Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Värst vad du hela tiden känner för att förlöjliga mig varenda gång
Är du så pass osäker på dina argument att du inte kan föra en saklig diskussion?
Självklart kommer inte denna lag räcka, dumpen har inga planer på att sluta förrän dom anser att polis och rättsväsendet har det dom behöver för att barn ska kunna vara trygga på nätet
Förlöjligade inte dig, där emot så ställde jag dig emot ditt egna argument där du försökte vilseleda mindre inlästa. Trotts att jag påvisade din rena lögn hittade du på än mer som försvar.
Lag eller inte kommer inte bestämma när de slutar, där emot lär de fortsätta så länge de får stöd och där av pengar. Det kan du ju avläsa i deras meddelanden de har förmedlat om en lagändring eller dom kommer att stoppa dem. Tolkar man deras inlägg om domen kommer inte fängelse att stoppa dem, de kommer hitta något sätt att fortsätta även om de är dömda och förtryckta där allt deras material anses förtalande. När de pratade om lagen så var svaret rakt av att de inte kommer att sluta och att en lagändring är en bekräftelse på att de gör rätt. Alltså att de kommer fortsätta ändå oavsett domar eller lagar.
De sa ju till och med "En fällande dom i förtalsrättegången är en bekräftelse på att de gör rätt" juridiskt är det nog många som skulle vilja hävda på motsatsen.
Mer eller mindre samma sa de när beskedet om lagändringen och utredning ifall polis skulle få verktyg att jobba som Dumpen.
Stora problemet med om de fortsätter om polisen får göra samma jobb är ju att de kan komma emellan misstänkte och polisens spaningsarbete. Vilket skulle försämra polisens möjligheter att fortsätta arbetet och kanske får lägga ner månader med spaningsarbete. Det är moment 22. Polisen kan inte fortsätta arbetet om Dumpen stör, att polisen inte fortsätter är ett tecken på att dumpen måste fortsätta, vilket leder till att polisen får svårt att arbeta vilket ger tecken åt dumpen att de måste fortsätta.