Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
Förlöjligade inte dig, där emot så ställde jag dig emot ditt egna argument där du försökte vilseleda mindre inlästa. Trotts att jag påvisade din rena lögn hittade du på än mer som försvar.
Lag eller inte kommer inte bestämma när de slutar, där emot lär de fortsätta så länge de får stöd och där av pengar. Det kan du ju avläsa i deras meddelanden de har förmedlat om en lagändring eller dom kommer att stoppa dem. Tolkar man deras inlägg om domen kommer inte fängelse att stoppa dem, de kommer hitta något sätt att fortsätta även om de är dömda och förtryckta där allt deras material anses förtalande. När de pratade om lagen så var svaret rakt av att de inte kommer att sluta och att en lagändring är en bekräftelse på att de gör rätt. Alltså att de kommer fortsätta ändå oavsett domar eller lagar.
De sa ju till och med "En fällande dom i förtalsrättegången är en bekräftelse på att de gör rätt" juridiskt är det nog många som skulle vilja hävda på motsatsen.
Mer eller mindre samma sa de när beskedet om lagändringen och utredning ifall polis skulle få verktyg att jobba som Dumpen.
Stora problemet med om de fortsätter om polisen får göra samma jobb är ju att de kan komma emellan misstänkte och polisens spaningsarbete. Vilket skulle försämra polisens möjligheter att fortsätta arbetet och kanske får lägga ner månader med spaningsarbete. Det är moment 22. Polisen kan inte fortsätta arbetet om Dumpen stör, att polisen inte fortsätter är ett tecken på att dumpen måste fortsätta, vilket leder till att polisen får svårt att arbeta vilket ger tecken åt dumpen att de måste fortsätta.
Du förlöjligande mig genom att sarkastiskt antyda att jag skulle vara lite dum och använder härskartekniker i varenda inlägg riktat mot mig märker jag
Det är frekvent återkommande från dig och ärligt talat ganska tröttsamt
Det hade vart betydligt bättre om du kunde upphöra med det och istället göra en saklig diskussion
Jag har aldrig försökt att vilseleda någon utan dumpen har hela tiden sagt att deras önskan är att polis och rättsväsende ska få de medel dom behöver så att behovet av dumpen upphör
Det är förjävligt att dumpen behövs och i ett civiliserat rättssamhälle så ska dumpen varken finnas eller behövas
Redan som det är idag så samarbetar dumpen med polisen som Sara vid ett flertal tillfällen sagt i intervjuer, facebookinlägg, youtubeklipp, poddavsnitt och artiklar på sin hemsida vid dom tillfällen polisen faktiskt kan ingripa men det är tyvärr alltför många fall där dom inte kan göra det pga lagen ser ut som den gör men det hoppas jag det kan bli ändring på