jobb är ju att de kan komma emellan misstänkte och polisens spaningsarbete. Vilket skulle försämra polisens möjligheter att fortsätta arbetet och kanske får lägga ner månader med spaningsarbete. Det är moment 22. Polisen kan inte fortsätta arbetet om Dumpen stör, att polisen inte fortsätter är ett tecken på att dumpen måste fortsätta, vilket leder till att polisen får svårt att arbeta vilket ger tecken åt dumpen att de måste fortsätta.

Du förlöjligande mig genom att sarkastiskt antyda att jag skulle vara lite dum och använder härskartekniker i varenda inlägg riktat mot mig märker jag

Det är frekvent återkommande från dig och ärligt talat ganska tröttsamt

Det hade vart betydligt bättre om du kunde upphöra med det och istället göra en saklig diskussion

Jag har aldrig försökt att vilseleda någon utan dumpen har hela tiden sagt att deras önskan är att polis och rättsväsende ska få de medel dom behöver så att behovet av dumpen upphör
Det är förjävligt att dumpen behövs och i ett civiliserat rättssamhälle så ska dumpen varken finnas eller behövas

Redan som det är idag så samarbetar dumpen med polisen som Sara vid ett flertal tillfällen sagt i intervjuer, facebookinlägg, youtubeklipp, poddavsnitt och artiklar på sin hemsida vid dom tillfällen polisen faktiskt kan ingripa men det är tyvärr alltför många fall där dom inte kan göra det pga lagen ser ut som den gör men det hoppas jag det kan bli ändring på
Citera
2026-02-12, 22:59
Medlem
FuckSwedens avatar
Det är ändå imponerande hur Dumpen lyckas och orkar hålla uppe tempot med en ny gädda varannan dag. Dock verkar de inte alltid läggas ut i kronologisk ordning. PeDant till exempel var ju från i somras.
Citera
2026-02-12, 23:01
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Redan som det är idag så samarbetar dumpen med polisen som Sara vid ett flertal tillfällen sagt i intervjuer, facebookinlägg, youtubeklipp, poddavsnitt och artiklar på sin hemsida vid dom tillfällen polisen faktiskt kan ingripa men det är tyvärr alltför många fall där dom inte kan göra det pga lagen ser ut som den gör men det hoppas jag det kan bli ändring på
Tipsa polisen och/eller göra upp när dom kan ingripa är väl inte vad jag kallar sammarbeta.

Isåfall sammarbetar jag också med polisen som brukar tipsa om saker & ting.
Citera
2026-02-12, 23:02
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Det är ändå imponerande hur Dumpen lyckas och orkar hålla uppe tempot med en ny gädda varannan dag.
Det är ju det som är problemet. Sista 2-3st har knappt lockat till kommentarer. Det viktiga är att få ut produktionen, inte att det faktiskt var någon fara (enkelt uttryckt).

Detta är något som märks mer och mer. Till slut tappar Dumpen det dom en gång stod för, fast det har redan börjat. Är jag säker på.
Citera
2026-02-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Om domen kvarstår som ett prejudikat så är de ju per definition brottslingar , då de brutit mot gällande lag.

Å andra sidan kan man ju negligera gällande lagar när det passar , kanske även när det gäller "Lex dumpen"?

Det kan man väll säga om massvis med fall

Vi har haft massvis med förbud mot både homosexualitet och aborter och dom lagarna har man negligerat på samma sätt som man kan negligera detta

Förhoppningsvis ser man även över förtalslagstiftningen så vi får en bättre förtalslagstiftning än vi har idag
Citera
2026-02-12, 23:04
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Det kan man väll säga om massvis med fall

Vi har haft massvis med förbud mot både homosexualitet och aborter och dom lagarna har man negligerat på samma sätt som man kan negligera detta

Förhoppningsvis ser man även över förtalslagstiftningen så vi får en bättre förtalslagstiftning än vi har idag
Varför? Den är utmärkt som den är, sålänge du gör det du ska i linje med lagen. Dumpen hade kunnat göra exakt på pricken samma sak OCH faktiskt skyddat barn, utan att begå förtal.

Inte svårare än så. Onödigt att ändra en lag för 1 oseriös aktör inte kan rätta sig i ledet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in