2026-02-12, 07:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Jag känner mig fett trygg med att han är korrekt dömd ja. Att du inte förstått det ännu är väldigt lustigt

Varför skriver DU så här då?

Citat:
Jag skulle iaf inte vara solklar på att det va en våldtäkt om han sa att han fått samtycke, nej.
Jag skulle se det som ord mot ord och ja då hade jag bedömt att det inte fanns nog för en dom.
Men han säger inte ens det.
2026-02-12, 07:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Haha jag känner inga av de inblandade.
Varför skulle jag då vara mer partisk bara för att jag bor på ön?

Det finns andra saker jag undrar över hur du tänker kring. Är du en av dem som tror att tjejen drabbades av "Fawning"?
2026-02-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det finns andra saker jag undrar över hur du tänker kring. Är du en av dem som tror att tjejen drabbades av "Fawning"?

Fawning, så krystade förklaringar som behövs för att få detta till våldtäkt när ett ömsesidigt frivilligt sex inte kräver krystade förklaringar, det räcker för att jag ska känna mig trygg med att det inte är våldtäkt
2026-02-12, 10:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Fawning, så krystade förklaringar som behövs för att få detta till våldtäkt när ett ömsesidigt frivilligt sex inte kräver krystade förklaringar, det räcker för att jag ska känna mig trygg med att det inte är våldtäkt

Håller med dig om att det är något de tar till när det passar och att det låter krystat.
2026-02-12, 11:04
Medlem
Citat:
Håller med dig om att det är något de tar till när det passar och att det låter krystat.

Jag tror på principen att den enklaste förklaringen brukar vara den rätta och den enklaste förklaringen i detta fallet är att hon hade sex frivilligt sen ångra sig (kände sig smutsig etc) det kräver inga krystade förklaringar
2026-02-12, 13:14
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Hahah du kan ju inte använda citat från era åsikter utan bevis SOM BEVIS 😭😂
Vem är det som behöver lägga undan spriten.

Btw: han har ju haft en advokat från fastlandet och ändå blivit dömd.
Du beskriver fenomenet själv fast i andra ordalag:
Citat:
Exakt.
Och min enda poäng med att lyfta att han visat sig villig att ljuga och bete sig jävligt shady är bara för att mena på att hans beteende gjort att utredare och åklagare lär ha fått jövligt dåliga vibbar och känt att han är någon som behöver utredas för att allting med han skriker skyldig.

Sen har dem gjort utredningen korrekt och noggrant helt utan någon korruption.
De har heller inte favoriserat henne bara för att han ger dåliga vibbar.
Han har bara varit en jävkigt genomskådlig kriminell för alla med en hjärna - och självklart såg även utredarna och åklagarna det - det är min enda poäng.
Att han skulle bli dömd var givet. Det var han redan innan han dök upp i TR av anledningar du beskriver ovan.
Vi kan kalla det ”den gotländska mentaliteten” för enkelhetens skull.

En advokat från ön hade inte ansträngt sig pga bl.a mentaliteten du beskriver ovan.
Men en advokat från fastlandet hade försökt få honom friad även om utsikterna är lika goda som att få en ”jävligt shady” somalier accepterad i Vellinge…
2026-02-12, 21:59
Medlem
Vet någon datum för hovrätten?
2026-02-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Att han skulle bli dömd var givet. Det var han redan innan han dök upp i TR av anledningar du beskriver ovan.

En advokat från ön hade inte ansträngt sig pga bl.a mentaliteten du beskriver ovan.
Men en advokat från fastlandet hade försökt få honom friad även om utsikterna är lika goda som att få en ”jävligt shady” somalier accepterad i Vellinge…

HAHAH är det ”Gotlands mentalitet” att inte lita på människor som ljuger för en och försöker sopa igen spår? 😂
2026-02-13, 06:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Haha jag känner inga av de inblandade.
Varför skulle jag då vara mer partisk bara för att jag bor på ön?
2026-02-13, 09:02
Medlem
Citat:

Igen: Sluta ställa samma frågor jag svarat på två miljoner gånger.
2026-02-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Alla undrade när Rubbergirl skulle spela ut rasistkortet. När man spelat "08-kortet" som säger att fastlänningar döms hårdare i Gotlands Tingsrätt..
2026-02-13, 09:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Igen: Sluta ställa samma frågor jag svarat på två miljoner gånger.

Du har inte svarat på frågan om hur du tänker på om hon "under påverkan av Fawning" svarat ja på fråga om sex har gett samtycke eller inte? Jag gissar på att du anser att det är en våldtäkt i alla fall även om hon skulle ha svarat ja.

Tänker du att man kan alltid kan ta till att skylla/förklara sitt beteende på sådana här fenomen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in